Toon posts:

[XP] onjuiste functie bij openen van drives

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zonder duidelijke aanduiding (installeren nieuwe software of zo) is het diskette station, de dvd-speler èn de rewriter van een XP-systeem niet meer benaderbaar.
Als er een diskette of cd in zit en je wilt deze openen, geeft Windows de melding D:\ is niet toegankelijk. Onjuiste functie.

In de veilige modus zijn ze wèl benaderbaar. Als er al een cd in één van de drives zit op het moment dat Windows start, kan hij wel geopend worden :?

Wat heb ik o.a. al gedaan:
- search gebruikt: naast slotjes en topics zonder reacties als enige oplossing nieuwe install gevonden; dat is eigenlijk het uiterste wat ik wil doen.
- Met NAV (laatste definities) op virus gescanned
- gestart in veilige modus -> dan zijn de stations wèl benaderbaar??
- stuurprogramma's + bios etc. gecheckt; alles lijkt probleemloos te zijn

Heeft iemand enig idee wat ik nog meer kan doen, vóór er toch over gegaan moet worden op herinstallatie van WinXP?

(pc is niet van mij, als er herinstalleerd moet worden, moet ik wel voor de backup zorgen...)

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
systeem herstel geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
Yups, dat heeft-ie geprobeerd (heb zelf geen XP dus vandaar dat ik vergeten ben dat te vermelden) maar die kon niet goed afgerond worden?

Ben nu trouwens een update voor Easy CD-creator aan het downloaden. Kijken of dat wel werkt. Heb in de knowledgebase gevonden dat daar wel eens problemen mee kunnen ontstaan.

[edit]

Helaas, maakt niets uit. Volgens de knowledgebase moets een update van Easy CD-creator soelaas bieden, maar dat is niet het geval..

Iemand nog suggesties?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 10:59 . Reden: update ]

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 10:30
IDE kabels checken op vouwen ed. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel ik dat net wel al heb gedaan (moet er een drive bijhangen om te kunnen backuppen), vermoed ik de kans niet zo heel groot dat spontaan alle IDE-kabels van zowel A-drive als dvd + cdrewriter er mee ophouden, het wel in veilige modus goed doen en ook geen problemen hebben als de cd er al inzit tijdens opstarten ;)

Update:
Tenzij het nuttig voor iemand anders is met hetzelfde probleem, is een oplossing niet meer nodig; de pc is zojuist dmv recovery opnieuw geïnstalleerd.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 15:43 . Reden: update ]

Verwijderd

Ik heb het probleem kunnen verhelpen door onder windows update de volgende update te draaien!

KB831240: Update voor HighMAT-ondersteuning in de wizard Cd branden in Windows XP

wat evt. ook nog van belang kan zijn is het volgende

http://support.microsoft.com/?id=315350
of
http://support.microsoft.com/?id=321641
Pagina: 1