PC start op, maar geeft geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Ik heb hier een oude P1 166 Mhz staan.
Die gister nog werkte, maar nu geeft hij geen beeld meer :( .

Ik heb al van alles geprobeerd, zoals backup batterij eruit, alle kaarten eruit, zonder hard-disk, zonder RAM, andere monitor.
Maar zonder resultaat.

Ik denk niet dat het aan me videokaart ligt, want als ik er een andere PCI kaart in doe, doet hij het nog niet.

Heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen ?

P.S. Ik heb hem in V&B gezet omdat ik niet echt een beter catergorie kon vinden.
En ook omdat ik het probleem nog niet weet.

[ Voor 18% gewijzigd door GUBO op 14-02-2003 08:12 ]

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:28

inXs

known as inXs

Uhmm maar werkt je scherm nog wel dan? Heb je die al op een andere pc geprobeerd?

superB

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 17:14

Deem

Ontcijfer mij!

Monitor? Videokaart? probeer eerst een andere monitor en als dat niet werkt een andere videokaart.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ik denk dat er iets dood is ;) Gaat er wel een koeler draaien ? (voeding), als dat niet zo is zou je voeding dood kunnen zijn of je mobo natuurlijk. In het geval van het mobo kun je dat ding net zo goed weggooien. (of je moet er zo aan gehecht zijn dat je op zoek wil gaan naar een vervangend p1 mobo)

Verwijderd

Videokaart in ander PCI-slot? ISA-kaart geprobeerd?

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
er zijn 2 dingen die je moet onderscheiden hier:

1. als je de power knop indrukt, en de computer maakt geen lawaai (geen draaiende ventilatoren), en het power ledje gaat ook niet branden... dan is je voeding kapot. Probeer eens een andere voeding

2. als je power led wel gaat branden, en je hoort ventilatoren draaien... probeer een andere monitor. helpt dat? dan is je monitor kapot
mocht dat niet helpen, haal dan alle power connectors uit cd-rom speler, harde schijf.. alles behalve de connector die voeding aan het moederbord levert. mocht hij het dan wel doen, dan is 1 van de andere apparaten: cd-romspeler, harde schijf waarschijnlijk de boosdoener. probeer steeds andere power connectors, want het kan ook zijn dat eentje kapot is. Dat zie ik soms ook nog wel gebeuren met voedingen.
videokaart had je al vervangen zei je.. dus daar ligt het dan waarschijnlijk niet aan...
als je aan een andere processor zou kunnen komen, dan zou ik die eens gaan vervangen mocht al het voorgaande nog niet werken... maar ik ben dan bang dat je moederbord overleden is

Verwijderd

Piepjes (of heb je de speaker eruit gesloopt?)
Heb je het idee dat je PC wel boot naar je OS?

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Alle koelers gaan draaien.
En volgens mij boot hij ook door naar het OS.
Zoals ik al aan gaf heb ik het al op andere monitor en met andere videokaart geprobeerd.
Ook heb ik de videokaart in een andere slot gestopt.

Hij piept trouwens niet, maar dat deed hij ook nooit.

Ik hoorde hard disk als ik hem opstart ook ratelen.
Dus krijg echt alleen geen beeld.

[ Voor 31% gewijzigd door GUBO op 14-02-2003 13:11 ]

Verwijderd

Zoek ff op google naar piepjes info kan je via dat ff kijken wat het mobo aan je wil vertellen.

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Hij werkt nog steeds niet.
Al van alles geprobeerd.

Iemand nog een goude tip ?

Of is me mobo of CPU gewoon dood :( ?

[ Voor 20% gewijzigd door GUBO op 14-02-2003 20:48 ]

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GUBO schreef op 14 februari 2003 @ 20:41:
Of is me mobo of CPU gewoon dood :( ?
Ik vermoed de moederbord. ;(

Dit soort problemen heb ik al vaak genoeg mee gemaakt, zelfs bij een splinternieuwe PC. :(

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Verwijderd

vooral na het zelf installeren van de proc-koeler mbv een schroevendraaier? :P

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
EN hoe kan me mobo dan overleden zijn ? :(

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 00:34
Ik zou het nog eens proberen met een (oudere) ISA kaart. 9 van de 10 keer krijg je dan wel beeld. Soms is er in de bios iets mis of staat er iets verkeerd en worden PCI kaarten niet gedetecteerd. ISA werkt dan wel.
Het proberen waard zou ik zeggen!

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Charlie schreef op 15 februari 2003 @ 11:24:
Ik zou het nog eens proberen met een (oudere) ISA kaart. 9 van de 10 keer krijg je dan wel beeld. Soms is er in de bios iets mis of staat er iets verkeerd en worden PCI kaarten niet gedetecteerd. ISA werkt dan wel.
Het proberen waard zou ik zeggen!
Nee, beeld blijft nog steeds zwart :(
Dus mobo gewoon dood :( ?
Pagina: 1