Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IDEE]Deurbel en webcam

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 14:20
Mijn oude pencam heeft laatst een dodelijk ongeval meegemaakt. Hij was van de trap af gesprongen. en dat heeft de behuizing niet overleeft.
Ik heb het camera gedeelte eruit gehaald, getest en hij werkte nog :)

Nou had ik een idee om een nieuw huisje te bouwen voor mijn cam, en die dan onder de dakgoot te bevestigen. Hij moet dus dan goed waterdicht zijn maar dat is wel goed te realiseren met siliconenkit oid.

Ook wou ik dan de deurbel aansluiten op mijn computer, op de lpt en als die dan sluiting maakt tussen 2 pinnen (ground en 1 ofzo) dan word er aangebeld.
Hier wou ik dan wat software achter maken die als er op de bel gedrukt word dat er een fototje gemaakt word die ik dan bekijken met de software (die ik zelf ga maken)

Tot zover kom ik er nog wel uit, maar ik zit nog met een paar dingen.
De deurbel heeft volgens mij ook een eigen spanning. En ik heb liever niet dat er stroom op m'n lpt komt te staan waardoor dus de hele zooi kapot gaat ofzo. Ook lijkt me het niet geweldig als een of andere grappenmaker er stroom op gaat zetten van buitenaf (ja, we hebben fijne kinderen in de straat hoor)
Dus hoe kan ik dit alles daartegen beschermen.

Nog een punt, er moet dus een USB kabel naar buiten. nou kan ik dan nog wel een gaatje boren voor het kabel alleen .. maar ik heb geen zin om een gat te maken ter grote van een hele usb plug. Kan ik een usb kabel dus gewoon doorknippen en dan later met een blokje ofzo weer vast maken aan het andere uiteinde? of kan je op een of andere manier je eigen usb kabel drukken (net zoals UTP)

Deze 2 punten zou ik dus graag jullie advies over willen hebben, als jullie me ergens anders de mist in zien gaan. of ergens een andere visie op hebben is dat natuurlijk ook toegestaan dat hier te zeggen :P

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Verwijderd

deurbel = 6V Over die USB kan ik je niet helpen. Als het af is, wel ff fotos laten zien he jong!

• Mannes
Foto's krijgen jullie allemaal als het werkt, of als ik een zinnig begin heb gemaakt.

Nou... de bedoeling is dus dat die 6v van de deurbel niet mijn computer ingaat. lijkt me niet zo'n goed plan. en 2e deurbel lijkt me ook niet bijzonder praktisch

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Heeft die pencam geen snapshot toets, zodat er zodra er op dat knopje gedrukt wordt een foto wordt gemaakt?? Dan zou je een extra schakelaartje in je bel kunnen maken die die switch triggered..

Pvouput live

Verwijderd

met die 6 volt kun je wel een klein relaitje aansturen
voor die usb kabel, ik zou gewoon een lange kabel nemen en een losse usbstekker. Eerst losknippen, door de muur en er weer een stekker aan solderen en dan met hars of kit waterdicht maken natuurlijk

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

naja een LPT poort kan geloof ik met gemak 25 volt hebben, dus dat zou niet zon punt moeten zijn lijkt mij, maar zoek dat nog eens na :)

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 21:01

scorpionv

This space for rent

Deurbel is 6V wisselspanning zelfs, maar je kunt natuurlijk gewoon een dubbel contact nemen, en 1 contact voor bel, en de andere voor PC-I/O benutten.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 13:47
bovee schreef op:
voor die usb kabel, ik zou gewoon een lange kabel nemen en een losse usbstekker. Eerst losknippen, door de muur en er weer een stekker aan solderen en dan met hars of kit waterdicht maken natuurlijk
Let je wel even op de max lengte van USB kabel?? Is niet zo spectaculair veel geloof ik..

