Toon posts:

[stelling] vragen blijven langer staan

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stelling: (dit is dus een stelling, niet mijn mening voor de duidelijkheid)

Vragen blijven steeds langer onbeantwoord op GOT. Alleen 'makkelijke' vragen in bijv PM worden snel beantwoord.

Het niveau op de GOT neemt af waardoor alleen makkelijke vragen beantwoord worden. Het gemiddelde niveau van de tweakers niet misschien iets af waardoor er gemiddeld steeds minder antwoorden van niveau worden geposts. In forums van over Netwerken ligt het niveau duidelijk hoger omdat hier vaker door tweakers met iets hogere kennis niveau wordt gepost

mijn mening over deze stelling:
Ik heb het idee dat er steeds minder mensen rond lopen op de GOT, vroeger werden vragen in bijv WOS en SA veel sneller voorzien van een antwoord van niveau. Er worden nu vaker onnuttige vragen/antwoorden gegeven zonder de topic starter echt verder te helpen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Als er minder mensen rondlopen, zijn dat dan de HK-ers die weggegaan zijn?

Volgens mij kijken we met z'n allen met een gekleurde bril op.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Deze stelling is vaker in LA bediscusseert.

Mij lijkt het overigens zeer logisch, dat vragen die makkelijk zijn sneller worden beantwoord dan de problemen die moelijker zijn, of niet vaak voorkomen.
Ik weet niet precies hoe dit vroeger dat.. maar zou het niet gewoon zo geweest zijn dat er vroeger ook lang gewacht moet worden, maar dat het nu meer opvalt omdat de makkelijkere vragen sneller worden opgelost omdat er meer gebruikers rond lopen.

Overigens vind ik het zeer onbeschoft staan dat je nu tegen de users (ik voel me ook aangesproken) gaat zitten klagen dat we te weinig ervaring en kennis hebben met de problemen die jij hebt en daardoor niet goed zijn.. :{
Zo komt het bij mij over in ieder geval. :{

[ Voor 16% gewijzigd door kamerplant op 14-02-2003 09:09 . Reden: kromme zin.. ;) ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 16:28

MAZZA

Barbie is er weer!

Met alle respect maare.. Alweer zo'n post over het niveau van GoT? Overigens heb ik het nog niet echt gemerkt..

[ Voor 29% gewijzigd door MAZZA op 14-02-2003 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 08:54:
Vaak worden nu alleen onnuttige vragen/antwoorden gegeven zonder de topic starter echt verder te helpen.
geef eens wat voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest schreef op 14 February 2003 @ 09:06:
Overigens vind ik het zeer onbeschoft staan dat je nu tegen de users (ik voel me ook aangesproken) gaat zitten klagen dat we te weinig ervaring en kennis hebben met de problemen die jij hebt en daardoor niet goed zijn.. :{
Zo komt het bij mij over in ieder geval. :{
anders kijk je eens even goed... er staat stelling
justmental schreef op 14 February 2003 @ 08:59:
Als er minder mensen rondlopen, zijn dat dan de HK-ers die weggegaan zijn?

Volgens mij kijken we met z'n allen met een gekleurde bril op.
Denk dat er een aantal HK-ers als je ze zo mag omschrijven weg zijn gegaan of in iedergeval minder vaak hier komen. En natuurlijk mag men niet vergeten hoe vaker je in een forum komt des te vaker je ook tech-posts maakt. Ze waren dan wel vaak in de HK te vinden, maar zorgde ook voor een groot deel van de antwoorden in de tech forums.
Dus ik denk dat een afname van de HK-klanten ook invloed heeft op de snelheid van beantwoorden van vragen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Ik vind het er wel op lijken... maar het komt volgens mij ook omdat het drukker is op GoT dus dan krijg je een verhouding van experts en beginners en dan is het logisch dat er altijd meer beginners zijn dan echte experts. En zo krijg je eerder simpele antwoorden. Klaar.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wat is er trouwens mis met "simpele" antwoorden, alle duwtjes in de goede richting zijn toch mee genomen?
Waarom moet alles meteen direct voorgekauwt worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 14 February 2003 @ 09:40:
Wat is er trouwens mis met "simpele" antwoorden, alle duwtjes in de goede richting zijn toch mee genomen?
Waarom moet alles meteen direct voorgekauwt worden :?
er is niks mis met simpele antwoorden, dat is juist ideaal.. gewoon direct een duidelijk antwoord. Bedoel meer dat men gaat vragen/antwoorden met dingen zoals: "Ja dat had ik laatst ook, kon het ook al niet op lossen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 09:28:
[...]

