[XP] Onverwijderbare bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 11:45
Bij een kopieerslag van de ene schijf naar de andere gings iets mis. Plotseling werd de kopieerslag afgebroken (kan me de tekst van de melding niet meer exact herinneren).
Het gevolg is in ieder geval dat ik met 2 bestanden zit die niet meer te verwijderen zijn. Door de fout zijn de bestanden gerenamed. Oorspronkelijk waren het:

deut2k31.04 en
deutk2k31.06

maar nu zijn het:
deut2k31/04 en
deutk2k31/06

Inderdaad, een slash in plaats van een punt. Dat het kopieren misgegaan is, is op zich nog niet zo'n probleem maar deze 2 bestanden krijg ik met geen mogelijkheid verwijdert. Vanuit de verkenner verwijderen geeft de melding:
"Kan bestand niet verwijderen. Kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen."
Bij het verplaatsen naar andere schijf verschijnt de melding:
"Kan r04 niet kopiëren. Kan het opgegeven pad niet vinden. Controleer of het pad juist is."
Verwijderen van cmd prompt geeft de melding:
"Ongeldige schakeloptie - r04" en bij wildcards "Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden."

Ik heb het volgende al geprobeerd c.q. gechecked:
- schijf gecontroleerd op fouten (ook met tool van seagate), geen dus.
- veilige modus, zelfde melding
- recovery console (eerst via Group Policy schrijfrechten op alle schijven aangezet)
- ntfsdos pro
- via ftp verbinding gemaakt
- onder alle bovenstaande opties geprobeerd te verwijderen, kopieren naar andere partitie en geprobeerd te renamen.
- afzonderlijke bestanden kopieren of verplaatsen gaat niet, maar dir waar ze in staan verplaatsen binnen dezelfde schijf gaat wel, niet naar andere partitie
- verplaatsen naar prullenbak en dan leeggooien: zelfde melding
- ik heb geen ruimte om rest van de partitie leeg te maken (staat nog 65 Gb aan data op namelijk) om dan de partitie te formateren.
- search op google/GoT/MS knowledgebase: wel veel berichten over onverwijderbare bestanden, maar met name over zogenaamde "openstaande" bestanden. Kan niets vinden over merkwaardige slash in bestandsnaam.

Voor de volledigheid: Windows XP NL met SP1, NTFS, Seagate Barracuda IV Hd.

Mogelijk dat iemand me nog een kant op kan wijzen.

[ Voor 8% gewijzigd door pbd op 14-02-2003 01:30 ]

Verwijderd

Ja ik heb een soort zelfde probleem, bij het kopieren via het netwerk ging er ook iets mis. Het filmpje kan ik nu niet lezen en kan hem ook niet deleten omdat een ander hem in gebruim zou hebben. Degene van wie ik eht gekopieerd heb heeft zijn computer al geformatteerd, maar dat heeft ook geen effect. ik hoop dat iemand mij hier ook mee kan helpen !

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:33
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 01:28:
Ja ik heb een soort zelfde probleem, bij het kopieren via het netwerk ging er ook iets mis. Het filmpje kan ik nu niet lezen en kan hem ook niet deleten omdat een ander hem in gebruim zou hebben. Degene van wie ik eht gekopieerd heb heeft zijn computer al geformatteerd, maar dat heeft ook geen effect. ik hoop dat iemand mij hier ook mee kan helpen !
Als het om een AVI file gaat:

"The obnoxious bug in XP that causes Explorer to read the entire contents of broken
AVI files before allowing any access to them is caused by bad behavior of shmedia.dll.
This problem manifests itself by causing Explorer to read the entire contents of an AVI
file, regarless of its size or location any time the mouse pointer is hovered over it, or
an attempt is made to access it in windows explorer. This causes 'permission denied' errors
when trying to simply move, copy or delete these files as they cannot be changed while Explorer
has an open handle on them. This also causes a DoS situation where large AVI's are stored on remote
shares and Explorer keeps reading the files from beginning to end each time they are accessed.
To correct this misbehavior in Windows XP, remove the following registry key.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32
This will prevent Explorer from loading shmedia.dll in response to file property queries on these files.
This will not effect your ability to play files, get file attributes, or even view thumbnails."

