Toon posts:

[Debian] GNOME 2.2.0 Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is me (eindelijk) gelukt om GNOME 2.2.0 te compilen (van de official tarbals)

Een screenshotje: http://compukid.no-ip.org/screenshots/Screenshot_got_nos.png

Maar er zijn nu aardig wat problemen:
1. Rechts boven hoort zo'n speakertje te staan voor het volume....er staat nu een wit blaadje met een rood kruis...De volumeregeling werkt gelukkig wel...met oude gnome's kon je via dat icoontje ook een mixer oproepen....waar is die nu gebleven?
http://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=106076

2. fixed gnome-terminal segfault. als ik gnome-termianl probeer te starten krijg ik dit:
code:
1
2
3
compukid@pc1:~$ gnome-terminal 

** (gnome-terminal:32638): WARNING **: Failed to load Xft font pattern "Sans-10:slant=0:weight=100", falling back to default font.

en dan zo'n segfault schermpje...
http://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=106080

3. fixed GoT wordt niet meer goed gerendered. (zie screenshot)
Slashdot.org, www.gnome.org en www.tweakers.net doen het gewoon...(net als de rest van het inet voor zo ver ik het getest heb.
na de parse update werkt dit weer zoals het zou moeten.

4. fixedMozilla gebruikt m'n profile opeens niet meer. (ook niet als ik "mozilla -P compukid" doe. Nu heb ik dus geen bookmarks en mail meer... Als ik "mozilla -ProfileManager" doe zegt hij dat "compukid" het enige profile is. Ik gebruik Mozilla 1.0.0-0.woody.1 uit Debian Sarge.
Gefixed door een '"cp prefs.bak prefs.js" (die .bak wordt door mozilla gemaakt)

5. fixed Waar zit de "align to grid" of "line-up icons" knop zodat ik de icons op m'n desktop een beetje netjes kan laten uitlijnen?
Optie bestaat gewoon niet.....http://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=41671

6. fixed Als ik een cdromschijf naar m'n prullenbak sleep gebeurt er niets....onder MacOS wordt hij dan geëject. Ligt dit aan mij of moet ik ff een mailtje naar een van de nautilus mensen sturen met een whishlist bug?
Ook deze optie bestaat niet.... http://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=106071

7. fixed xscreensaver doet het niet....moet ik die ook opnieuw compilen? (ik gebruik nu de versie uit Debian Sarge)
xscreensaver werkt ook opeens weer, maar ik weet niet waarom.

8.|Als ik naar "Applications->Debian Menu" ga dan is dat angstvallig leeg....

9. fixed Als ik Ctrl-Alt-{+,-} doe veranderd m'n resolutie niet.. als ik bij xawtv fullscreen kies dan veranderd de resolutie wel.
Ik gebruik XFree86 4.2.1 dus XRANDR zal wel niet werken... (had je toch 4.2.99 voor nodig?)
http://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=106085
Opeens werkt het weer, maar ik heb geen idee waarom.

10. Als ik bij xawtv fullscreen kies is de positie van het scherm niet goed. (ik zie het gnome-panel nog).

11. Als ik een icon stretch (btw. coole funtie!) dan gaat dat goed totdat hij heel groot wordt, dan verdwijnt de icon..
http://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=106072

12. fixed Met GNOME 1.4 kon ik altijd een app killen door in het context menu van de app in taskbar op kill te klikken...waar zit die optie nu?
Metacity vraagt het vanzelf....

13. fixed Om GNOME werkend te krijgen heb ik in /etc/fonts/fonts.conf wat gerommeld....nu staat er dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
        <dir>/usr/lib/openoffice/share/fonts/truetype/</dir>
        <dir>/usr/share/fonts/truetype/xfree86-nonfree/</dir>
        <dir>/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/TrueType/</dir>
        <dir>/var/lib/defoma/gs.d/dirs/fonts/</dir>
        <dir>/usr/X11R6/lib/X11/fonts</dir>
        <dir>/usr/share/fonts</dir>
        <dir>/usr/share/fonts/truetype/</dir>
        <dir>~/.fonts</dir>

Moet ik hier m'n fonts opgeven? dat is toch al in XF86Config gedaan? Kan hij ook m'n X Font Server gebruiken?
't is simpelweg niet anders, 't mot maar zo.