anders kijk je eens even goed... er staat stelling
goh :o
Denk dat er een aantal HK-ers als je ze zo mag omschrijven weg zijn gegaan of in iedergeval minder vaak hier komen. En natuurlijk mag men niet vergeten hoe vaker je in een forum komt des te vaker je ook tech-posts maakt. Ze waren dan wel vaak in de HK te vinden, maar zorgde ook voor een groot deel van de antwoorden in de tech forums.
Dus ik denk dat een afname van de HK-klanten ook invloed heeft op de snelheid van beantwoorden van vragen.
Ikzelf heb daar eigenlijk niks (iig negatiefs) van gemerkt, door het weggaan van de HK.
Wat jij nu ook noemt, dat sommige HK meubels eerst ook wel eens in techfora posten en nu niet meer, ik vraag me ook af hoeveel users/post dat nou werkelijk scheelt, ik denk bar weinig.
Wil je nu trouwens weer naar de discussie wat voor een invloed de HK sluiting heeft gehad op GoT?

O ja, ik ben eens met Erkens.

[ Voor 6% gewijzigd door kamerplant op 14-02-2003 09:45 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 09:44:
[...]

er is niks mis met simpele antwoorden, dat is juist ideaal.. gewoon direct een duidelijk antwoord. Bedoel meer dat men gaat vragen/antwoorden met dingen zoals: "Ja dat had ik laatst ook, kon het ook al niet op lossen"
Bel dan een professionele Helpdesk op! Dit blijft een groepje vrijwilligers!

Wat jij nu noemt, komt zelden voor. Vaak wordt er wat bij gezecht, wat het persoon ook heeft geprobeert e.d., dan is het wel zeker een nuttige reply!

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet even 2 dingen uit elkaar houden:

• De hoeveelheid vragen
• Het kennisniveau van vraagstellen en beantwoorden

Als je veel 'moeilijke' vragen hebt, heb je ook veel kennis nodig om die allemaal te kunnen beantwoorden. Als je veel 'simpele' vragen krijgt heb je minder kennis nodig, alleen moet je wel de mensen vinden die bereid zijn die te beantwoorden.

Kan het dus gewoon zo zijn dat er eindelijk een trend ontstaan is dat de simpele en niet interessante vragen gewoon genegeerd worden door de mensen die alleen de krenten in de pap willen?

Het is mogelijk dat vragen wat langer onbeantwoord blijven, maar GoT is ook geen vraagbaak. Een topic links laten liggen omdat het je niet aanspreekt is iig. een hele verbetering t.o.v. die andere trend om die topics juist vol te spammen met opmerkingen daarover.

PS: GoT is net een winkelcentrum. Het is een keer superdruk, de volgende dag kun je rondlopen zonder iemand tegen te komen, en op de volgende koopavond is het zo druk dat je amper aan de beurt komt. Hoort er allemaal bij imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 09:44:
[...]

daarom ook:
Erkens schreef op 14 February 2003 @ 09:24:
[...]

geef eens wat voorbeelden?
dan wordt het wat duidelijker ;)

mja dat je niets hebt aan zo'n antwoord kan ik in komen, als zo'n poster echter wat details geeft wat die geprobeerd heeft enzo, misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest schreef op 14 februari 2003 @ 09:44:

Wil je nu trouwens weer naar de discussie wat voor een invloed de HK sluiting heeft gehad op GoT?
nee hoor denk dat de sluiting voor GOT juist goed is geweest.

Natuurlijk is het zo dat dit geen Helpdesk is dat weet ik net zo goed als jij. En ik val de user groep ook helemaal niet aan, wil gewoon jullie mening hier over weten. dus met antwoorden zoals: "Bel dan een professionele Helpdesk op! Dit blijft een groepje vrijwilligers!" weet niet of je dit tegen mij richt? neem aan van niet, anders snap je nog steeds niet wat een stelling is.

