Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL]Weet iemand of dit weerstanden zijn?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eerder een topic hiervoor geopend maar die werd dicht gedaan omdat er over solderen gesproken werd dus graag ff nie over hebben dat laat ik wel doen bij een prof elektro winkel.

Trouwens de core doet het nog aleen heb ik een paar vertikale lijnen door mn beeld.

Ik wil aleen maar weten of het weerstanden zijn of condensatoren.
enof iemand de waardes ervan weet?

tis een conect 3d 9500 128mb

Ik trouwens al heel wat gegoogled (ik hoop dit keer alles goed gedaan te hebben)

Je moet wel ff studeren om hier je vraag goed te stellen maargoed op slot doen is veel leuker dan ff helpen.

hier is n pic
Afbeeldingslocatie: http://www.inc71.com/Afbeelding%20004.jpg

Verwijderd

Maak maar eens een goede close-up. Als de componenten 'hoog' zijn, dan zijn het condensatoren. Die zijn meestal iets groter dan weerstanden.
Meestal zijn condensatoren ook iets groter (hangt af van de waarde)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 09:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.inc71.com/Afbeelding%20006.jpg

ze zijn echt heel klein dus moelijk te zien

Verwijderd

Maak er anders ook ff eentje waarbij je schijn tegen de componenten aan kijkt voor de zekerheid.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 10:08 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50

PD2JK

ouwe meuk is leuk

weerstand. Als je geluk heb staat de waarde er op geprint.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Point-blanK501
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:27
Zeker weten weerstandjes.
Als je het toch laat doen, dan kunnen ze het bij de electroshop toch wel even voor je uitzoeken?

[ Voor 67% gewijzigd door Point-blanK501 op 14-02-2003 10:04 ]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dit zijn condensatoren... Waarschijnlijk gewoon ontstoor-Ctjes van 10 of 100nF.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Point-blanK schreef op:
Zeker weten weerstandjes.
Als je het toch laat doen, dan kunnen ze het bij de electroshop toch wel even voor je uitzoeken?

Kun je ook even motiveren waarom dat dan zo zeker weerstandjes zijn?

Imho zijn het ook condensatoren -zoals kaj. al aangeeft- van 10 of 100nF.

Heb je al geprobeerd of je kaart het zonder die condensatoren het nog doet?

[ Voor 1% gewijzigd door AcouSE op 14-02-2003 12:53 . Reden: 'k moet beter lezen ]

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11 07:23
je hebt toch zoiets als een multimeter :s

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1023388377.gif

Mag ik heel effe offtopic vragen uit welke japanime serie je icon komt? i like.
thanks

Uit de Love Hina anime.
Zie ook: http://www.kajcom.cistron.nl/avatar

thnx

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 16:51 ]

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 09:44:
Afbeeldingslocatie: http://www.inc71.com/Afbeelding%20006.jpg

ze zijn echt heel klein dus moelijk te zien
Volgens mij kun je die er gewoon weer op solderen, het zijn toch die twee onderdeeltjes die schuin zitten op die foto?

Als je wilt weten of het weerstandjes of condensatoren zijn moet je gewoon een multimeter pakken...

Leg ze anders ff op de scanner, zodat je ze in kan zoomen en wat beter kan bekijken, kun je mooie macroshots mee maken. :)

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:02
zijn het geen diodes?? 1N4148??

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik denk niet dat ze een diode met een spanningsval van 0,7v op een videokaart solderen die 3,3v binnenkrijgt... Ook heet de 1N4148 in SMD-uitvoering anders en zie hij er niet uit zoals op de foto.
Aan de foto's te zien zijn dit gewoon condensatoren. Niets meer, niets minder; punt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een paar pcies hetzelfde uitziende dingen op een xircom combocard zitten zou ik die kunnen gebruiken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 19:16:
Ik heb hier een paar pcies hetzelfde uitziende dingen op een xircom combocard zitten zou ik die kunnen gebruiken?
Is het ook dezelfde waarde dan ? Als het weerstanden zijn kun je dat natuurlijk gewoon ff nameten !
Overigens zitten SMD diodes vaak in MiniMELF (rond) of in SOT23 package, dat lijkt hier totaal niet op !

Verwijderd

mijn ervaring is dat weerstandjes over het algemeen zwart zijn en condensatortjes licht of donkerbruin en ook iets hoger (vergelijk de digetjes op je mobo eens!!)

PS, het gaat hier natuurlijk wel alleen over elementjes zoals op de foto, kleine blokjes met 2 "pootjes" (voor zover je van pootjes kunt spreken dan)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 21:15:
mijn ervaring is dat weerstandjes over het algemeen zwart zijn en condensatortjes licht of donkerbruin en ook iets hoger (vergelijk de digetjes op je mobo eens!!)
Ja klopt. smd Weerstanden zijn bijna altijd zwart aan de bovenkant. soms ook wel blauw. Staat meestal een waarde op

Smd Condensators zijn beige, grijs of bruinig. Je kunt maar op 1 manier de waarde achterhalen: meten. Dat is erg lastig.

Diodes zijn veel groter volgens mij en zover ik weet altijd rond (als een buisje dus). Ik kan op de foto niet goed zien of die 2 dingetjes onderaan rond zijn...
edit:
volgens mij niet. Dan zijn't condensators

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja het zijn inderdaad condensatoren denk ik. ga maandag wel ff naar de elektroboer.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 09:55

Steve

Krokodil \o/

Schop!

Hoe is het uiteindelijk afgelopen?
Pagina: 1