[os/2 4] -> hoe te installeren?

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:54

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik zit _helemaal_ vast. Ik heb hier een compaq deskpro 5233MMX (p233 MMX), waarop ik os/2 eens wil installeren. Gewoon om het eens te bekijken enzo. Je moet alles toch een keer gezien hebben ;)

In ieder geval. Ik heb twee cd's, waarbij op cd2 staat dat het een bootable cd is. Maar hij wil er niet van opstarten. Zowel van cd 1 als cd 2 niet. Als ik opstart met een bootdisk (win98) wordt de cd-rom speler wel herkend, maar in het "bios" staat hij er niet bij. Lijkt me dat hij er daarom ook niet van kan opstarten.

Maar, de vraag is nu: Hoe kan ik het dan wel installeren. Er staat wel een hele mooie beschrijving hoe ik 3 bootdiskettes kan maken, maar dat is alleen voor os/2 opgeschreven.

Iemand enig idee hoe ik die diskettes kan maken, waar ik ze evt. kan downloaden, of heeft iemand ze voor me?

Ik kom er niet meer uit, uiteraard search en google gedaan, maar daar vind ik alleen info over het installeren van programma's onder os/2, niet het installeren van het os zelf.

Hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Verwijderd

Het is al weer een flinke poos geleden dat ik OS2 heb geinstalleerd maar je kunt gewoon boot-floppies maken vanaf de cdrom. Ik heb dit meerdere keren gedaan. Kortom het moet gewoon kunnen. Het enige waar ik de laatste keer tegen aanliep was dat OS2 de harde schjijf niet herkende. Dit valt op te lossen door de HD eerst 16bit fat te formatteren mocht jij hier ook tegenaan lopen dan kun je dat proberen. Voor de rest kan ik je niet helpen. Ik heb geen os2 cdrom bij de hand.

Verwijderd

Zet je IDE/ATA in je Bios op Auto als je er CDROM spelers aan hebt hangen (alleen de des betreffende master of slave) en de ongebruikte op None. Enable daarna de CDROM als Bootdevice door de opstartsequence te veranderen in [CDROM, C, A]

De eerste hit van Google nvat veel info over het handmatig aanmaken van bootdiskettes voor OS/2 Warp 4 (Merlin).

OS/2 installeerd standaard in Fat16, HPFS386 en JFS filesystems, wellicht dat je hier ook wat aan hebt: Filesystems-HOWTO

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 15:53 ]

• sus
  • Laatst online: 17:54

sus

is druk :+

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 15:34:
Zet je IDE/ATA in je Bios op Auto als je er CDROM spelers aan hebt hangen (alleen de des betreffende master of slave) en de ongebruikte op None. Enable daarna de CDROM als Bootdevice door de opstartsequence te veranderen in [CDROM, C, A]
Dat zit bij die compaq's toch een stukkie anders. Tenminste, wel bij die oude dingen. Bios heeft veel weg van win 3.11 (volgens mij is het het ook gewoon, want MS-Dos wordt ook geladen.

Iig, je kan er niks op auto instellen.

De rest ga ik eens ff naar kijken, dat kwam bij mij toch echt niet tevoorschijn.

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 22:08
Standaard OS/2 installatie-CD's zijn niet bootable. Inderdaad een kwestie van opstartfloppen aanmaken. Dikke kans dat je nog wel nieuwere drivers nodig hebt (afhankelijk van hoe oud je machine is), want de standaard Warp 4 is uit '96...

• dion_b
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

reinouts schreef op 17 February 2003 @ 12:58:
Standaard OS/2 installatie-CD's zijn niet bootable. Inderdaad een kwestie van opstartfloppen aanmaken. Dikke kans dat je nog wel nieuwere drivers nodig hebt (afhankelijk van hoe oud je machine is), want de standaard Warp 4 is uit '96...

Hiero Warp4 een paar maanden terug geinstalleerd op een oude Aptiva die ik toch had liggen:

- een Win98 bootflop is alles wat je nodig hebt om de opstartfloppen te maken (een willekeurige andere DOS bootflop met CDRom support voldoet ook natuurlijk)
- drivers kunnen een probleem worden. Zelfs met Warp 4 op een IBM Aptiva uit eind 1995 (dus voor de release van de OS) was het nog spitten geblazen in de driver database van IBM- VGA lukte prima, maar of die :X :( :r mWave nou defect was of gewoon de drivers fout geinstalleerd is me nog steeds niet duidelijk. Compaq ondersteunde OS/2 voorzover ik me kan herinneren niet specifiek, dus zul je naar generic drivers voor de onderdelen moeten zoeken. Voorspelling: VGA gaat wel lukken, modem ook als het hardware is, netwerk ook waarschijnlijk, maar sound of USB wordt nog een uitdaging (lees: reken er niet op)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1