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 17:14
Misschien ben je hier iets mee? [rml][ WinXP] 'vreemde' file[/rml]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 06:23

keur0000

-------- N O N E --------

als je op de file gaat staan met je muis en je klikt op je rechtermuisknop wat krijg je dan te zien?
te laat, in bovenstaande tpic wordt de oplossing al gegeven. suc6 ;)

[ Voor 27% gewijzigd door keur0000 op 14-02-2003 09:53 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• pbd
passer:
helaas zit daar ook niet de oplossing bij voor mijn probleem. Onder system account krijg ik dezelfde meldingen. Ik heb ook geen last van 99% cpu belasting. Het lijkt er bij mij meer op dat de bestanden zelf weg zijn maar er nog wel verwijzingen achter gebleven zijn. Alle meldingen duiden erop dat het pad c.q. bestand niet gevonden kan worden.

keur0000:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mars0105/files.jpg

Grootte 0 bytes maar in verkenner en cmd prompt 15 mb per stuk. Volgens mij is het bestand niet fysiek meer aanwezig.

[ Voor 4% gewijzigd door pbd op 14-02-2003 16:15 . Reden: typos ]

• pbd
subtiele kick ;)

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Dat van die AVI's is hier dus niet van toepassing, want het zijn geen AVI's. Wat je nog zou kunnen proberen (riskant!) is de partitie openen met een hex-editor en zoeken naar die bestandsnamen. Als je de slashes vervangt door een punt heb je volgens mij dikke kans dat het wel werkt.

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

• Blur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-09 23:16
Aan die hex-editor zou ik persoonlijk niet echt beginnen, of ik moet een goeie backup klaar hebben liggen ;)
Ik heb het probleem nu trouwens ook, maar dan net wat anders.
Bij het verwijderen van een avi kreeg ik de melding dat hij in gebruik was en daarna was de file ineens corrupted. Nu staat er zo'n raar vierkantje in de bestandsnaam en kan ik hem net als voorgaand niet verwijderen...

PS3 Gamertag: ExcessiveBlur

Verwijderd

hang een win95 machine in het netwerk en verwijder de bestanden daarmee.
werkt bij mij thuis ook.

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 17:14
Al in het register gekeken of er verwijzingen naar zijn (en deze dan verwijderen) ?

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
als het echt van levensbelang is om die bestanden weg te werken, zou ik proberen een ghost image te maken, met ghost explorer die bestandjes uit het image verwijderen, eventueel die partitie formateren en dan dat image terugzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door mjszwo op 18-02-2003 01:28 ]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Het verwijderen van "irri" bestanden is mij alleen een keer gelukt (toe het nodig was) door in safe mode te starten en daar de beveiligingseigenschappen van de map te wijzigen. Daarna kon ik de bestanden weggooien. NTFS is de bitch :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Heb je ook geprobeerd om deze file via de cli (cmd.exe) te verwijderen? Neem anders het ownership over van deze files, indien je dit nog niet gedaan hebt, en probeer ze dan nog eens te verwijderen.

[ Voor 51% gewijzigd door TRON op 18-02-2003 07:55 . Reden: lama ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

De oplossing:
- CTRL ALT DEL, processes.
- Zoek explorer op en End Process.
- Vervolgens ga je naar new task, typ daar CMD in en enter
- je komt in een dos venster.
- Del bestandsnaam.avi, gevolgd door een enter
- typ exit en enter
- CTRL ALT DEL, new task, explorer en enter
klaaar!

Dat heb ik geprobeerd maar dat lukt niet kijk maar even:

http://gameweek.nl/~syb/foutje.GIF

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

del james* will do the trick denk ik :) en anders del jamesb~1.avi

[ Voor 4% gewijzigd door Boboga op 18-02-2003 11:42 ]

• sjoerdb2
  • Laatst online: 09-05-2025
Boboga schreef op 18 februari 2003 @ 11:41:
of werken met aanhalingstekens :)

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 23:46
Kan met tweaki for power users ( en vast ook wel met andere tweak proggies)
Ga naar 'win tweaks' => 'system' => 'delete or replace files currently in use'
Dit is de website

Verwijderd

Boboga schreef op 18 februari 2003 @ 11:41:
Dat was hem ook :)

