[WinXP] Geen compatible driver te vinden voor de DC-800

Pagina: 1
Acties:

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Beste medetweakers... ik heb een hele reeks prachtige fotos van de autorai op mijn digicam staan. MAAR! ik kan nergens winXP compatible drivers vinden. en aangezien ik geen systemen met win95->2000 heb draaien wordt het erg lastig mijn fotos via dat systeem op te halen. :'(

Nu is mijn vraag.. weet iemand waar ik tog deze drivers kan halen.. google leverde niet veel op en de omega search ook niet. :(

Als ik de fabrikant mag geloven "pretec" zijn er geen drivers voor. is er dan een kans dat ik met drivers van een ander toestel tog mijn fotos kan ophalen.

De cam werkt overigens met het oude "TWAIN" systeem en heeft een "usb interface controler TEST2.0" nodig. aldus de plug/play msg.

Help me oud lads :) ik wil mn pix

• SmauG
kick :/

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
koop dan ook een fatsoenlijke cam :P

;)

• SmauG
is dat een antwoord op mijn vraag? :(

IK WIL MN FOTOS

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:05

Puck

W32.Deadcode.A

Ik denk dat niemand je echt kan helpen als er simpelweg geen drivers voor zijn.

Wat ik met google vond:

"You will need a Serial cable that will atatch to the Serial port and the Digital port on the Pretec 800. I was fortunate, my daughter had a ceap digital camera that had a Serial cable and that worked."

Wel raar dat ze wel drivers voor windows 2000 hebben. Mischien kan je die proberen :? Of drivers van een andere cam? Zal wel niet werken maar je weet nooit.

Oh en anders:
Koop een CompactFlash Reader, zijn niet eens zo duur ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Puck op 14-02-2003 18:34 ]

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

koop je toch een losse kaartlezer :?

• SmauG
kep geen eens een compact flash kaart in de cam zitten, alles zit op het standard build in memory

Verwijderd

Het enige waar ik aan zit te denken is maak een dual boot systeem met win98/M.E. en windows xp ofzo..

edit:
zelfdenkende tags

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 22:28 ]

Verwijderd

Wat voor foutmelding krijg je als je de Windows 2000 drivers probeert te installeren?

Had een dergelijk probleem met m'n scanner. Een kleine registry hack (Product name verandert van Windows XP naar Windows 2000) en de Windows 2000 drivers konden zonder problemen geïnstalleerd worden :*) .

Een andere optie is om dmv VMWare Windows 98 te installeren en in je Virtual Machine je foto's van de camera te halen. Op die manier heb ik een scanner zonder XP-ondersteuning bij een vriendin weer werkende gekregen totdat de fabrikant eindelijk eens XP-drivers had gemaakt. Het is een wat lastige workaround, maar het kan wel werken én je hebt geen tweede pc of dual boot nodig ;)
Pagina: 1