Toon posts:

Proxy server

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil proxy server 2.0 op mijn NTserver installeren, zodat ik op mijn werkstation (W98) kan internetten via de modem van mijn server. (Heb helaas nog telefoonlijntje!!!)
Is het dan mogelijk dat als ik de explorer op mijn werkstationnetje open, mijn server vanzelf gaat inbellen en als ik mijn explorer afsluit de verbinding op de server wordt verbroken?

Tnx Sven.

Verwijderd

Inbellen wel, ophangen kun je laten doen via idle-time out. Als je deze op 10 minuten insteld zit je vrij safe.
Installeer dan niks op de server en desktop die continue (of regelmatig) verbinding hebben/maken met internet.
Denk hierbij aan:
- IRC
- Windhoos update

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Als je PERSE proxy 2.0 wilt gebruiken; go ahead.

Mijn eigen ervaring is dat proggies als bv BrowseGate ook voldoen. Plus dat het makkelijker te configureren is als proxy 2.0.
In BrowseGate kun je ook adressen blokkeren, tijden instellen en nog veel meer. (zie ook op mijn homepage naar de download versie).

mazzel.

• Sterk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02-2023
Winroute kun je ook gebruiken op je server. Is net als Browse Gate makkelijker te installeren dan Proxy 2.0, maar persoonlijk vind ik Proxy een stuk interessanter. Tuurlijk, het is een stuk moeilijker maar wel leuk om e.e.a. uit te zoeken en problemen op te lossen. Heb je hier zin in installeer dan zeker Proxy. Maar als het eenmaal draait heb je er veel plezier van!