Verder idd een relaitje gebruiken om te triggeren.. Dit concept bestaat ook al kant en klaar en wordt vooral in flats toegepast :) (1 camera, 300 bellen, iedereen een schermpje in z'n huis)

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-11 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Je kunt de schakelaar in de deurbel vervangen door eentje met twee contacten, en dan 1 van de 2 naar je computer laten lopen.
Nog makkelijker : Hele deurbel vergeten, en je camera foto's laten maken als er wat veranderd in het beeld.
Of je hangt er een bewegings-sensor aan, dan krijg je tenminste ook plaatjes van wie er iets in je bus gooit.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Mannes
Krypt schreef op:
Heeft die pencam geen snapshot toets, zodat er zodra er op dat knopje gedrukt wordt een foto wordt gemaakt?? Dan zou je een extra schakelaartje in je bel kunnen maken die die switch triggered..
Dat kan wel.. maar dan moet ik weer plaatjes gaan downloaden van die cam.
En als ik m'n pc een snapshot laat maken dan kan ik meteen ook een *ding-dong* erbij maken, en eventueel iets wat logged hoe vaak er aangebeld is. etc .. (zie [url=http:\\www.icepick.com]Icepick.com[/url])
bovee schreef op:
Owhjah, relais lost wel een hoop op ja .. dank je :P

Zijn er losse usb stekker te koop .. ? ow .. wist ik niet :)
Sn3akz schreef op:
Let je wel even op de max lengte van USB kabel?? Is niet zo spectaculair veel geloof ik..

Verder idd een relaitje gebruiken om te triggeren.. Dit concept bestaat ook al kant en klaar en wordt vooral in flats toegepast :) (1 camera, 300 bellen, iedereen een schermpje in z'n huis)
Ja, idd in van die bejaardeflats hebben ze het ook, maar daar woon ik niet :)

USB kabel hoeft maar iets van 3 of 4 meter lang te zijn, dat haalt ie wel toch ?
jvhaarst schreef op:
Je kunt de schakelaar in de deurbel vervangen door eentje met twee contacten, en dan 1 van de 2 naar je computer laten lopen.
Nog makkelijker : Hele deurbel vergeten, en je camera foto's laten maken als er wat veranderd in het beeld.
Of je hangt er een bewegings-sensor aan, dan krijg je tenminste ook plaatjes van wie er iets in je bus gooit.
Op beweging lijkt me niet zo'n heel goed plan. Want we hebben ook nog een stoep voor het huis waar mensen over lopen enzo. Dus dan is dat ding de hele tijd foto's aan het maken zonder dat er daadwerkelijk iets boeiends gebeurd
. Heb daar zelf ook al aan gedacht

[ Voor 19% gewijzigd door Mannes op 14-02-2003 14:04 ]

Verwijderd

Mannes schreef op 14 February 2003 @ 13:59:
[...]

Dat kan wel.. maar dan moet ik weer plaatjes gaan downloaden van die cam.
En als ik m'n pc een snapshot laat maken dan kan ik meteen ook een *ding-dong* erbij maken, en eventueel iets wat logged hoe vaak er aangebeld is. etc .. (zie [url=http:\\www.icepick.com]Icepick.com[/url])

[...]

Owhjah, relais lost wel een hoop op ja .. dank je :P

Zijn er losse usb stekker te koop .. ? ow .. wist ik niet :)
usb is max 7 en met een powerd hub ertussen mag je nog een keer 7 meter.

[...]

Ja, idd in van die bejaardeflats hebben ze het ook, maar daar woon ik niet :)

USB kabel hoeft maar iets van 3 of 4 meter lang te zijn, dat haalt ie wel toch ?

[...]

Op beweging lijkt me niet zo'n heel goed plan. Want we hebben ook nog een stoep voor het huis waar mensen over lopen enzo. Dus dan is dat ding de hele tijd foto's aan het maken zonder dat er daadwerkelijk iets boeiends gebeurd
usb mag je 7 meter en met een powerd heb ertussen nog een x 7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 14:05 ]

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 15:35

BCM

_Dennizz_ schreef op 14 February 2003 @ 13:50:
naja een LPT poort kan geloof ik met gemak 25 volt hebben, dus dat zou niet zon punt moeten zijn lijkt mij, maar zoek dat nog eens na :)
Dat noem ik nog eens uitspraken. Nee een lpt-poort kan geen 25 volt hebben. Een printerpoort is ongezekerd. Dus daar moet je echt mee uitkijken.

