ext3 partitie recovery ?

Pagina: 1
Acties:

• Donny K.
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Dag pplz,

Ik heb m'n m'n stomme kop per ongeluk m'n volledige ext 3 partities geformatteerd. (lang verhaal) Aangezien de formattering volledig is uitgevoerd, is het vinden van superblocks niet meer mogelijk. Is er misschien een andere mogelijkheid om m'n data terug te krijgen / m'n ext 3 partities te unformatten?

Alvast bedankt.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57

deadinspace

The what goes where now?

Geformatteerd met? mke2fs?

• Donny K.
Niet dat ik weet, Ik wou m'n linux mandrake upgraden (via nieuwe install cd's) Maar in plaats van de upgrade optie, kies ik voor de install optie en hij begint de bestaande partities te formatteren. (Stom, eigen schuld, haast etc) Ik weet niet welke "tool" de mandrake 9.1 beta installer gebruikt om te formatteren.

Verwijderd

Er zijn wel datarecovery proggies die dit kunnen herstellen
kijk eens op kazaa.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
kazaa? voor linux progs? ik zou eerder op freshmeat / sourceforge kijken :D

Ik heb geen idee of je dat kan herstellen, iig kan ik me niet voorstellen dat mandrake iets anders dan mke2fs gebruikt, ik vrees dat je data down the drain is..

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 01:41:
Er zijn wel datarecovery proggies die dit kunnen herstellen
kijk eens op kazaa.
Volgende keer kijken naar de W van WOS, dit is de N van NOS ;)

http://www.uwsg.iu.edu/hy...x/kernel/9712.1/0220.html
Ik geef je maw weinig hoop...

• Bananenplant
  • Laatst online: 21:31
misschien een 'als het kalf verdronken is...'-tip, maar als je een aparte partitie voor /home maakt kun je nooit veel data verliezen bij zo'n fout.

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• Donny K.
Thanx voor de links, ik zal het proberen en jullie op de hoogte houden.

Ucchan, Dat had ik gedaan maar de beta installer had al m'n partities geformatteerd. Ik zou inderdaad al blij zijn als ik alleen m'n /home zou kunnen redden.

Is er niet zoiets als lost and found voor linux? (en dan heb ik het niet over de directory lost and found maar over het programma van powerquest) Dat heeft mij in het verleden wel eens mijn FAT partitie gered.
Pagina: 1