14. fixed Als ik een file save onder b.v. gedit. en ik wil 'm op de desktop opslaan....hoe doe ik dat dan? ik zou het moeten opslaan in .gnome-desktop...maar die is verborgen en komt dus niet in het lijstje met dirs voor. (dit is toch ook iets wat een n00b zou moeten kunnen doen zonder 'm eerst in ~ op te slaan en daaarna weer te mv'en naar .gnome-desktop/)
gewoon .gnome-desktop/ invullen om naar die dir te gaan...(wel n00b onvriendelijk!)

15. fixed Als ik de properties van een mp3tje probeer te bekijken geeft nautilus een fatal error en start nautilus opnieuw...
wav's iso's en ander documenten geven geen problemen.
Ik heb dit onderstussen opgelost door gst-register te draaien als root

Op al die problemen na ben ik zeer te spreken over GNOME 2.2.0

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
nu lijkt got 't weer te doen.....(zou het aan de update van react liggen?)

Verwijderd

Dat met mozilla komt denk ik doordat er al een instantie van dat programma draait. Doe eens killall -9 mozilla-bin en start het nogmaals op. Waarschijnlijk moet het dan wel lukken.

////Edit: wow, die quickreply doet zijn naam eer aan. Binnen een seconde stond mijn antwoord er al! :) BTW, compukid, gefeliciteerd dat het nu eindelijk gelukt is met Gnome-2.2 te compilen op Debian. Ik heb het ook geprobeerd, maar ik miste het libXau.so bestand. Had jij dit bestand wel dan?? En zo nee, hoe heb je dan gdm gecompiled?

////Edit 2: je kunt je pictogrammen (icoon is een middeleeuwse afbeelding van een heilige) opschonen door rechts te klikken op het bureaublad. Dan moet er een menuutje verschijnen met 'Opschonen op naam ...'

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 13:22 ]

Verwijderd

compukid schreef op:
2. gnome-termilan segfault. als ik gnome-termianl probeer te starten krijg ik dit:
code:
1
2
3
compukid@pc1:~$ gnome-terminal 

** (gnome-terminal:32638): WARNING **: Failed to load Xft font pattern "Sans-10:slant=0:weight=100", falling back to default font.

en dan zo'n segfault schermpje...
Nautilus "preferences:///", en kies daar eens een terminal font?
6. Als ik een cdromschijf naar m'n prullenbak sleep gebeurt er niets....onder MacOS wordt hij dan geëject. Ligt dit aan mij of moet ik ff een mailtje naar een van de nautilus mensen sturen met een whishlist bug?
Bugzilla. Volgens mij gewoon rechtermuisknop -> eject, toch?
Blame debian. :P.
12. Met GNOME 1.4 kon ik altijd een app killen door in het context menu van de app in taskbar op kill te klikken...waar zit die optie nu?
In de WM. Metacity vraagt of je de app will killen als ie drie seconden na op het kruisje te hebben gedrukt nog open is..
14. Als ik een file save onder b.v. gedit. en ik wil 'm op de desktop opslaan....hoe doe ik dat dan? ik zou het moeten opslaan in .gnome-desktop...maar die is verborgen en komt dus niet in het lijstje met dirs voor. (dit is toch ook iets wat een n00b zou moeten kunnen doen zonder 'm eerst in ~ op te slaan en daaarna weer te mv'en naar .gnome-desktop/)
Je kan je home dir als desktop gebruiken (handig voor n00bs). In Gtk+2.0/2.2 kun je gewoon .gnome-desktop/ intypen in het file/save dialog om naar die dir te gaan. In Gtk+1.2 werkte dit niet.
15. Als ik de properties van een mp3tje probeer te bekijken geeft nautilus een fatal error en start nautilus opnieuw...
wav's iso's en ander documenten geven geen problemen.
(Ik heb dit onderstussen opgelost door gst-register te draaien als root)
Kan ik wel doorgeven aan David Lehn (Deb Gst maintainer).