[ Voor 5% gewijzigd door BCM op 14-02-2003 14:06 ]

Cedo Nulli

Verwijderd

hier is meer info te vinden over de maximale lengte van een USB kabel:

Wat is de max lengte van een USB kabel

USB kabels - maxium lengte?

Maximale lengte USB kabel ?

supertof idee, succes ermee

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 14:10 ]

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Mannes schreef op 14 February 2003 @ 13:59:
Op beweging lijkt me niet zo'n heel goed plan. Want we hebben ook nog een stoep voor het huis waar mensen over lopen enzo. Dus dan is dat ding de hele tijd foto's aan het maken zonder dat er daadwerkelijk iets boeiends gebeurd.
De meeste van die programma's kun je volgens mij wel vertellen dat ze een deel van het beeld moeten negeren, dus dan kin je dat toch gebruiken.

• Mannes
Wat een reacties zeg.. geweldig :)
BCM schreef op 14 februari 2003 @ 14:06:
[...]

Dat noem ik nog eens uitspraken. Nee een lpt-poort kan geen 25 volt hebben. Een printerpoort is ongezekerd. Dus daar moet je echt mee uitkijken.
Ja, dat dacht ik ook al wel. dus ik pak gewoon een relais en dan heb ik een gesloten circuit naar me pc. Dat moet wel goed gaan dan lijkt me.
Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 14:07:
hier is meer info te vinden over de maximale lengte van een USB kabel:

Wat is de max lengte van een USB kabel

USB kabels - maxium lengte?

Maximale lengte USB kabel ?

supertof idee, succes ermee
ok, 5 meter dus. Meer dan genoeg voor mij.
jvhaarst schreef op 14 februari 2003 @ 14:08:
[...]

De meeste van die programma's kun je volgens mij wel vertellen dat ze een deel van het beeld moeten negeren, dus dan kin je dat toch gebruiken.
Ja, dat is ook wel zo. Maar ik vind het foto-on-deurbel idee toch wat leuker/praktischer.. toch bedankt. Kan ik er later altijd nog bij maken

Hier alvast een pic van het ding wat alle fotos gaat maken. (op mijn hcc ledenpas voor een idee hoe groot ie is) tis wel een zwaar low-res cam, maar genoeg voor wat ik wil.
Afbeeldingslocatie: http://www.haiko.nu/mannes/cameratje.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Mannes op 14-02-2003 14:26 ]

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Dit lijkt me wel interessant :
http://www.mindspring.com/~cm/doorbell/
En als je dan in plaats van een recorder er een oude joystick aanhangt, dan heb je het zonder problemen je PC in.
En deze vertelt je zelfs precies wat je moet doen :
http://www.drivemeinsane.com/howto.shtml

[ Voor 21% gewijzigd door jvhaarst op 14-02-2003 14:29 ]

• Mannes
ik krijg als het goed is na het weekend weer geld gestort, dan ga ik even langs de elektronica boer alles halen wat ik nodig heb.
jvhaarst, die urls zijn wel erg bruikbaar .. dank u _/-\o_

Verwijderd

In de bouwmarkt kan je een setje kopen waarmee je aan de deurpost een schakelaar hangt die zodra je hem indrukt een bel laat rinkelen die je in het stopcontact hangt. misschien kan je hier iets mee. Als je zo´n stopcontact bel in de huiskamer hangt en eentje die je aanpast naast je pc en misschien eentje naast je camera, dat zou in theorie moeten kunnen.

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Omdat je zo blij bent met die links, hier nog één :
http://www.markus-debus.de/ onder projects staat een deurbelcamera, inclusief windows programmaatje.

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11 19:29
Waarom laat je je wepkem niet gewoon aanstaan?

als er iemand aan belt, kun je meteen kijken wie het is :)

Ook als ie niet in je bereik staat van je cam, op het moment van de foto ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Je kan je cam ook zo instellen dat ie een fototje maakt als ie beweging ziet. Is nog makkelijker denk ik :)

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11 19:29
ja leuk als er iemand langs je deur loopt...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

ik heb ooit probleemloos 12 mtr kabel aan mijn usb camera gehangen, zag dus ook de krantenjongen pissen in mijn tuin...