Natuurlijk zijn ook de antwoorden van de wat minder ervaren tweakers erg handig, en vaak ook de oplossing. Simpel weg omdat je aan hun antwoord op het probleem niet heb gedacht of dat ze dit zelf hebben mee gemaakt. Ik was vroeger en ben nu hoor nog steeds niet tot de slimme koppen hier op de GOT. En wil daarom ook helemaal niet op de users gaan spelen.

Maar wat ik probeer te zeggen en wat dus ook gelijk de stelling is:

Sommige vragen die iets meer kennis verlangen van de users blijft tegenwoordig langer liggen dan bijv. een jaar geleden. Terwijl makkelijke vragen weer veel sneller worden geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wil best een voorbeeld geven, maar wil dit topic niet op de man/user gaan spelen.
zo zou je users naar beneden gaan halen.. maar quote een stukje zonder nickname er bij.
Ik denk toch dat je beter even kunt wachten en sparen, om dan toch een normale gf4 te kopen, die mx-en zijn echt bagger.

Dit = mening :)
dit is bijv een antwoord waar een topic starter totaal niets aan heeft. Simpel het is totaal niet onderbouwd. Het kan voor de ene user een prima kaart zijn terwijl de ander hem "bagger" vindt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 10:07:
[...]

wil best een voorbeeld geven, maar wil dit topic niet op de man/user gaan spelen.
zo zou je users naar beneden gaan halen.. maar quote een stukje zonder nickname er bij.

[...]

dit is bijv een antwoord waar een topic starter totaal niets aan heeft. Simpel het is totaal niet onderbouwd. Het kan voor de ene user een prima kaart zijn terwijl de ander hem "bagger" vindt.
mja daar horen gewoon argumenten bij simpel ;)
zonder argumenten kan moet iemand maar gewoon niet deelnemen aan een topic/discussie.
Echter dit "gedrag" is moeilijk te veranderen :/

Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 08:54:
Stelling: (dit is dus een stelling, niet mijn mening voor de duidelijkheid)

Vragen blijven steeds langer onbeantwoord op GOT. Alleen 'makkelijke' vragen in bijv PM worden snel beantwoord.

Het niveau op de GOT neemt af waardoor alleen makkelijke vragen beantwoord worden. De echte slimme users zijn minder vaak op GOT te vinden. Alleen forums van Netwerken bevatten nog users van niveau.
dat zinnetje, schiet bij mij in het verkeerde keelgat btw, onderbouw die zin eens voordat ik er op ga reply'en, want imho is dit precies hetzelfde als die mening die jij zojuist hebt quote ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 14 February 2003 @ 10:18:
dat zinnetje, schiet bij mij in het verkeerde keelgat btw, onderbouw die zin eens voordat ik er op ga reply'en, want imho is dit precies hetzelfde als die mening die jij zojuist hebt quote ;)
Dat is onderdeel van de stelling :)

In dit geval ben jij er dus niet mee eens.
Ik zelf denk ook dat er meer dan genoeg slimme tweakers hier rond lopen die ook zeer veel goede antwoorden verzorgen. ( zal het wel even iets anders omschrijven in de start posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het niveau op de GOT neemt af
Iew... :o

Mag ik je vragen wat je wil bereiken met dit topic? Want die stelling begint een beetje mijn neus uit te komen :o... Die stelling WEER doornemen lijkt me uiterst vermoeiend, want:

Het niveau gaat omlaag want we modden niet streng genoeg
Het nieau gaat omlaag want we modden veel te streng.

Als je nou iets concreets hebt waarover je wil discusseren (behalve dat ontzettend uigekauwde 'niveau') en je hebt ook suggesties over hoe iets aan te pakken, dan mag je me een mailtje sturen.

Stelling: het niveau loopt helemaal niet terug, alleen wordt er veel meer over gezeurd door mensen die dat denken. Topics bleven vroeger ook weleens onbeantwoord:
Video's afspelen: "double size" is wazig

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 14-02-2003 11:50 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.