Toon posts:

Foutmelding tijdens installatie Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar om Windows XP (*ook niet Windows 2000) te installeren op een computer van het merk AOpen. Tijdens het kopieren van de bestanden in het installatie proces. Krijg ik telkens de mededeling dat er bestand X niet goed is weggeschreven naar de hardeschijf en dat mogelijk de Windows XP schijf beschadigd is of vies, echter dat is niet het geval ik heb het met meerdere CD"s geprobeerd (die werken wel op andere computers). Het moederbord, de processor en de voeding zijn al vervangen om het probleem op te lossen echter dit mocht niet baten. Nu vroeg ik mij af waar dit probleem kan zitten. Wordt het veroorzaakt door een hardware conflict? Bijvoorbeeld een kapotte video kaart of is gewoon de harde schijf gesneuveld (deze kun je wel gewoon formateren namelijk dit heb ik ook gedaan in NTFS formaat en FAT32 en dan de langzame variant). Ik heb toendertijd wel een installtie van Windows 98 erop gekregen, alleen tijdens het gebruik is het systeem extreem onstabiel en loop geregeld (om de minuut) vast. De computer is een Duron 1000 MHz met 128 MB intern, een Seagate 30 GB HD, Riva TNT2 32 MB videokaart, er zit verder nog een netwerk kaart in en extra uitbreiding met USB poorten (hier zitten ook 4 lampjes op). Alvast bedankt,

Koen

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40

Viking Kvinne

🏳‍🌈🇳🇎🏳‍⚧

Probeer eens met minnimale middelen op te starten of te installen Dus netwerkkaart eruit enzo.(is 128MB niet wat weinig voor XP?) en kijk dan eens of het gaat btw het kan zijn dat dat 128MB dingetje kaduk is,probeer eens een ander reepje :Z

❀ 🇳🇎 ᛗᚚᚱᛁᚲᚚ

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel, daar had ik ook zitten denken. Maar ik heb Memtest toen er een keer doorheen gehaald, echter die gaf geen foutmeldingen. De bestanden waar hij op vastloopt zijn DLL bestanden. Nu heb ik ergens gelezen dat dan of je HD kapot is of je CD-rom speler.... maar dat kan ook je geheugen zijn dan?

Trouwens leuke auto, van jou?

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 23:18

Deem

Ontcijfer mij!

defect geheugen waarschijnlijk! kijk eens met een memcheck porgramma of er fouten in het geheugen zitten.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het geheugen al een keer op fouten gecontroleerd, maar misschien niet goed genoeg ;) Ik zal proberen er in een ander "reepje" in te zetten. Mocht dit niet helpen, mag ik er dan vanuit gaan dat dan de HD kapot is? Of kan het toch ook nog met iets anders te maken hebben?

mvg Koen

• Viking Kvinne

Viking Kvinne

🏳‍🌈🇳🇎🏳‍⚧

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 09:12:
Dank je wel, daar had ik ook zitten denken. Maar ik heb Memtest toen er een keer doorheen gehaald, echter die gaf geen foutmeldingen. De bestanden waar hij op vastloopt zijn DLL bestanden. Nu heb ik ergens gelezen dat dan of je HD kapot is of je CD-rom speler.... maar dat kan ook je geheugen zijn dan?

Trouwens leuke auto, van jou?
Jazeker is die van mij.(Pontiac Firebird Formula 400 (6.6 ltr.V8) uit 1972)
8)

❀ 🇳🇎 ᛗᚚᚱᛁᚲᚚ

Verwijderd

Topicstarter
Shit, man leuke auto hoor. Bijna net zo leuk als mijn Daf uit 1976 (1.3 ltr vier in lijn motor met 57 DIN PK! :) )

• Viking Kvinne

Viking Kvinne

🏳‍🌈🇳🇎🏳‍⚧

offtopic// 400 PK }) En dat zonder CHIPS (Intel bestond toen nog niet) _/-\o_

[ Voor 98% gewijzigd door Viking Kvinne op 14-02-2003 11:26 ]

❀ 🇳🇎 ᛗᚚᚱᛁᚲᚚ

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 11:35

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Ik heb hetzelfde probleem ook gehad, en toen had ik in de BIOS het 1 en ander fout staan.
Zet de standaardwaarden van je BIOS eens terug, en probeer het dan nog eens opnieuw.

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Pagina: 1