Toon posts:

[Javascript] Mogelijkheden van een pop-up venster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op het werk een scriptje gemaakt waardoor er elke ochtend een html pagina opstart met het laatste nieuws.

Nu wil het wel eens bij speciale gelegenheden voorkomen dat er een pop-up opspringt met hierin bijvoorbeeld de uitnodiging.

Dit lukt ook allemaal wel, maar ik wil het een beetje perfectioneren.

Het pop-up venster laat ik met de volgende eigenschappen opstarten:

code:
1
2
3
function adWindow() {
winStats='toolbar=no,location=no,directories=no,menubar=no,resizable=no,status=no,'
winStats+='scrollbars=no'

Met bovenstaande regel wordt het venster opgestart met alleen maar de titelbalk en de 3 knoppen van sluiten, maximaliseren en minimaliseren.
Maar aangezien het venster zijn charmes verliest wanneer je op maximaliseren klikt, wil ik deze knop laten uitschakelen.

Voor mijn part kan die hele titelbalk eruit en dan maak ik wel een link maak op de pagina waarmee het venster kan worden afgesloten.

Ik heb eens gehoord dat dit niet mogelijk is op het internet, maar aangezien dit intern is, heb ik volgens mij meer opties.

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Ik heb eens gehoord dat dit niet mogelijk is op het internet, maar aangezien dit intern is, heb ik volgens mij meer opties.
Hiermee bedoelden ze:
Het is niet mogelijk met Internet Explorer..

Kijk eens hierow:
http://www.domestika.org/...chromelessEN/byklein.html

Verwijderd

Het uitschakelen van die knop is volgens mij niet mogelijk, maar je kan wel een actie hangen aan het onresize event van je venster dat het weer terug resized naar de oude afmeting.

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik heb dit niet op andere browsers getest, maar ik het zal wel weer IE only zijn, maar desalniettemin wel even aardig om te checken :

ShowModalDialog

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dit:
code:
1
resizable=no

schakelt voor zover ik weet de minimize en maximize buttons al uit :?

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op 14 February 2003 @ 14:32:
Dit:
code:
1
resizable=no

Nope, die zorgt ervoor dat je het venster niet uit kan trekken, de maximize button werkt dan nog gewoon.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

crisp schreef op 14 February 2003 @ 14:32:
Dit:
code:
1
resizable=no

Nog wel.... iig wel bij de GoT Tracker ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Bedenk met net 2 dingen.

1.
"iexplore.exe -k" start IE op in kiosk modus, geen knoppen bovenin, maar is wel fullscreen. Misschien dat daar iets aan te doen is.

2.
IE zo positioneren dat de titelbalk wegvalt bovenin.

ff friemelen.....brb....

Verwijderd

Dit is een bug.. geen feature en zal er ook uitgesloopt worden denk k

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 16:26:
[...]

Dit is een bug.. geen feature en zal er ook uitgesloopt worden denk k
Sterker nog, in IE6 met SP1 werkt het al niet meer; daar blijft 'ie fullscreen :)

Verder, met resizable=no is mijn maximize knopje toch echt wel uitgeschakeld; ik denk dat je gewoon ergens anders een foutje maakt nog...

Intentionally left blank

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

What's wrong with:

code:
1
resizable=no

[ Voor 41% gewijzigd door BtM909 op 14-02-2003 16:33 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

crisp schreef op 14 februari 2003 @ 16:33:
[...]

Sterker nog, in IE6 met SP1 werkt het al niet meer; daar blijft 'ie fullscreen :)

Verder, met resizable=no is mijn maximize knopje toch echt wel uitgeschakeld; ik denk dat je gewoon ergens anders een foutje maakt nog...
ik draai ie6 met sp1 + laatste cumulatieve patch en zie hem prima.....

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

crisp schreef op 14 February 2003 @ 16:33:

exact, waarschijnlijk IE5; daar blijven de buttons wel actief. Dan kun je noresize alleen faken met javascript. (zoals al eerder uitgelegd)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
exact, waarschijnlijk IE5; daar blijven de buttons wel actief. Dan kun je noresize alleen faken met javascript. (zoals al eerder uitgelegd)
Nog sterker, we hebben hier nog IE 4.72.
Jammergenoeg niet up te graden ivm centrale webtoepassingen die dan moeilijk gaan doen :(

Verwijderd

Probeer deze eens:
http://msdn.microsoft.com.../refs/showModalDialog.htm

Erg handig, en erg leerzaam tezame met de link die eerder al voorbij kwam:
http://msdn.microsoft.com...thods/showmodaldialog.asp

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Sorry voor het verneuken van de layout

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
function openSite(sLocation, sName)
{
    var win = null;
    var iBars = 25 + 24;
    var w = 800 - 10;
    var h = (screen.availHeight > 600) ? 600 - iBars : screen.availHeight - iBars;

LeftPosition = (screen.availWidth) ? ((screen.availWidth - (w + 10)) / 2) : 0;
    TopPosition = (screen.availHeight) ? ((screen.availHeight - (h + iBars)) / 2) : 0;
    settings = 'width=' + w + ', height=' + h + ', top=' + TopPosition + ', left=' + LeftPosition + ', scrollbars=no, location=no, directories=no, status=yes, menubar=no, toolbar=no, resizable=no';
    var appwin = window.open(sLocation, sName, settings);
    appwin.focus();
}

Dit maakt een scherm van 800x600, wat je niet kunt vergroten of verkleinen, maar wel kunt sluiten en minimaliseren.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Pagina: 1