We zijn op school bezig met een vak "Imperatief programmeren", met behulp van Java. We hebben het practicum van deze week gister heel mooi afgerond, en ik had er zin in en ben lekker bezig geweest met het practicum van aanstaande week. Bijna af, alleen werkt het laatste deel niet.
We hebben een interface 'Vergelijkbaar' gemaakt, eisend dat als een klasse Vergelijkbaar implementeerd, dat die klassen twee methoden heeft:
Toen maakten we een klasse KalenderDatum. Samengevat (deze klasse is veel groter, een zooi members erin, maar niet noemenswaardig om hier te posten volgens mij):
Toen werd er gevraagd een klasse te maken die KalenderDatum uitbreidt. En nou juist dáár gaat het mis:
Ik krijg de volgende foutmelding:
Ik heb al lopen zoeken, de Java-tutorial op java.sun.com doorgelezen, maar ik snap niet helemaal waar die foutmelding vandaan komt. Ook als ik Gebeurtenis met een zooi extra methoden maak, extra members (een in principe werkende klasse dus), geeft ie foutmeldingen. De klasse KalenderDatum werkt wel gewoon trouwens.
De klasse KalenderDatum staat in dezelfde directory als Gebeurtenis, dus volgens mij hoef ik niet te importen (??). Iig, als ik dat wel doe ('import Sorteren.*;'), dezelfde foutmelding.
Nou zou ik natuurlijk kunnen wachten tot maandag totdat we het college krijgen, maar ik heb zin deze opdracht klaar te hebben
Sorry voor de waarschijnlijk te-newB-vraag, maar ik zie het niet.. Wie helpt me aan een fijn begin van het weekend? Thanx 
We hebben een interface 'Vergelijkbaar' gemaakt, eisend dat als een klasse Vergelijkbaar implementeerd, dat die klassen twee methoden heeft:
Java:
1
2
| int compareTo (Vergelijkbaar t); public String toString (); |
Toen maakten we een klasse KalenderDatum. Samengevat (deze klasse is veel groter, een zooi members erin, maar niet noemenswaardig om hier te posten volgens mij):
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| class KalenderDatum implements Vergelijkbaar { public KalenderDatum (String s) { // constructor // .. } // constructor public String toString () { return String.valueOf(day) + " " + month + " " + String.valueOf(year); } // toString public int compareTo (Vergelijkbaar other) { KalenderDatum test = (KalenderDatum) other; // if-rommel: deze methode doet het goed return 0; } // compareTo } // class |
Toen werd er gevraagd een klasse te maken die KalenderDatum uitbreidt. En nou juist dáár gaat het mis:
Java:
1
2
3
| class Gebeurtenis extends KalenderDatum { [..] } // Gebeurtenis |
Ik krijg de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| D:\\[..]\Sorteren\Gebeurtenis.java:1: cannot resolve symbol
symbol : constructor KalenderDatum ()
class Gebeurtenis extends KalenderDatum {
^
1 error
Process completed. |
Ik heb al lopen zoeken, de Java-tutorial op java.sun.com doorgelezen, maar ik snap niet helemaal waar die foutmelding vandaan komt. Ook als ik Gebeurtenis met een zooi extra methoden maak, extra members (een in principe werkende klasse dus), geeft ie foutmeldingen. De klasse KalenderDatum werkt wel gewoon trouwens.
De klasse KalenderDatum staat in dezelfde directory als Gebeurtenis, dus volgens mij hoef ik niet te importen (??). Iig, als ik dat wel doe ('import Sorteren.*;'), dezelfde foutmelding.
Nou zou ik natuurlijk kunnen wachten tot maandag totdat we het college krijgen, maar ik heb zin deze opdracht klaar te hebben
edit:
Kijk, we leren elke dag iets nieuws
[code=java] 
Kijk, we leren elke dag iets nieuws
[ Voor 4% gewijzigd door DRvDijk op 14-02-2003 11:41 ]