Toon posts:

Hyper Threading inschakelen NA installatie XP

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heren en Dames,

HILFE
(nee ik ben geen duitser)

ik zit een beetje met een luxeprobleem.
nadat ik mijn installatie van XP Pro heb voltooid lees ik dat het nodig is om de Hyper Threading van mijn CPU in te schakelen in de bios alvorens een besturingssysteem te installeren wat dit ondersteund
nu lees ik hier:
http://support.microsoft....?scid=kb%3ben-us%3b810231
dat het dus mogelijk moet zijn om zonder dit gedoe dit in te schakelen maar nu schakel ik mijn hersenen even in en denk dat het een compleet andere manier van rekenen voor de cpu is en daarom denk ik dat het toch nodig is om weer bij 0 te beginnen.
heeft iemand hier ervaring mee en kan hij/zij mij duidelijk maken/bewijzen of het ook werkt zonder herinstallatie:?

bij voorbaat fantastisch!!! _/-\o_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Try it out yourself, zou ik zeggen.. Ergo: be creative, schakel HT eens in en zie toe wat er gebeurt. Je systeem gaat niet de lucht in oid :+

Dit is al vaker besproken en telkens weer blijkt dat een herinstallatie toch de beste oplossing is. Zie de Search: zoeken naar 'windows xp herinstallatie hyperthreading' met Omega Search :)

Verwijderd

Topicstarter
thnx:)

is er ook een manier waarop dat te testen valt?, naar mijn weten moet je wel bepaalde software hebben die met HT om kan gaan, m.a.w. hoe kan ik zien dat die instelling succesvol is?
keb al even via dat omega search gezocht maar kon nix vinden, ben redelijk nieuw hier:) al 1 heel uur B)

Verwijderd

Moet je niet windows opnieuw installen ivm de SMP kernel die nu niet geinstalled is?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Simpel: in apparaatbeheer staat dan "Multiprocessor PC" en in Taakbeheer onder de tabblad Performance zie je dan twee CPU grafiekjes.

Verwijderd

In die technet pagina staat toch heel duidelijk dat windows zelf de HAL update en meldt dta je de pc moet herstarten.

dus reinstalls e.d. zijn volgens MS niet nodig.
het komt er in het kort op neer dat als je 1 CPU hebt en HT stata uit, dat je DAN een keer moet herstarten na het activeren van HT. ivm met de multi-cpu HAL die geinstalled wordt. zo spectaculair is het allemaal niet. gewoon doen.

Verwijderd

Je kan ook HT aanzetten en dan de XPcd in de cd speler stoppen en dan een repair of upgrade draaien dan past hij je machine aan en dan moet het ook werken.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
HT != SMP. Daarnaast is de single cpu capaciteit van XP home een kernel limiter die niet in code is gevat maar in kernel parameters. Ze gaan echt geen meerdere ontwikkeltrajecten volgen voor iedere cpu configuratie. Wat er gebeurt is dat de kernel andere parameters krijgt en dus bv andere locks zet dan bij een andere set parameters.

Waar jij (TS) mee in de war bent is ACPI support in de kernel. Als je in je bios powermanagement UIT zet en je installeert XP (of win2k) dan krijg je een non-ACPI kernel, en dat kun je alleen door een reinstall updaten (of iig een repair install en dan de system hive terugzetten van na de initiele install, hij gaat dan alle hardware opnieuw enumeraten) naar een ACPI kernel.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Van de support URL van hierboven (goed lezen):

When Hyper-Threading is enabled in the computer's BIOS, Windows XP automatically upgrades the hardware abstraction layer (HAL) if it must use a multi-processor HAL, and an additional processor or processors may be installed and listed under Processors in Device Manager. The system will prompt you to restart so that the new settings can take effect.

Volgens Microsoft geen probleem dus, maar een schone installatie is in de regel altijd beter....

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 13:37 ]

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 13:36:
Volgens Microsoft geen probleem dus, maar een schone installatie is in de regel altijd beter....
'beter' ? 2 dagen tijd kwijt omdat dat 'beter' zou zijn? :D nou, ik denk dat ik toch voor de optie zou gaan die gewoon de HAL update, de hardware enumerations langsfietst, een extra cpu drivertje er inhangt en dan reboot. :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

reinstall was hier echt wel nodig. windows deed nogal weird namelijk. Spontane reboots en andere leuke dingen

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Pagina: 1