Het modem met "v3.15" is inderdaad een DEMOS modem van DeltaKabel welke wordt aangesloten op de seriele kabel.
Ik heb wat in de "keuken" mogen kijken bij Kabelfoon toen ik nog in Nederland woonde, lid/bestuurslid was van de gebruikersgroep, en me erg intresseerde in de techniek achter die DEMOS dingen.
Afhankelijk van de plaats waar je woont (en de CAI waarop je zit) zijn de DEMOS modems enigzins anders ingesteld qua frequentie. Een modem dat uit dezelfde stad komt zal ongetwijfeld gaan werken, maar bij het kopen van een modem dat in een andere plaats was aangesloten loop je de kans dat het niet werkt. (meestal worden dezelfde frequenties gebruikt, maar soms ook niet)
Verder zijn de modems met serienummers geregistreerd bij Kabelfoon dus een "alien" modem dat bijv. ooit eens bij Brunssum.NET, Casema of Rendo heeft rondgeslingerd zal gaan opvallen. Werken doet het volgens mij wel, mits je uiteraard op de goede frequentie zit en de juiste inloggegevens hebt.
Ik mag trouwens aannemen dat alle andere providers een soortgelijk bedrag hanteren voor een "kwijt" modem dus ik denk niet dat je zomaar een "gevonden" modem kunt kopen.... De modems worden trouwens al sinds 2000 niet meer nieuw gemaakt omdat DeltaKabel toen overgenomen is door Lucent en de produktie van dit type modem is gestaakt en DeltaKabel effectief is opgeheven en is opgegaan in Lucent.
Nog een vraag: Hoe kun je in hemelsnaam een kabelmodem kwijt raken? Verhuisd? Gejat? Proberen op te voeren en em gesloopt?

(kan trouwens niet). Ik snap niet hoe je zo'n ding KWIJT kan raken.....
[
Voor 6% gewijzigd door
maartena op 14-02-2003 19:56
]