[XP] Vrij ruimte verkeerd aangeven

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik heb 2 harde schijven in mijn comp zitten (C en D). Op de C staat XP en de D is voor videobewerking.

De D schijf is 80 GB (NTFS) en er staat voor ongeveer 55 GB op. Nu was ik klaar met het monteren van een videofilm en heb ik die erweer afgeknikkerd (25 GB) dus de vrij ruimte zou ongeveer 50 GB moeten liggen, maar er staat dat ik maar 18 GB overhoud en voor het opnemen van de volgende film ben ik echt meer nodig. Ik heb al schijfcontrole gedaan maar daar krijg ik telkens de melding dat schijfcontrole de exclusieve rechten moet hebben. Defragmenteren helpt ook niks.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Wat ook raar is is dat wanneer ik iets van de D schijf af wil gooien ik heel vaak de melding krijg dat het bestand door een programme of gebruiker in gebruik is (vaak is het een DivX film, en die krijg ik dus heel lastig van mijn comp.

Wat kan ik daar aan doen?

ALVAST BEDANKT!

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Ik had ook zoiets namelijk dat ik een 80Gb HD had gekocht en die in mijn pc hing.Reboot en format /fdisk gaven tenslotte aan dat de schijf maar 35Gb groot was.Bios flashen /vernieuwen hielpen niet.OOk alles weer verwijderen,alle data die erop stond,ik had hem namelijk al een tijdje in gebruik met 35 Gb,hielp niet Ik zag dat er Allocated Files op stonden die een aanzienlijk deel van de HD vormden zo'n 45GB. Nogmaals Fdisk/ 1partitie op maximale grootte lijden toen eindelijk tot het gewenste resultaat.Vraag me niet waarom het nu wel werktte. 8)7

Of kijk ff in je reg als je AVI files wilt verwijderen en je krijgt acces denied meldingen:

"The obnoxious bug in XP that causes Explorer to read the entire contents of broken
AVI files before allowing any access to them is caused by bad behavior of shmedia.dll.
This problem manifests itself by causing Explorer to read the entire contents of an AVI
file, regarless of its size or location any time the mouse pointer is hovered over it, or
an attempt is made to access it in windows explorer. This causes 'permission denied' errors
when trying to simply move, copy or delete these files as they cannot be changed while Explorer
has an open handle on them. This also causes a DoS situation where large AVI's are stored on remote
shares and Explorer keeps reading the files from beginning to end each time they are accessed.
To correct this misbehavior in Windows XP, remove the following registry key.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32
This will prevent Explorer from loading shmedia.dll in response to file property queries on these files.
This will not effect your ability to play files, get file attributes, or even view thumbnails."

[ Voor 60% gewijzigd door Viking Kvinne op 14-02-2003 07:55 ]

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat ook raar is is dat wanneer ik iets van de D schijf af wil gooien ik heel vaak de melding krijg dat het bestand door een programme of gebruiker in gebruik is (vaak is het een DivX film, en die krijg ik dus heel lastig van mijn comp.
http://gathering.tweakers...list_messages/560370#XP44

Wat betreft je vrije schijfruimte: weet je zeker dat je alle hidden files (met name in de root van je schijf) ook meerekent? Wat betreft exclusive rechten, dat maakt niet uit, dan zal scandisk zichzelf schedulen voor de volgende reboot, om tijdens het booten te scandisken.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Binnetie
Ik weet niet of ik die meegerekend heb, maar windows slaat toch geen bestanden op op mijn D schijf? ook niet wannneer ik de systeemherstel bestanden op mijn c-schijf heb staan...
Het word een beetje moeilijk wanneer ik mijn hd ga formatten want dan kan ik voor 30 gb aan cds gaan branden!

Verwijderd

Heb je al in je prullenbak/recycle bin gekeken ??

• Binnetie
ja daar heb ik ook al gekeken
Pagina: 1