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 18:01
1. Rechts boven hoort zo'n speakertje te staan voor het volume....er staat nu een wit blaadje met een rood kruis...De volumeregeling werkt gelukkig wel...met oude gnome's kon je via dat icoontje ook een mixer oproepen....waar is die nu gebleven?
Ik gok dat de icons niet goed geinstalleerd is (dit soort zaken zijn de reden dat ik ooit naar gentoo ben overgegaan)
3. GoT wordt niet meer goed gerendered. (zie screenshot)
Slashdot.org, www.gnome.org en www.tweakers.net doen het gewoon...(net als de rest van het inet voor zo ver ik het getest heb.
Oudere mozilla versies waar gtk2 in gecompiled zit kunnen idd zo eruit zien..
4. Mozilla gebruikt m'n profile opeens niet meer. (ook niet als ik "mozilla -P compukid" doe. Nu heb ik dus geen bookmarks en mail meer... Als ik "mozilla -ProfileManager" doe zegt hij dat "compukid" het enige profile is. Ik gebruik Mozilla 1.0.0-0.woody.1 uit Debian Sarge.
Volgens mij meer een mozilla fout, heb ik (helaas) ook wel eens gehad, is beter met 1.3a iig
5. Waar zit de "align to grid" of "line-up icons" knop zodat ik de icons op m'n desktop een beetje netjes kan laten uitlijnen?
Heeft er nooit ingezeten, is idd een feature die ik zelf ook met node mis
6. Als ik een cdromschijf naar m'n prullenbak sleep gebeurt er niets....onder MacOS wordt hij dan geëject. Ligt dit aan mij of moet ik ff een mailtje naar een van de nautilus mensen sturen met een whishlist bug?
Geen id, maar tis geen mac os x (dus geen bug)
Ik gebruik nu supermount (je kunt ook ejecten door in de props. van de cd icoon "eject" aan te klikken :)
7. xscreensaver doet het niet....moet ik die ook opnieuw compilen? (ik gebruik nu de versie uit Debian Sarge)
Geen id, zal wel een xscreensaver probleem zijn
Dat is een debian bug neem ik aan
9. Als ik Ctrl-Alt-{+,-} doe veranderd m'n resolutie niet.. als ik bij xawtv fullscreen kies dan veranderd de resolutie wel.
Ik gebruik XFree86 4.2.1 dus XRANDR zal wel niet werken... (had je toch 4.2.99 voor nodig?)
crtl-alt +/- zou wel moeten werken en ja, xrandr zit in 4.2.99 en is zeer fijn (aanrader dus)
10. Als ik bij xawtv fullscreen kies is de positie van het scherm niet goed. (ik die het gnome-panel nog).
Ik heb begrepen dat dat aan een bepaalde versie van metacity ligt (als je die niet gebruikt dan zal t wel iets anders zijn ;) )
11. Als ik een icon stretch (btw. coole funtie!) dan gaat dat goed totdat hij heel groot wordt, dan verdwijnt de icon..
Geen last van, doe je dit met eem png/xpm of met een svg icon?
12. Met GNOME 1.4 kon ik altijd een app killen door in het context menu van de app in taskbar op kill te klikken...waar zit die optie nu?
Dat werkt nu via metacity, als ik een vastgelopen app wil killen dan klik op venster sluiten (kruisje) en dan komt gnome vanzelf met een vraag of je het wilt killen
13. Om GNOME werkend te krijgen heb ik in /etc/fonts/fonts.conf wat gerommeld....nu staat er dit:

code:

<dir>/usr/lib/openoffice/share/fonts/truetype/</dir>
<dir>/usr/share/fonts/truetype/xfree86-nonfree/</dir>
<dir>/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/TrueType/</dir>
<dir>/var/lib/defoma/gs.d/dirs/fonts/</dir>
<dir>/usr/X11R6/lib/X11/fonts</dir>
<dir>/usr/share/fonts</dir>
<dir>/usr/share/fonts/truetype/</dir>
<dir>~/.fonts</dir>

Moet ik hier m'n fonts opgeven? dat is toch al in XF86Config gedaan? Kan hij ook m'n X Font Server gebruiken?
Gewoon alleen je truetype fonts dirs neerzetten naast /usr/X11R6/lib/X11/fonts

en natuurlijk wel fc-cache draaien (en ff kijken met fc-list welke fonts je hebt)
14. Als ik een file save onder b.v. gedit. en ik wil 'm op de desktop opslaan....hoe doe ik dat dan? ik zou het moeten opslaan in .gnome-desktop...maar die is verborgen en komt dus niet in het lijstje met dirs voor. (dit is toch ook iets wat een n00b zou moeten kunnen doen zonder 'm eerst in ~ op te slaan en daaarna weer te mv'en naar .gnome-desktop/)
Geen id, nooit behoefte aan gehad ..

