Toon posts:

[WIN XP] opstarten hangt soms

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bizar probleem met Win XP prof : soms kan hij niet tot in het inlogscherm opstarten. Ik heb alles in mijn (n00b-)macht gedaan om het probleem op te lossen, maar niets helpt.

Het juiste probleem : ik start op, en het startscherm verschijnt (met dat dom schuifbalkje), na een tijdje wordt mijn scherm zwart, en dan stopt alles. De enige manier om hem op gang te krijgen, is de reset knop. Soms lukt het na één keer, soms duurt het vier, vijf keer om volledig te booten.

Daarenboven staat Linux Mandrake op het systeem (dual-boot), en deze heeft nog nooit problemen gehad met opstarten. Helaas heb ik XP iets te dikwijls nodig...

Mijn spec's misschien nog : ik heb een AMD athon 1100, 256 mb SDram, 80gb harde schijf, CDrw, DVD, Abit siluro MX 420

Weet iemand waaraan dit zou kunnen liggen ? Ik heb GoT en google al afgezocht voor dood, en dit is mijn allerlaatste hoop... alvast dank

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Gebeurt het erg vaak?

Je zou eens kunnen testen met zo min mogelijk kaarten in je computer.. misschien dat er iets een beetje brak is.

Wel toevallig. Ik draai ook Win XP en Linux Mandrake naast elkaar :) Ik heb met beide OS'en geen probleem. Ik gebruik XP alleen voor Flash MX.. verder heb ik ALLES in Mandrake (8.2).
Mag ik puur uit nieuwschierigheid ook even vragen waarom je elke keer in XP moet zijn?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Gebeurt één keer op de drie, maar meer als pc langere tijd heeft stilgestaan...

Ik gebruik XP voor een aantal dingen :

- office XP (ik heb er indertijd een kapitaal voor betaald, nu ga ik het gebruiken ook)
- SPSS (statistiekprogramma)
- CIV III en andere games
-...

Ik heb de meeste dingen al nagekeken op mijn vaders pc (P4 1,4), en die gaan echt wel goed... nu heb ik wel zo'n k*t PC-chips moederbord... misschien ligt het daaraan ?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Tsja ik zou het dan maar helemaal tot de bodem uitzoeken. Dus alle PCI kaarten eruit en ook ff je RAM testen met www.memtest86.com
Is een verse nieuwe install geen optie of heeft dat hetzelfde effect?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb XP al vier of vijf keer volledig opnieuw geïnstalleerd, een paar keer voor ik linux erop had staan, en ook met linux erop. Altijd hetzelfde verhaal... Ik laat elke keer partitie opnieuw aanmaken, en formatteer opnieuw....

Ik ga de memtest uitvoeren, en hou je op de hoogte van de resultaten (kan wel ff duren !)

Verwijderd

Ik heb ooit ook eens zo iets gehad..
Maakte niet uit welk OS (w98/w2k/XP)
Dit euvel verscheen direct nadat ik mijn tnt2 videokaart had geupdate naar een Gforce2 64 Mb van Powercolor..
Ik heb zelfs die videokaart omgeruild in de winkel maar het probleem bleef...
Dat was overgens op een Epox 8k3a+ Mobo met een Athlon 1800

Nu een epox 8k5a2+ mobo athlon 2100 en gforce4 ti4600 geen problemen mee....

Mijn sugestie probeer eens een andere videokaart te regelen voor de test ..

Suc7
Pagina: 1