• pbd
WildernessChild schreef op 17 februari 2003 @ 11:58:
Dat van die AVI's is hier dus niet van toepassing, want het zijn geen AVI's. Wat je nog zou kunnen proberen (riskant!) is de partitie openen met een hex-editor en zoeken naar die bestandsnamen. Als je de slashes vervangt door een punt heb je volgens mij dikke kans dat het wel werkt.
hmm...klinkt gevaarlijk....kan hier veel mee mis gaan want dit heb ik dus nog nooit gedaan. Ik werk wel zorgvuldig en doe tocg geen overhaaste zaken maar wil wel eerst zeker weten of het gebruik van zo'n hex editor veilig is om zomaar een slash naar een punt te wijzigen (en gaat dit zomaar?).
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 12:16:
hang een win95 machine in het netwerk en verwijder de bestanden daarmee.
werkt bij mij thuis ook.
werkt helaas niet om over het netwerk te verwijderen, had ik al geprobeerd. Ik heb zelfs al 2 linux live cd's geprobeerde en vervolgens de ntfs schijven gemount maar zelfs dan foutmeldingen.
passer schreef op 17 February 2003 @ 17:52:
Al in het register gekeken of er verwijzingen naar zijn (en deze dan verwijderen) ?
helaas geen vermeldingen naar deze bestanden
MrBlackfly schreef op 18 February 2003 @ 01:27:
als het echt van levensbelang is om die bestanden weg te werken, zou ik proberen een ghost image te maken, met ghost explorer die bestandjes uit het image verwijderen, eventueel die partitie formateren en dan dat image terugzetten.
levensbelang: nee natuurlijk niet maar ik denk dat je wel begrijpt dat het gewoon irritant is. Het probleem met jouw suggestie is dat ik geen ruimte heb voor een image van 65Gb want anders zou ik ook gewoon de oude bestanden kunnen kopieren en vervolgens de partitie formateren. Teven vraag ik me af waarom Ghost explorer deze bestanden wel zou kunnen verwijderen (ik zou het proberen als ik de extra ruimte had).
./Proxy schreef op 18 February 2003 @ 05:15:
<knip> optie al geprobeerd: kijk openingspost
TRON schreef op 18 februari 2003 @ 07:55:
<knip> optie al geprobeerd: kijk openingspost
De overige posts gaan over een ander onderwerp dus lijkt me ook niet hier de plek om dit te gaan bespreken. Over onverwijderbare avi bestanden is m.i. al veel te vinden via de search. De rest van de mensen wil ik bedanken voor het meedenken. Helaas blijf ik nog steeds met het probleem zitten. Ik hoop dat er nog meer "experts" aanwezig zijn die hun licht kunnen laten schijnen.
De enige optie die ik op dit moment open heb staan is de hex editor. Ik zou echter wel eerst e.e.a. eerst zeker willen weten (zie boven bij quote) voordat ik dit probeer.

• [ash]
  • Laatst online: 23-08 12:03

[ash]

Cookies :9

Grootte 0 bytes maar in verkenner en cmd prompt 15 mb per stuk. Volgens mij is het bestand niet fysiek meer aanwezig.
Misschien zit er een 'alternate' NTFS stream aan dit bestand vast ?

check: http://patriot.net/~carvdawg/docs/dark_side.html voor meer info en probeer dat LADS tooltje eens.

• pbd
[ash] schreef op 18 February 2003 @ 22:17:
[...]

Misschien zit er een 'alternate' NTFS stream aan dit bestand vast ?

check: http://patriot.net/~carvdawg/docs/dark_side.html voor meer info en probeer dat LADS tooltje eens.
Ga ik even checken. Bedankt alvast.

• pbd
Weeee....opgelost!!! De site die [ash] noemt heeft het over een interessant verschijnsel van ntfs die ik nog niet kende maar wel goed is om te weten.
De LADS tool waarover je sprak gaf bij mij aan dat er geen alternate stream te vinden was. Maar aangezien e.e.a. een specifiek verschijnsel van ntfs blijkt te zijn, bracht dit me op het idee om de schijf even naar fat32 te converteren. Even snel Partition Magic 8 installed,conversie naar fat32 et voilà: de bestanden stonden er weer als normale 15mb bestanden die ik kon verwijderen, verplaatsen of wat dan ook. Na het verwijderen de schijf weer terug gezet naar NTFS. Partition Magic gaf tijdens de conversie aan dat er sprake was van "multiple data streams" waardoor er gegevens verloren zouden kunnen gaan. Op OK geklikt met een gevoel van "op hoop van zegen" dat het alleen deze 2 bestanden betrof en dat bleek dus inderdaad zo te zijn.

Iedereen bedankt en met name [ash] _/-\o_

• [ash]
  • Laatst online: 23-08 12:03

[ash]

Cookies :9

HomeY schreef op 18 February 2003 @ 23:08:De LADS tool waarover je sprak gaf bij mij aan dat er geen alternate stream te vinden was. .... Partition Magic gaf tijdens de conversie aan dat er sprake was van "multiple data streams" waardoor er gegevens verloren zouden kunnen gaan. Op OK geklikt met een gevoel van "op hoop van zegen" dat het alleen deze 2 bestanden betrof en dat bleek dus inderdaad zo te zijn.
Toch vreemd, LADS zegt geen 'alternate' streams en PM wel :?
Iedereen bedankt en met name [ash] _/-\o_
You're Welcome :)
Pagina: 1