Mijn eigen forum, met probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• ignatius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-06 15:33
Mensen!

Ik heb sinds kort een eigen forum geopend(om te proberen), maar ik heb een probleem.
Ik zal het proberen uit te leggen, maar om het zelf te ondervinden, ga dan even naar members.lycos.nl/ivovermeer/forum
Het is als volgt:
Ga naar 'inloggen' -> gebruik als inlognaam ikke en als pass 20587603 -> druk op inloggen.

En daar hen je het probleem, je gaat naar de frontpage van lycos! Ik heb al gekeken bij het bugreport van phpBB, maar ik kan niks (nuttigs) vinden. Als je denkt dat je me kan helpen, mail me dan ff(ivo.vermeer@wanadoo.nl).
Ga er geen hoofdbreker van maken, als je toevallig nog andere gratis forum-software weet te vinden, ben ik daar ook al blij mee, ik wil alleen maar pielen ;)

Alvast bedankt mannen!

greetz

Ivo

Verwijderd

staat die "login.php" er wel ? directories/root goed ingesteld ? verloren root "/" tekentje ?

volgens mij gaat hij login.php bij root van Lycos doen ipv Root van jouw subdir van Lycos - waardoor vervolgens Lycos die afvangt en de standaard pagina toont...

Mailen ? Waar dient een forum dan voor ?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 08:23 ]

• ignatius
login.php staat er zeker wel. Bij scriptpad(admin-panel) staat /ivovermeer/forum. Ik neem aan dat dit klopt, of zout dit alleen /forum moeten zijn?

Ik heb net gerpobeerd met /forum/, maar dat helpt dus niks.

[ Voor 18% gewijzigd door ignatius op 14-02-2003 08:24 ]

Verwijderd

Geen idee, dat hangt af van al die andere instellingen in dat forum, je provider en diverse HTML-tags.

probeer het....

relatief is ook mogelijk: "../forum/login.php"
of een keihard path: "http://members.lycos.nl/ivovermeer/forum/login.php"

Misschien dat je in de environment/adminpanel nog moet instellen dat je Root : "http://members.lycos.nl/ivovermeer/forum/" is ?

----
Ik zie net dat inloggen wel gaat, maar dat de redirectpagina van je forum leidt naar "http://members.lycos.nl/" (of een 404 is van jou pagina).

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 08:29 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:52

Dennahz

Life feels like hell should.

ignatius schreef op 14 February 2003 @ 08:09:
Ga er geen hoofdbreker van maken, als je toevallig nog andere gratis forum-software weet te vinden, ben ik daar ook al blij mee, ik wil alleen maar pielen ;)
Ik heb eigenlijk alleen maar problemen met forums gehad op Lycos, maar mocht phpBB niks worden dan kan je misschien Invisionboard nemen. Dit forum is erg uitgebreid en is lekker snel :).

Twitter

• ignatius
BrEeZeR schreef op 14 February 2003 @ 08:26:
[...]

Ik heb eigenlijk alleen maar problemen met forums gehad op Lycos, maar mocht phpBB niks worden dan kan je misschien Invisionboard nemen. Dit forum is erg uitgebreid en is lekker snel :).
Heb je dan misschien ook nog een andere provider waar MySQL en PhP wordt ondersteund?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:52

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb het sowieso niet echt op gratis webhosting, maar ik hoor veel dingen over Brinkster.

Uiteindelijk heb ik wel een forum online gekregen op Lycos hoor.. was ook phpBB overigens.

Misschien is een eigen webserver ook een optie? Heb ik ook en wil niks anders meer.. :)

Twitter

Verwijderd

ignatius schreef op 14 February 2003 @ 08:28:
[...]

Heb je dan misschien ook nog een andere provider waar MySQL en PhP wordt ondersteund?
Vinden

zie vorige posting voor updates

• ignatius
BrEeZeR schreef op 14 February 2003 @ 08:30:
Ik heb het sowieso niet echt op gratis webhosting, maar ik hoor veel dingen over Brinkster.

Uiteindelijk heb ik wel een forum online gekregen op Lycos hoor.. was ook phpBB overigens.

Misschien is een eigen webserver ook een optie? Heb ik ook en wil niks anders meer.. :)
Had jij dan hetzelfde probleem, of iets anders? Als het iets anders is, kijk ik meteen of ik dat ook heb.

Enne, mensen, jullie mogen best registreren en posten hoor :)

• ignatius
ff een updeet,

Ik heb net gedaan wat euss zei
Misschien dat je in de environment/adminpanel nog moet instellen dat je Root : "http://members.lycos.nl/ivovermeer/forum/" is ?
Maar dat hielp dus niet. Het probleem doet zich ook voor als je op uitloggen drukt.

En ik probeer ook net "../forum/" maar dan krijg je 404 errors.

Dat verhaal van de 404 error, moet je nog 's uitleggen euss. Doe maar op m'n forum, wordt ook nog 's gebuikt :P

[ Voor 27% gewijzigd door ignatius op 14-02-2003 08:43 ]

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

kan je mooi daar verder
phpbb heeft een mooi support forum, gebruik dat dan ook

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.