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
jointm1k schreef op:
Dat met mozilla komt denk ik doordat er al een instantie van dat programma draait. Doe eens killall -9 mozilla-bin en start het nogmaals op. Waarschijnlijk moet het dan wel lukken.
als ik alle mozila-bin's vermoord heb is het nog steeds zo....hij lijkt m'n profiel te gebruiken, maar m'n bookmarks, mail, instellingen e.d. zijn nog steeds pleite
////Edit: wow, die quickreply doet zijn naam eer aan. Binnen een seconde stond mijn antwoord er al! :) BTW, compukid, gefeliciteerd dat het nu eindelijk gelukt is met Gnome-2.2 te compilen op Debian. Ik heb het ook geprobeerd, maar ik miste het libXau.so bestand. Had jij dit bestand wel dan?? En zo nee, hoe heb je dan gdm gecompiled?
code:
1
2
3
4
compukid@pc1:~$ locate libXau
/usr/X11R6/lib/libXau.a
compukid@pc1:~$ dpkg -S `locate libXau`
xlibs-dev: /usr/X11R6/lib/libXau.a

gdm2 werkte gewoon meteen....
////Edit 2: je kunt je pictogrammen (icoon is een middeleeuwse afbeelding van een heilige) opschonen door rechts te klikken op het bureaublad. Dan moet er een menuutje verschijnen met 'Opschonen op naam ...'
Opschonen op naam verplaatst ze ook allemaal.....ik wil m'n prullenbak rechts onder houden.... maar ik wil ze wel netjes uitgelijnt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Beelzebubu schreef op:

Nautilus "preferences:///", en kies daar eens een terminal font?
ik heb een aatal fonts geprobeerd, segfault blijft.
Bugzilla. Volgens mij gewoon rechtermuisknop -> eject, toch?
Dat werkt wel...maar ik wil 't op de MacOS manier kunnen....zal wel ff een whishlist bug indienen.
In de WM. Metacity vraagt of je de app will killen als ie drie seconden na op het kruisje te hebben gedrukt nog open is..
kewl....
Je kan je home dir als desktop gebruiken (handig voor n00bs). In Gtk+2.0/2.2 kun je gewoon .gnome-desktop/ intypen in het file/save dialog om naar die dir te gaan. In Gtk+1.2 werkte dit niet.
ok...
Kan ik wel doorgeven aan David Lehn (Deb Gst maintainer).
[/quote]
Het is de gst versie die bij de gnome tarbals zat....

Verwijderd

Topicstarter
blouweKip schreef op:

Ik gok dat de icons niet goed geinstalleerd is (dit soort zaken zijn de reden dat ik ooit naar gentoo ben overgegaan)
Hoe kom ik er achter wat er precies fout is gegaan en hoe ik dit verbeter?
Oudere mozilla versies waar gtk2 in gecompiled zit kunnen idd zo eruit zien..
na die parse update doet het 't weer...
Volgens mij meer een mozilla fout, heb ik (helaas) ook wel eens gehad, is beter met 1.3a iig
en hoe heb je het opgelost?
Heeft er nooit ingezeten, is idd een feature die ik zelf ook met node mis
dan ben ik gelukkig niet de enige..
Geen id, maar tis geen mac os x (dus geen bug)
Ik gebruik nu supermount (je kunt ook ejecten door in de props. van de cd icoon "eject" aan te klikken :)
dat is idd geen bug...
Dat is een debian bug neem ik aan
maar ik andere wm's doet het menu het wel...
crtl-alt +/- zou wel moeten werken en ja, xrandr zit in 4.2.99 en is zeer fijn (aanrader dus)
zou moeten werken......maar toch werkt 't niet..
Ik heb begrepen dat dat aan een bepaalde versie van metacity ligt (als je die niet gebruikt dan zal t wel iets anders zijn ;) )
Ik gebruik idd metacity....welke versie moet ik dan hebben?
Geen last van, doe je dit met eem png/xpm of met een svg icon?
gewoon van die standaard icons...waar kan ik zien of die png of svg zijn?
Dat werkt nu via metacity, als ik een vastgelopen app wil killen dan klik op venster sluiten (kruisje) en dan komt gnome vanzelf met een vraag of je het wilt killen
super!
Gewoon alleen je truetype fonts dirs neerzetten naast /usr/X11R6/lib/X11/fonts

