Toon posts:

online database zonder server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik ben bezig om een klein progje te maken voor een 5-tal mensen dat gebruik moet maken van een online database. Deze staat dus gewoon op de server van mijn isp. Aangezien ik nu dus geen dbm op deze server kan laten draaien wordt het natuurlijk gewoon een dood bestand. Deze kan ik ook niet aanmelden bij mijn odbc, hij kan geen databases via ftp aanspreken.

Is er een manier om dit op te lossen? Bijv het programma de database op te laten halen, lokaal op te slaan en vervolgens weer terug te zetten? :? Dan kan ik het lokale bestand natuurlijk gewoon via odbc aanspreken. Is dit mogelijk??? Of is er een manier om de database wel real-time up te daten?

Ik programmeer in java (JBuilder) en de database is een access database(dit hoeft natuurlijk niet).

THX!

Verwijderd

probeer het eens met een dsnless verbinding dan, aber kijk wel goed uit waar je de database neerzet, als je em in de root neerzet kunnen mensen hem gaan downloaden door het intikken van filename.mdb...

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 14:50

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Kijk eens naar hsqldb.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

volgens mij is het in access gewoon mogelijk om via een odbc koppeling een op internet staande database te raadplegen.

Verwijderd

ASP:
1
ConnStr = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=users.mdb;DefaultDir=D:\InetPub\database"

en dan in asp:
ASP:
1
2
Dim Rst
Rst.Open "SELECT * From tabelletje", ConnStr

?

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 14:50

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Wat voor mogelijkheden bied je provider qua cgi/php/mysql ?

Want het probleem is inderdaad om je applet een connectie te laten maken met een centrale database. Iets moet dus die database beschikbaar maken voor je applet.

Zoals ik het zie moet je dus een databaseserver hebben en die met Java aanspreken, anders gaat dit niet werken.

En voor die server moet je bij je ISP zijn, of anders een andere ISP zoeken.
Kijk hier anders eens naar :
http://www.mycgiserver.com/ en http://java.isavvix.com/devspace.jsp

[ Voor 22% gewijzigd door jvhaarst op 14-02-2003 13:09 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

Topicstarter
Dat hsqldb ziet er veel belovend uit! Blijkbaar zijn er meer geweest met zo'n probleem. Ik ga er f naar kijken!
Thx

Verwijderd

Topicstarter
Perfect zeg he, precies wat ik zoek! Slimme gast die dat heeft gebouwd!
Pagina: 1