PS met de bewegingssoftware is toch echt de beste oplossing.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 16:59 ]

Verwijderd

Ik heb hier een programmatje, die neemt alleen bewegende beelden op. Dat lijkt mij misschien wat handiger dan dat ie 1 foto maakt als je de bel indrukt. Ik zal het ff opzoeken..

edit:
je kan het downloaden op www.supervisioncam.com!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 17:00 ]

Verwijderd

Probleem is wel dat je maar 1 cam kunt aansluiten met de bewegingssoftware, tenzij je wat speciale hardware erbij-plugt

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 13:53
zat er op die pencam niet ook een soort van dig. fototoestel? want dan kun je veel leuker de deurbel koppelen aan het fotomaakknopje en dan is het probleem opgelost zonder computer en een boel kabels

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
thacow schreef op 14 februari 2003 @ 16:51:
Je kan je cam ook zo instellen dat ie een fototje maakt als ie beweging ziet. Is nog makkelijker denk ik :)
ik doe het ook niet altijd even goed maar je moet wel goed lezen:
Mannes schreef op 14 februari 2003 @ 13:59:
btw, ik heb dus ff heftig zitten knippen in die quote.

• Mannes
Ralpy schreef op 14 februari 2003 @ 18:28:
zat er op die pencam niet ook een soort van dig. fototoestel? want dan kun je veel leuker de deurbel koppelen aan het fotomaakknopje en dan is het probleem opgelost zonder computer en een boel kabels
Ja, dat issie wel, maar er moet dan zowiezo een kabel naar m'n pc om de foto's op te halen. En het effect gaat dan een beetje verloren omdat ik op m'n pc ook een 'ding-dong' achtig geluidje wil als er gebeld word. Hoor de bel namelijk meestal niet en dan staan die lui daar voor lul beneden. Lastig als je eigenlijk een pakje verwacht wat je dan, omdat je de bel niet hoorde, de volgende dag pas mag ophalen.

en op beweging lijkt me niet zo handig. Je ziet de mensen wel voor de deurstaan als ze bellen, want de camera komt aan de dakgoot boven de deur te hangen. staat ook in m'n eerste post geloof ik.

Ik heb een best wel programeer geile kennis, en die bood aan om dit programmatje te schrijven, dus dat is weer een zorg minder. mischien dat ik later zelf ook nog iets bak om te kijken of ik het kan.

Mij rest dus alleen nog het aanleggen van dat geheel. en zoals het er nu naar uitziet gaat dat wel lukken

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Ga je ons dan vertellen hoe wij het ook kunnen doen ?
Er zijn hier vast zat mensen met een brakke webcam die nu niks ligt te doen.

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 08:01
misschien kan je met een relais achter je deurbel een pulsje sturen naar je com of lpt poort? en zelf wat software ervoor schrijve die een proggie activeert oid :?

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

*srry ik heb niet alles gelezen*

wat ik had is mijn webcam met supervision cam daar zit een bewegings detector in en dus als er iemand langsliep maakte die meteen iets van 5 shots...

• Mannes
ik weet nu zo ongeveer wel hoe en wat.
zal binnenkort wel even een schemaatje publiceren voor zover dat nodig is

en natuurlijk komt er dan binnenkort een compleet fotoverslag van hoe alles gemaakt is en hoe/of het werkt

• Mannes
Afbeeldingslocatie: http://www.haiko.nu/mannes/schema.jpg
Hier een schema van hoe het eruit gaat zien bij de deurbel zelf.

Aangezien hier redelijk vaak voor de lol word aangebeld laten we de echte bel maar weg, op verzoek van mijn ouders. Dus dan ben ik de enige die ziet dat er aangebeld word. Mischien komt er nog iets over m'n netwerk dat alle pc's een melding krijgen van dat er aangebeld word. met netsend ofzo. Maar dat zie ik later nog wel.
Bij de pc en de camera komt verder niks voor wat het waard is om een schema bij te tekenen (dit was het al nauwlijks waard)

Waarom een relais? hoor ik jullie al denken, nou dat is voor de veiligheid van mijn pc. dus als er op wat voor 'n manier ook iets fout gaat daar dat er dan geen stroom op me pc komt te staan

[ Voor 16% gewijzigd door Mannes op 15-02-2003 23:15 ]

Pagina: 1