en natuurlijk wel fc-cache draaien (en ff kijken met fc-list welke fonts je hebt)
ok, maar waarom gebruikt hij daan niet gewoon de X server (of xfs) voor?
Geen id, nooit behoefte aan gehad ..
maar ik wel!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 18:01
Hoe kom ik er achter wat er precies fout is gegaan en hoe ik dit verbeter?
Geen id, dat is nu juist het probleem, ik neem aan dat de icons van applets door gnome-icons themes worden geregeld (bij gentoo zit zon pakketje, ik neem aan bij debian ook wel)
en hoe heb je het opgelost?
Niet, dat is t lame, ik backup vaak mn bookmarks file maar de rest (passwords etc) werkte niet meer (en ik was te lui om uit te zoeken hoe dat gefixt kon worden)
dan ben ik gelukkig niet de enige..
Idd, maar volgens mij is de rest van de gnome gebruikers/developers helaas een andere mening toegedaan (anders had het er al lang ingezeten)
Ik gebruik idd metacity....welke versie moet ik dan hebben?
Geen id vanaf welke het weer goed werkte, ik heb 2.4.34 en die doet het iig goed
gewoon van die standaard icons...waar kan ik zien of die png of svg zijn?
Sommige themes (scaleable gorilla o.a) hebben svg icons, maar jou probleem klinkt meer als een nautilus bug
ok, maar waarom gebruikt hij daan niet gewoon de X server (of xfs) voor?
Dat is volgens mij sinds 4.2.1 veranderd (persoonlijk vind ik fontconfig veel fijner dan xfs)
maar ik andere wm's doet het menu het wel...
Tja, dat ligt nog steeds aan debian
zou moeten werken......maar toch werkt 't niet..
Werkt soms ook niet bij mij, geen id waarom (gebuik het alleen als ik in wine een spel op een lagere res wil spelen, dan werkt t meestal wel)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
blouweKip schreef op 14 februari 2003 @ 14:59:

Geen id, dat is nu juist het probleem, ik neem aan dat de icons van applets door gnome-icons themes worden geregeld (bij gentoo zit zon pakketje, ik neem aan bij debian ook wel)
Ik gebruik voor GNOME 2.2.0 niet de debian packages maar de officieele tarbals.
Niet, dat is t lame, ik backup vaak mn bookmarks file maar de rest (passwords etc) werkte niet meer (en ik was te lui om uit te zoeken hoe dat gefixt kon worden)
Als iemand anders hier een oplossing voor weet GRAAG!
Idd, maar volgens mij is de rest van de gnome gebruikers/developers helaas een andere mening toegedaan (anders had het er al lang ingezeten)
Welke argumenten hebben ze daar voor?
Geen id vanaf welke het weer goed werkte, ik heb 2.4.34 en die doet het iig goed
Ik gebruik ook metacity 2.4.34.....
Sommige themes (scaleable gorilla o.a) hebben svg icons, maar jou probleem klinkt meer als een nautilus bug
bug gepost.
Dat is volgens mij sinds 4.2.1 veranderd (persoonlijk vind ik fontconfig veel fijner dan xfs)
Waarom vindt je het fijner?
Tja, dat ligt nog steeds aan debian
Iemand een work-around?
Werkt soms ook niet bij mij, geen id waarom (gebuik het alleen als ik in wine een spel op een lagere res wil spelen, dan werkt t meestal wel)
Ik ga wel ff met bugzilla spelen....

