Ben nu zelf wat aan het experimenteren met scripts in Linux Red Hat 6.2
Ik ben enkele vragen tegengekomen die blijkbaar zo logisch zijn dat ze nergens vermeld worden
Wat voor een file moet een bash script precies zijn? Moet deze de extentie ".txt" hebben of niet? Ik heb momenteel zitten testen met ".txt" en zonder (gewoon niets) en beiden lukken niet
.
Voor het uitvoeren van een bash script, typ je: "./naamscript"
Maar wanneer ik dit doe, krijg ik deze melding: "bash$ command not found"
Ik heb een handleiding gevonden op google zitten volgen voor het scripten te leren en volgens hun zou het liggen aan mijn eerste regel ("#!/bin/bash")
Mijn (voorlopig weinig) code:
Zouden jullie me even verder kunnen helpen want ik weet namelijk niet of de fout ligt aan de bestandsnaam, de manier waarop ik het uitvoer of mijn code
Alvast bedankt!
ps: de "bash handleiding" die ik gebruikt heb
Ik ben enkele vragen tegengekomen die blijkbaar zo logisch zijn dat ze nergens vermeld worden
Wat voor een file moet een bash script precies zijn? Moet deze de extentie ".txt" hebben of niet? Ik heb momenteel zitten testen met ".txt" en zonder (gewoon niets) en beiden lukken niet
Voor het uitvoeren van een bash script, typ je: "./naamscript"
Maar wanneer ik dit doe, krijg ik deze melding: "bash$ command not found"
Ik heb een handleiding gevonden op google zitten volgen voor het scripten te leren en volgens hun zou het liggen aan mijn eerste regel ("#!/bin/bash")
Mijn (voorlopig weinig) code:
code:
1
2
3
4
5
| #!/bin/bash echo "Uptime" bash$ uptime exit 0 |
Zouden jullie me even verder kunnen helpen want ik weet namelijk niet of de fout ligt aan de bestandsnaam, de manier waarop ik het uitvoer of mijn code
Alvast bedankt!
ps: de "bash handleiding" die ik gebruikt heb