Toon posts:

[VB.Net] DLL importeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,
ik zit niet echt met een probleem. Alleen is vind ik het zo niet netjes.

Ik heb zelf een klasse gemaakt en die in een DLL gezet.
De naam van de DLL (het projectje) is hetzelfde als de naam van de klasse.

Nu importeer id die DLL in mijn project, dan staat ie bij de references.
Nu moet ik altijd DLLNaam.KlasseNaam.Fucntie() typen ipv KlasseNaam.Fucntie()

Ook al zet ik boven aan de code
imports DLLNaam, dan moet ik nog de hele zooi typen.

Ik heb nu dus de klasse in de DLL een andere naam gegeven, dan hoef ik dus nog alleen maar de Klassenaam te typen en niet meer de DLL naam ervoor.

Hoe kan ik als de Klasse in de DLL dezelfde naam heeft als de DLL zelf ervoor zorgen dat ik alleen de Klasse naam hoef te typen zonder de DLL naam ervoor ?

alvast bedankt.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

offtopic:
Hm net voor de update dacht ik hier gereageerd te hebben, maar goed, nog maar een keer dan.
De naam van de DLL (het projectje) is hetzelfde als de naam van de klasse.
Hier zit je denkfout. Als je zelf een klasse schrijft met dezefde naam als een andere klasse, is het dus iets anders. Dit geef je of aan door het in een andere package te stoppen, (dll in dit geval) of door het een andere naam te geven.

Logischerwijs druist het gebruik van meerdere klassen met dezelfde naam binnen 1 dll tegen allerlei ontwerpprincipes in, en moet je dat dus ook gewoon niet willen.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:37
Hij geeft geen 2 dezelfde namen voor 2 classes denk ik.
Ik denk eerder dat de TS een namespace heeft met dezelfde naam als een class binnen die namespace.
Indien je dan namespacenaam.classNaam.Method() moet schrijven, dan zal dat te maken hebben met de ambiguiteit. De compiler zal waarschijnlijk niet weten of er nu de namespace of de class bedoeld wordt. Welke error geeft de compiler er trouwens op?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Error
'<name>' is not a member of '<classname>'

Ik heb dus een klasse gemaakt met de naam "validation", hier zitten alle mogelijkheden in waar tegen een string gevalideerd moet worden.
Omdat we deze klasse niet alleen in dit dit project gaan gebruiken, maar ook en alle andere projecten. Heb ik er een DLL van gemaakt.
Ik dacht dus, die stop ik mooi een in class library, dan kan ieder project em gebruiken.
Omdat er maar 1 klasse inzit (de klasse validation) dacht ik, ik noem die class library ook validation.
Daaruit volgt dus dat als ik de class library build, dat er validation.dll uitkomt.

(ik denk de het 2e stukje van de reply van whoami het goede antwoord is)