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 16:54

Valium

- rustig maar -

xscreensaver: de versie uit Debian Sid (unstable) werkt wel prima. Ik neem aan dat de versie uit sarge te oud is oid. Overigens werken de gnome 2.2-pakketten uit Sid perfect! Zet gewoon unstable in je sources.list en doe een "apt-get install gnome"

debian-menus: installeer het geweldige debian-pakket "menu". Je had het bijna zelf kunnen raden ;) :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 13:39:
Het is de gst versie die bij de gnome tarbals zat....
Dan moet je het idd handmatig runnen. post-install routines kunnen/mogen alleen in packages, niet in source tarballs... Oftewel, geen bug. :P.

edit:
Ik vind dit ook vreemd, maar dit is nou eenmaal de werkwijze van source gedoe... Hence een van de reden dat ik voor alles packages gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog meer post-install routines voor gnome 2.2.0 die ik niet ken?

Bij mozilla heb ik m'n prefs.bak gekopieerd naar prefs.js (oftwel backup teruggezet.) Die backups worden automagisch ge maakt door mozilla.

Verwijderd

Topicstarter
Valium schreef op 14 februari 2003 @ 23:55:

debian-menus: installeer het geweldige debian-pakket "menu". Je had het bijna zelf kunnen raden ;) :P
Die heb ik al geïnstalleerd....wat nu? (en ook pdmenu doet 't zonder problemen...maar gnome 2.2.0 (nog) niet)
Moet ik niet gewoon ergens met het ln commando gaan spelen?

Verwijderd

kan je niet kijken hoe debian het doet? als je van source installeert is het logisch dat er geen debian menu bij zit, anders zou elke niet debianner ook zo'n debian menu erbij hebben

is dat niet in de deb te zien? weet niet precies hoe die dingen in elkaar zitten, maar je kan toch wel ergens zien hoe apt wel dat menu installeert lijkt me, zoals ik bijvoorbeeld in een ebuild zou kijken hoe er iets in zn werk gaat

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 12:52:
10. Als ik bij xawtv fullscreen kies is de positie van het scherm niet goed. (ik die het gnome-panel nog).
Van de video4linux mailinglist:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
--- x11/xt.c.orig       2003-02-07 01:03:03.000000000 -0800
+++ x11/xt.c    2003-02-07 01:06:38.000000000 -0800
@@ -961,7 +961,9 @@
                warp_pointer = 1;
                XWarpPointer(dpy, None, RootWindowOfScreen(XtScreen(tv)),
                             0, 0, 0, 0, vp_width/2, vp_height/2);
-               XF86VidModeSetViewPort(dpy,XDefaultScreen(dpy),0,0);
+               XF86VidModeSetViewPort(dpy,XDefaultScreen(dpy),
+                    fs_xoff<0?-fs_xoff:0,
+                    fs_yoff<0?-fs_yoff:0);
            }
        }
 #endif
@@ -999,8 +1001,8 @@
                      XtNheightInc,  1,
                      NULL);
        XtVaSetValues(app_shell,
-                     XtNx,          (vp_x & 0xfffc) + fs_xoff,
-                     XtNy,          vp_y            + fs_yoff,
+                     XtNx,          (vp_x & 0xfffc) + (fs_xoff<0?0:fs_xoff),
+                     XtNy,          vp_y            + (fs_yoff<0?0:fs_yoff),
                      XtNwidth,      vp_width,
                      XtNheight,     vp_height,
                      NULL);

Als je Xv gebruikt ('load "v4l"' in XF86Config-4) dan heb je deze overigens niet nodig...

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:30

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 07:32:
Als je Xv gebruikt ('load "v4l"' in XF86Config-4) dan heb je deze overigens niet nodig...
Voor Xv support hoef je de v4l module van XFree niet te gebruiken hoor.

Verwijderd

deadinspace schreef op 17 February 2003 @ 14:01:
Voor Xv support hoef je de v4l module van XFree niet te gebruiken hoor.
video4linux Xv. ;). (i.e. serverside synchronized overlay management in plaats van clientside non-synchronized overlay management).

