[JS] Controle of JavaScript en cookies worden geaccepteerd

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:36
Voor mijn site is het noodzakelijk dat gebruikers JavaScript en cookies hebben aanstaan. Voor het controleren van de cookies heb ik de volgende JavaScript functie (verkorte weergave):
JavaScript:
1
2
3
4
5
function CheckCookies() {
    if (document.cookie == "") {
        self.location.href = "../Error.asp?Code=100"
    }
}

Bovenstaande code is in de header van de webpagina geplaatst en wordt aangeroepen door de volgende code
HTML:
1
<body onload="CheckCookies()">

Als de functie CheckCookies niet wordt uitgevoerd is javascript bij de gebruiker gedisabled. Ik weet alleen niet hoe ik in deze situatie kan redirecten naar een andere pagina. Kan iemand mij hierbij helpen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

[google=check if javascript is disabled]

En 2e hit geeft:

Determining if your Visitors have JavaScript and Cookies Enabled

Wat je kan doen is met meta refresh werken. Als je die op bijv. 10 seconden zet, dan heeft je JavaScript 10 seconden de tijd om je bezoeker te redirecten naar een bepaalde pagina. Die meta refresh verplaatst de bezoeker naar de alternatieve pagina.

[ Voor 43% gewijzigd door BtM909 op 14-02-2003 11:06 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

simpel, een onload javascript check met een redirect naar een andere pagina, als de gebruiker javascript uit heeft staan, gaat diegene dus niet door naar de redirect pagina.

Op die pagina zou je een tekstje kunnen zetten dat voor de site javascript aan moet staan.