Bij een kopieerslag van de ene schijf naar de andere gings iets mis. Plotseling werd de kopieerslag afgebroken (kan me de tekst van de melding niet meer exact herinneren).
Het gevolg is in ieder geval dat ik met 2 bestanden zit die niet meer te verwijderen zijn. Door de fout zijn de bestanden gerenamed. Oorspronkelijk waren het:
deut2k31.04 en
deutk2k31.06
maar nu zijn het:
deut2k31/04 en
deutk2k31/06
Inderdaad, een slash in plaats van een punt. Dat het kopieren misgegaan is, is op zich nog niet zo'n probleem maar deze 2 bestanden krijg ik met geen mogelijkheid verwijdert. Vanuit de verkenner verwijderen geeft de melding:
"Kan bestand niet verwijderen. Kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen."
Bij het verplaatsen naar andere schijf verschijnt de melding:
"Kan r04 niet kopiëren. Kan het opgegeven pad niet vinden. Controleer of het pad juist is."
Verwijderen van cmd prompt geeft de melding:
"Ongeldige schakeloptie - r04" en bij wildcards "Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden."
Ik heb het volgende al geprobeerd c.q. gechecked:
- schijf gecontroleerd op fouten (ook met tool van seagate), geen dus.
- veilige modus, zelfde melding
- recovery console (eerst via Group Policy schrijfrechten op alle schijven aangezet)
- ntfsdos pro
- via ftp verbinding gemaakt
- onder alle bovenstaande opties geprobeerd te verwijderen, kopieren naar andere partitie en geprobeerd te renamen.
- afzonderlijke bestanden kopieren of verplaatsen gaat niet, maar dir waar ze in staan verplaatsen binnen dezelfde schijf gaat wel, niet naar andere partitie
- verplaatsen naar prullenbak en dan leeggooien: zelfde melding
- ik heb geen ruimte om rest van de partitie leeg te maken (staat nog 65 Gb aan data op namelijk) om dan de partitie te formateren.
- search op google/GoT/MS knowledgebase: wel veel berichten over onverwijderbare bestanden, maar met name over zogenaamde "openstaande" bestanden. Kan niets vinden over merkwaardige slash in bestandsnaam.
Voor de volledigheid: Windows XP NL met SP1, NTFS, Seagate Barracuda IV Hd.
Mogelijk dat iemand me nog een kant op kan wijzen.
Het gevolg is in ieder geval dat ik met 2 bestanden zit die niet meer te verwijderen zijn. Door de fout zijn de bestanden gerenamed. Oorspronkelijk waren het:
deut2k31.04 en
deutk2k31.06
maar nu zijn het:
deut2k31/04 en
deutk2k31/06
Inderdaad, een slash in plaats van een punt. Dat het kopieren misgegaan is, is op zich nog niet zo'n probleem maar deze 2 bestanden krijg ik met geen mogelijkheid verwijdert. Vanuit de verkenner verwijderen geeft de melding:
"Kan bestand niet verwijderen. Kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen."
Bij het verplaatsen naar andere schijf verschijnt de melding:
"Kan r04 niet kopiëren. Kan het opgegeven pad niet vinden. Controleer of het pad juist is."
Verwijderen van cmd prompt geeft de melding:
"Ongeldige schakeloptie - r04" en bij wildcards "Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden."
Ik heb het volgende al geprobeerd c.q. gechecked:
- schijf gecontroleerd op fouten (ook met tool van seagate), geen dus.
- veilige modus, zelfde melding
- recovery console (eerst via Group Policy schrijfrechten op alle schijven aangezet)
- ntfsdos pro
- via ftp verbinding gemaakt
- onder alle bovenstaande opties geprobeerd te verwijderen, kopieren naar andere partitie en geprobeerd te renamen.
- afzonderlijke bestanden kopieren of verplaatsen gaat niet, maar dir waar ze in staan verplaatsen binnen dezelfde schijf gaat wel, niet naar andere partitie
- verplaatsen naar prullenbak en dan leeggooien: zelfde melding
- ik heb geen ruimte om rest van de partitie leeg te maken (staat nog 65 Gb aan data op namelijk) om dan de partitie te formateren.
- search op google/GoT/MS knowledgebase: wel veel berichten over onverwijderbare bestanden, maar met name over zogenaamde "openstaande" bestanden. Kan niets vinden over merkwaardige slash in bestandsnaam.
Voor de volledigheid: Windows XP NL met SP1, NTFS, Seagate Barracuda IV Hd.
Mogelijk dat iemand me nog een kant op kan wijzen.
[ Voor 8% gewijzigd door pbd op 14-02-2003 01:30 ]