Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rounded cable voor m'n schrijver

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11 18:03
Nieuwe PC gekocht, gratis Gele rounded cable er bij gekregen maar nu wil ik er nog eentje om aan mijn schrijver te zetten, zegt de verkoper tegen mij:

voor schrijver raden wij GEEN rounded kabel aan, dit is nl ATA-33
en gee ATA100-133 alleen HD hiermede is de bedoeling.

Is dat echt zo, kan ik niet gewoon een rounded cable voor m'n schrijver kopen in de pc winkel? Heb al wat nagekeken op het net maar kon helaas niets vinden hierover.
Ben een lame modder die zon kabel niet zelf wil maken maar er gewoon wat geld voor wil uitgeven :z

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik zie niet in waarom een rounded cable GEEN probleem zou zijn voor ATA100/133 en WEL voor ATA33 (of 66).

Omgekeerd zou ik eerder verwachten. Maar omdat het met ATA100/133 geen probleem is, zal het (lijkt me) al helemaal geen problemen opleveren met branders/CD-ROM-drives

Indien je blijft twijfelen: gewoon proberen; je prikt dan toch gewoon even de kabels van je HDD en Writer om? Ff fikken en check het resultaat

[ Voor 26% gewijzigd door WFvN op 13-02-2003 23:47 ]

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
DeMuts schreef op 13 February 2003 @ 23:44:
Nieuwe PC gekocht, gratis Gele rounded cable er bij gekregen maar nu wil ik er nog eentje om aan mijn schrijver te zetten, zegt de verkoper tegen mij:

voor schrijver raden wij GEEN rounded kabel aan, dit is nl ATA-33
en gee ATA100-133 alleen HD hiermede is de bedoeling.

Is dat echt zo, kan ik niet gewoon een rounded cable voor m'n schrijver kopen in de pc winkel? Heb al wat nagekeken op het net maar kon helaas niets vinden hierover.
Ben een lame modder die zon kabel niet zelf wil maken maar er gewoon wat geld voor wil uitgeven :z
Dit is echt onzin!!
Alle rounded cables kunnen alle ATA's aan (correct me if i'm wrong)..
Ik zie geen problemen :)

Ik heb zelf ATA133 rounded cables van Coolermaster in m'n bak zitten, dus ook op m'n brander en heb echt geen problemen.
En ik denk dat ik ook niet de enige ben ;)

Nothing 2 worry about dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rickstah op 13-02-2003 23:47 ]

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11 18:03
Ik gaat morgen kabeltje kopen :*) Ik danke dich allen

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Waarom zou een kabel wel werken als 'ie plat is en niet meer als 'ie geround is :?

Er verandert toch niks aan de kabel? Net zoiets als dat je zou zeggen dat je kabel niet werkt als je 'm links van je moederbord vouwt.
8)7

Crap dus.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

rounded of flat dat maakt geen drol uit (is ooit een keer een test geweest op tomshardware en het verschil was minimaal echter de voetnoot die er stond was dat de kabels niet exact van dezelfde lengte waren)

wat wel kan zijn is dat als je brandertje niet hoger dan DMA/33 modus komt dat hij slecht functioneert in combinatie met een 80-aderige IDE kabel dus dan heb je een 40-aderige IDE (ook wel normaal en de eerste ultra-ata kabel IDE kabel genoemd) en dat is een kwestie van uitproberen...

Heb zelf me brander op 40-aderig met 80-aderig gaat het tot 24x branden (met hoger gebruikt ie dus burn-proof en duurt dan langer zonder burn-proof dan mislukt de cd) goed en op 40-aderig gaat het op zijn snelst op 40x branden (zonder burn-proof goed en snelste tijd voor mijn situatie)

Verwijderd

kan aan mij liggen, maar IMHO heeft deze verkoper geen verstand van zaken. In princiepe zegt die man dat die kabel wel geschikt is voor hoge snelheden, maar niet voo rlage.