Verwijderd

Topicstarter
de laatste keer dat ik v4l in m'n config zette crashte m'n X server, en nog best hard ook...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 18:29:
de laatste keer dat ik v4l in m'n config zette crashte m'n X server, en nog best hard ook...
Probeer maar gewoon... Bij mij werkt 't al anderhalf jaar oid zeer stabiel.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 12:52:
9. Als ik Ctrl-Alt-{+,-} doe veranderd m'n resolutie niet.. als ik bij xawtv fullscreen kies dan veranderd de resolutie wel.
http://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=106085
Als CTRL-ALT-+/- niet werkt, heb je waarschijnlijk maar 1 reso in je /etc/X11/XF86config. Maar met CRTL-ALT-+/- wordt niet meteen XRandR gebruikt (althans, bij mij niet). Om Xrandr te gebruiken moet ik zelf het (command-line) tooltje 'xrandr' gebruiken (zit bij XFree). Let er op dat je ook naar ongeldige modi kan schakelen, en dan blijft je scherm dus zwart, en er is gene automatische terugkeer na 15 seconden ofzo. Nog even wachten op een mooi tooltje dus. ;(

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
ajvdvegt schreef op 17 februari 2003 @ 21:11:

Als CTRL-ALT-+/- niet werkt, heb je waarschijnlijk maar 1 reso in je /etc/X11/XF86config. Maar met CRTL-ALT-+/- wordt niet meteen XRandR gebruikt (althans, bij mij niet). Om Xrandr te gebruiken moet ik zelf het (command-line) tooltje 'xrandr' gebruiken (zit bij XFree). Let er op dat je ook naar ongeldige modi kan schakelen, en dan blijft je scherm dus zwart, en er is gene automatische terugkeer na 15 seconden ofzo. Nog even wachten op een mooi tooltje dus. ;(
Bij windowmaker werkte het altijd dus het ligt _niet_ aan m'n XF86Config. (die meerder regels bevat)
Het werkt nu *opeens* weer, maar ik heb absoluut geen idee waarom...

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 21:27:
[...]

Bij windowmaker werkte het altijd dus het ligt _niet_ aan m'n XF86Config. (die meerder regels bevat)
Het werkt nu *opeens* weer, maar ik heb absoluut geen idee waarom...
En werkt het dan ook met XRandR? Da's namelijk wel iets handiger dan de standaard X manier.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
ajvdvegt schreef op 17 February 2003 @ 21:38:
[...]

En werkt het dan ook met XRandR? Da's namelijk wel iets handiger dan de standaard X manier.
Nee daar is m'n XFree86 te oud voor.....(en ik vind de XFree86 van debian zo goed dat ik dat ook blijf houden...en wel de versie in Sarge. Alle lof voor Branden Robinson hiervoor.. _/-\o_
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 20:56:

Probeer maar gewoon... Bij mij werkt 't al anderhalf jaar oid zeer stabiel.
Wow! het werkt! (v4l dan) Nu kan ik met xawtv m'n scherm tot ultra huge resizen.....maar als ik op f druk moet ik eerst naar beneden scrollen.... (dat scherm begint dus niet helemaal links boven....)

Wat voor mixer gebruiken jullie onder gnome?

Verwijderd

Topicstarter
Nog een probleem:
Als ik op de mail knop duw dan krijg ik dit:
Error: Couldn't execute either command: evolution mailto: or command: balsa
Verify that at least one of these commands exist.
Evolution en balsa zijn best goede programma's.......maar ik gebruik mozilla mail.
Een symlinkje tussen mozilla en evolution/balsa lijkt mij wel een hele dirty hack...en dus geen oplossing.
Bij Applications->Desktop Preferences->Advanced->Preferred Applications kan ik enkel de webbrowser, texteditor en terminal instellen.

Iemand een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
schop

Verwijderd

Topicstarter
m'n gnome-terminal doet 't weer.
In xlibs-dev zit ook /usr/X11R6/include/Xft en die werd dus ook mee gelinks, en ik had dus 2 Xft libs aan gnome-terminal gelinkt. het verwijderen van xlibs-dev ging niet, want er zitten ook een aantal dingen in die wel nodig zijn. maar het verwijderen van de Xft dir was goed genoeg.
Pagina: 1