Toon posts:

Terayon modem Kabelfoon

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Het klinkt raar, maar ik ben mijn Kabelfoon modem kwijt. :(

Het is een witte terayon versie V3.15 geloof ik.

Weet iemand zo'n ding te koop staan?
Bij Kabelfoon gaat me dat 250 euro kosten en dat vind ik wel heel veel.

Alvast bedankt!

Mark
mtwliem@xs4all.nl

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ben wel heel nieuwsgierig hoe je zoiets kwijt raakt, ben je verhuisd ofzo ???

Ik denk niet dat iemand zoiets te koop heeft aangezien Kabelfoon deze modems altijd in bruikleen uitgeeft.

Succes !

Invoegen doe je zo!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 17:04
Het is een demos (deltakabel) modem, geen terayon modem.

Verwijderd

Dit is toch geen veiling site ????

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
Smirnoff schreef op:
Het is een demos (deltakabel) modem, geen terayon modem.
Ze hebben ook al een tijdje terayon's.

Volgens mij is zo'n ding ingesteld voor kabelfoon. Als je een chello gebruiker met een terayon modem vind dan zal dat waarschijnlijk niet werken op het netwerk van kabelfoon.

[ Voor 39% gewijzigd door fetcher op 14-02-2003 13:22 ]

Verwijderd

fetcher schreef op 14 February 2003 @ 13:21:
[...]

Ze hebben ook al een tijdje terayon's.
Klopt, maar de terayon's zijn zwart van kleur. De demos modems zijn wit van kleur en dan hebben ze ook nog docsis modems in gebruik (deze kleur weet ik niet, maar ik dacht dat deze ook wit is).

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Het modem met "v3.15" is inderdaad een DEMOS modem van DeltaKabel welke wordt aangesloten op de seriele kabel.

Ik heb wat in de "keuken" mogen kijken bij Kabelfoon toen ik nog in Nederland woonde, lid/bestuurslid was van de gebruikersgroep, en me erg intresseerde in de techniek achter die DEMOS dingen.

Afhankelijk van de plaats waar je woont (en de CAI waarop je zit) zijn de DEMOS modems enigzins anders ingesteld qua frequentie. Een modem dat uit dezelfde stad komt zal ongetwijfeld gaan werken, maar bij het kopen van een modem dat in een andere plaats was aangesloten loop je de kans dat het niet werkt. (meestal worden dezelfde frequenties gebruikt, maar soms ook niet)

Verder zijn de modems met serienummers geregistreerd bij Kabelfoon dus een "alien" modem dat bijv. ooit eens bij Brunssum.NET, Casema of Rendo heeft rondgeslingerd zal gaan opvallen. Werken doet het volgens mij wel, mits je uiteraard op de goede frequentie zit en de juiste inloggegevens hebt.

Ik mag trouwens aannemen dat alle andere providers een soortgelijk bedrag hanteren voor een "kwijt" modem dus ik denk niet dat je zomaar een "gevonden" modem kunt kopen.... De modems worden trouwens al sinds 2000 niet meer nieuw gemaakt omdat DeltaKabel toen overgenomen is door Lucent en de produktie van dit type modem is gestaakt en DeltaKabel effectief is opgeheven en is opgegaan in Lucent.

Nog een vraag: Hoe kun je in hemelsnaam een kabelmodem kwijt raken? Verhuisd? Gejat? Proberen op te voeren en em gesloopt? >:) (kan trouwens niet). Ik snap niet hoe je zo'n ding KWIJT kan raken.....

[ Voor 6% gewijzigd door maartena op 14-02-2003 19:56 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Wat wil je met zo'n "nieuwe" doen dan word het macadres niet geregged door kabelfoon?????

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Tja, iedereen wil denk ik toch echt eerst weten hoe je het ding kwijt bent geraakt :P :7

Verwijderd

Ik kan je namelijk nog wat mooiers vertellen. Ieder modem wat door kabelfoon wordt uitgegeven wordt geregistreerd aan de hand van het mac adres wat dat modem heeft. Dit mac adres wordt aan jouw gekoppeld als abonnee. Als jij dus een modem gaat inleveren dan wordt dit gecontroleerd. Komt dit niet overeen, dan kan jij gaan dokken. Ook als jij een ander (nieuw of 2dehand) apparaat komt inleveren.

Als ik de topic starter zijn oproep lees, staat daar een xs4all email adres. Er is dus een grote kans dat hij het modem bij de verhuizing is kwijtgeraakt. Dan zou ik toch maar eerst even naar mijn oude huis gaan en daar even navraag doen of zij nog zo'n wit ding gevonden hebben met van die rare lampjes.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.