Toon posts:

[The Sims Deluxe]na laden bureablad

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We hebben sinds kort het spel The Sims Deluxe. Maar het wil niet helemaal werken. Als ik het spel opstart, gooit ie me na het laden terug naar het bureaublad. Geen errors, foutmeldingen, of waarschuwwings geluiden. Ik weet dat het spel het wel zo moeten doen omdat een iets minder legale versie het wel deed.

Het register is schoongemaakt, alles wat eerst betrekking had op een vorige versie van The Sims is verwijderd. Op een andere PC werkt het wel. Ook hebben we de goede versie van DirectX.

Iemand een idee wat er mis kan zijn?

-edit-
Ik heb de search en Google ook al gebruikt, maar daar word ik niks wijzer van :(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 16:34 ]

Verwijderd

Wat zijn je specs?

Verwijderd

Topicstarter
ECS K7S5A, Duron 1300, 320mb sdram, Riva TNT 1, Win XP pro

Maar zoals ik al zei, een andere versie heeft wel gewerkt, en deze doet het ineens niet meer.

Ik heb ook mijn eigen pc geprobeert, en daar werkt het wel. De specs hierboven zijn van de familie-pc, en daar werkt het dus niet :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 16:32 ]

• Kittekat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-01 17:24

Kittekat

Kittekat voor een Fitte kat

misschien je videokaart dat hij het niet aan kan :?

Kittekat.net ....

Verwijderd

Topicstarter
8)7 duhuh, het spel heeft het al gedaan.
Maar dat heb ik nog maar twee keer gezegd :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 16:28:
ECS K7S5A, Duron 1300, 320mb sdram, Riva TNT 1, Win XP pro
Xp dus, probeer het dan eens in de compatible modus en kies voor Windows 98.

Verder kun je ook nog proberen de nieuwste drivers te gebruiken, voor je TNT 1 zijn ze op www.nvidia.com te halen.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas pindakaas, ook niets, en bij EA laten ze ook nog bar weinig van zich horen :( toch een beeje jammer

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
White Dust heeft mooie FAQ geschreven met tips hoe je Windows 98 games kan laten draaien op XP/ME. Ik raad je aan het te lezen.

Klik (Onderaan Beginpost)

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19

L0g0ff

omg

Dit heeft zojuist bij mij gewerkt waarschijnlijk werkt het ook wel bij jouw:
I always kept crashing to desktop everytime the Sims game changed to a different Mp3 song.

If I entered Buy mode and then switched to Live mode, I got a CTD. If a sim changed the station on the radio, I'll get a CTD.

At first I did a work-around, by substituting the Mp3 files in the Music folder with Wav files. Wav files did not crash the game when switching songs.

Wav files are VERY big so I was determined to find out WHY I couldn't use Mp3's . (They played fine on Windows Media Player, but not in The Sims)

I used a file monitoring program to see what process was being requested when the crash occurred. The game always crashed when a System file "ac3audio.ax" was accessed.

I think AC3 is a DVD sound format. I don't watch DVD's on my PC, so I don't need it. The Sims' music is in Mp3 format, so why it tried to access an AC3 codec is beyond me.

I renamed "ac3audio.ax" to "ac3audio_no.ax", so my PC can't use this file anymore. After doing this, the Sims works find now. If for some reason you have this file in your System folder, rename it (any name will do) and see if it solves the problem .

This proves some CTD's can be caused by sound issues. If a CTD is ever graphics related, I would think you would see graphic anomalies before the crash. If the game displays fine, it's probably the sound.
link: http://pub104.ezboard.com...Message?topicID=109.topic

2 centz plz :)

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Verwijderd

ik he bdit probleem ook, en krijg het niet opgelost.
ik heb dat audio bestandje niet :S

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

offtopic:
Je hebt toch wel gezien hoe oud dit topic was? Al een dik jaar dus :o
Aangezien je met zo'n repy komt vind ik het niet echt een kick waard.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

ow f*ck ja :)
ik las 2004 per ongeluk :?
maarja excuses..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 19:04:
ik he bdit probleem ook, en krijg het niet opgelost.
ik heb dat audio bestandje niet :S
Dan is dit denk ik niet de oplossing voor jouw probleem? :)

Verwijderd

ja als je dat opstartscherm ziet met the sims enzo en hij alles gaat lade, hoor je een raar geluid en knalt ie terug naar de desktop

Verwijderd

Kun je dit geluid ook beschrijven :?

Verwijderd

ja een soort van lp plaat die vastloopt ofzo :S lol
ja ik weet nie precies maar iig een oplosing vinden is heeel moeilijk :)
heb heel inet al afgezogt

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-01 10:49

hayate666

zwaardfetisjist

Dus hetzelfde stukje geluid blijft zich steeds herhalen? :?

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Verwijderd

ja

Verwijderd

iemand nog een idee? :(
Pagina: 1