[Windows XP] MTU 576 -> 1500

Pagina: 1
Acties:

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:09
Ik heb twee computers, beide achter een router. De ene een P233, de ander een PIII550.

Nu wou ik mijn kabelconnectie (@home) wat tweaken, dus wat programmatjes gedownload, regedit gedaan, etc. Maar om één of andere reden wil die PIII500 zijn MTU niet van 576 naar 1500 zetten, terwijl die P233 daar geen probleem mee had. In het registry staan bij beide alle relevante keys op 1500, maar toch blijft die PIII550 576 gebruiken?
Op beide zou MTU-autodiscovery aan moeten staan, maar ook dit krijg ik niet aan.

(PS: De keys die ik heb aangepast zijn: HKLM -> System -> CurrentControlSet -> Services -> Class -> ...)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

www.speedguide.net

Ken je die site?

Probeer dan eens dit:

http://forums.speedguide.net:8117/

Jij hebt het over een MTU van 1500 maar volgens mij heb je Ethernet en dan komt de MTU op 1492 uit. Moet je ff op speedguide checken.

Om je MTU te veranderen.. probeer daar dit progrogrmma is voor uit: http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Klaus_1250
Die ken ik :-) Bij die P233 lukt het me om 1500 te krijgen zonder gefragmenteerde packets, dus daar gai k voor.

Maar zoals ik al zei, ik heb al diverse programmatjes uitgeprobeerd. Alles staat op 1500, maar ik blijf 576 krijgen :-(

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Klaus_1250 schreef op 14 februari 2003 @ 11:26:
Die ken ik :-) Bij die P233 lukt het me om 1500 te krijgen zonder gefragmenteerde packets, dus daar gai k voor.

Maar zoals ik al zei, ik heb al diverse programmatjes uitgeprobeerd. Alles staat op 1500, maar ik blijf 576 krijgen :-(
Misschien rare vraag maar heb je al gereboot en hoe weet jij dat je 576 hebt? Door die link op speedguide?

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Klaus_1250
link op speedguide inderdaad. Ik heb dat ene programma ff gerunt, alles staat op 1500, behalve één adapater (niet in gebruk) volgens dat progje.
Ga nog ff een keer rebooten.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Dan heb je je MTU voor de verkeerde interface ingesteld.. denk ik :)

Ga eens naar eigenschappen van je netwerkomgeving in WinXP en kijk hoeveel verbindingen er staan.. gooi de overbodige weg. Ik zou je anders ook ff aanraden om al je NIC's totaal te uninstallen, nieuwe drivers te downloaden.. dingen installeren en eventueel een WinXP update draaien.

• Klaus_1250
:-) het was toch die niet in gebruik zijnde adapter blijbaar, want het werkt nu perfect Thanx! (van 300kb/s naar 700kb/s :-)

Dan heb ik een andere vraag. Ik had ooit een tweede netwerkkaart gekocht, een SafeWay (el cheapo). Toen ik hem installeerde kreeg ie allerlei vage problemen (resource conflicts, etc). Vervolgens als ik de computer resetten, installeerde XP de netwerkkaart opnieuw, terwijl de oude ook nog steeds bestond. Ik heb ook een berg netwerkadapters in mijn registry staan, terwijl ik maar één netwerkkaart heb.
Hoe kan ik deze adapters verwijderen (ze staan niet bij mijn hardware)?

• Klaus_1250
DeMoN schreef op 14 February 2003 @ 11:40:
Dan heb je je MTU voor de verkeerde interface ingesteld.. denk ik :)

Ga eens naar eigenschappen van je netwerkomgeving in WinXP en kijk hoeveel verbindingen er staan.. gooi de overbodige weg.
Dat wil ik wel, maar zie vorige post. Ze staan er niet, maar zijn er wel :-(
Ik zou je anders ook ff aanraden om al je NIC's totaal te uninstallen, nieuwe drivers te downloaden.. dingen installeren en eventueel een WinXP update draaien.
WinXP is up-to-date, driver NIC ook (realtek 8139, v5.05)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Klaus_1250 schreef op 14 February 2003 @ 11:44:
[...]

Dat wil ik wel, maar zie vorige post. Ze staan er niet, maar zijn er wel :-(
Daarom moet je je NIC ff uninstallen en weer installen. Anders wat met de opties kloten in die menu's daar want je hoort ze gewoon te zien.

edit:
Klaus_1250 schreef op 14 February 2003 @ 11:43:
:-) het was toch die niet in gebruik zijnde adapter blijbaar, want het werkt nu perfect Thanx! (van 300kb/s naar 700kb/s :-)

Dan heb ik een andere vraag. Ik had ooit een tweede netwerkkaart gekocht, een SafeWay (el cheapo). Toen ik hem installeerde kreeg ie allerlei vage problemen (resource conflicts, etc). Vervolgens als ik de computer resetten, installeerde XP de netwerkkaart opnieuw, terwijl de oude ook nog steeds bestond. Ik heb ook een berg netwerkadapters in mijn registry staan, terwijl ik maar één netwerkkaart heb.
Hoe kan ik deze adapters verwijderen (ze staan niet bij mijn hardware)?
Mooi! :)

Ik snap je probleem met die adapters! Dat is idd irritant.. ik weet niet hoe je dat weg krijgt.. zou ik ook wel willen weten. Ik gebruik ook niet zo vaak XP aangezien ik Linux draai (is een van de redenen dat ik dit ben gana draaien).
Dat Windows is zo gebruiksvriendelijk dat je deze irri dingen krijgt.

Omdat ik het wel vaker zie ga ik er ff naar googlen.. misschien dat ik het vind.

[ Voor 65% gewijzigd door DeMoN op 14-02-2003 11:50 ]

Pagina: 1