Even ter vergelijking. Banden vna auto's hebben een bepaalde snelheidsindex. Een band die dan tot max 240 km/h mag zou dan niet geschikt zijn om 40 km/h mee te rijden... meoilijke vergelijking ik weet het, maar als hoge snelheden kunnen, dan vormen lage snelheden absolute geen probleem.

Verwijderd

Oooohw... computerverkopers ook... ze weten helemaal niets. Je hebt wel ATA-33 en 66 kabels en die zijn niet geschikt voor ATA-100 en 133. Maar alle rounded kabels zijn ATA-133 dus kunnen op alle snelheden werken (hoewel voor ATA-150 toch echt flat kabels worden aangeraden)

Dat iets op hoge snelheid wel zou werken en op lage snelheid niet is natuurlijk onzin.

Gister zei een verkoper tegen mij (was zo'n nerd van de technische dienst die niet kan verkopen) dat het geen nut had om 2x PC 3200 Twinmos/Winbond chipjes in je PC te zetten als je een nForce 2 moederbord hebt omdat dan je PC sneller zou worden als je videokaart (Radeon 9700) en dat zou niet goed samenwerken.

Ten 1e is dat natuurlijk pure poeppraat.
Ten 2e als ik iets duurs wil kopen laat mij dan lekker en ga er niet moeilijk over doen.

En toen nog zoiets doms:
De pin automaat deed het niet, zegt ie dat ik te weinig saldo heb :|
Ik heb zelf in retail gewerkt en dat mochten wij nooit zeggen, ik was zelf ook bijna weggelopen. Dus naar de pinautomaat om de hoek gelopen en daar gepint. Maakt ie een bon, staat ie op de verkeerde naam. |:(
Gaat ie een nieuwe maken, moet ie de pinbon eraan nieten... krijgt ie het niet voor elkaar |:(
Wat een idiots werken er soms in computerwinkels.

Trouwens:

Vraag bij Computerland om PC3200 geheugen... bij mij kwamen ze met Twinmos/Winbond aanlopen :D

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
gewoon doen man... kep precies hetzelfde hier en het beestje bakt als een tierelier...

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

wel veel mensen die hier posten zonder dat ze er nog nooit mee bezig zijn geweest en nog nooit hebben getest
Waarom zou een kabel wel werken als 'ie plat is en niet meer als 'ie geround is
misschien omdat je bij de ata kabels (80 aderig) eigenlijk maar 40 aders gebruikt.. ze zitten om en om... op deze manier treedt er minder storing op waardoor de snelheid hoger ligt.. als je ze gaat rounden komen er dus (hoogst waarschijnlijk) aders naast elkaar te liggen die elkaar zouden kunnen storen en zou de snelheid achteruit gaan

ik heb voor mezelf een test gedaan met Atto disk bench want er heersen op dit forum altijd erg veel meningen die elkaar tegen spreken

eerst heb ik een kabel gewoon aangesloten, de disk bench drie keer gedaan en het gemiddelde genomen... 47560 (punten noem ik het even voor de 3dmark fanaten :) )

daarna diezelde kabel geround (mesje en van dat electronica krulsnoer) nog drie tests gedaan en ik kwam ongeveer 200 punten lager uit 47343

Ok.. dit is een verschil.. maar ik vond het verschil te verwaarlozen. Om ook weer even ontopic te gaan.. je kan inderdaad gewoon een rounded kabel aan je writer hangen want ik zie ze overal vrolijk branden.

Verwijderd

ja hoor. Ik heb er zelf eentje gemaakt voor de brander en de dvd drive alsook de floppy drive.

heb nu bij regenboog.net een bestelling gedaan voor rounded cables zodat ik mijn eigengemaakte kan vervangen door deze.

Bij die bestelling zit ook een window dat ik ga inbouwen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 13:14 ]

Verwijderd

ik brand ook vrolijk op 48 speed zonder problemen met mn coolermaster rounded i'de's

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Beetje onzin. Tuurlijk kan dat geen kwaad.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.