Toon posts:

21" philips kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 21" philips "brilliance" monitor. Deze heb ik nu 4 maanden en is 2e hands. Hij deed het perfect tot een paar dagen terug, hij begon naar mate hij langer aan stond horizontale strepen te geven (deze schokte wat heen en weer gingen weer weg, kwamen weer terug etc). Na een tijdje verspringt het beeld ook naar een vaag beeld. (het lijkt erop of de verschillende kleuren los van elkaar staan (groen rood etc). Ook dit is tijdelijk, want hij springt ook weer terug naar goed beeld...

Ik heb al andere refreshrates en resoluties geprobeerd, maar dat hielp niet.

Is deze monitor kapot of valt hier nog wat aan te doen?
thanks!

(ps. ik zal proberen een foto te maken van mijn monitor in de vage toestand)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jersey/monitor.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 13:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op de foto is duidelijk te zien dat het beeld is versprongen qua kleurindeling.
Iemand een oplossing?

Verwijderd

Indien je kennis beperkt is van zo'n dingen (zoals bij mij :) ), is het enige wat je kan doen, de printplaat controleren op losse/gebarsten soldeerpunten. Let wel: het is bij de meeste monitoren een hele klus om de onderzijde van de printplaat bloot te leggen.
Enne, blijf met je vingers uit de buurt van die grote "zuignap" aan de beeldbuis!! Daar zit nogal wat hoogspanning op. (ook als het netsnoer niet verbonden is)

Verwijderd

Topicstarter
ehm.. hij weegt maar 35 kilo ofzo :D. Mijn pa is wat technischer dan ik.. we zullen eens kijken. Bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 13:55:
ehm.. hij weegt maar 35 kilo ofzo :D. Mijn pa is wat technischer dan ik.. we zullen eens kijken. Bedankt!
Ach de mijn syncmaster weeg officeel 30.5kg :P ,Kijk eens voor kabelbreuken ook bij het aansluitpunt. Koop desnoods een BNC kabel als je BNC aansluitingen hebt. Kijk ook ffe of je aansluiting op je VGA kaart nog goed is, En probeer ook ffe tedegeussen / demagnetiseren

Verwijderd

Topicstarter
ik zal de kabels even controleren, ik heb BNC kabels (sorry voor geen vermelding). Dequessen helpt niet. Maar op het moment is het beeld weer goed, dus moet wachten tot hij weer gek gaat doen..
thanx!

Verwijderd

Heb je hem ook al eens op een andere pc geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
nee nog niet, maar tot nu toe (na het uithalen van alle kabels en ze er weer goed in gestopt te hebben) is hij niet meer versprongen..
misschien was het dat wel, nog even afwachten dus.
bedankt!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 14:34:
[...]

Ach de mijn syncmaster weeg officeel 30.5kg :P
Wow, mag ik je aanraken? :9~ 8)7 :P

Verwijderd

Klubbheads schreef op 14 February 2003 @ 16:17: