Toon posts:

[OC] intel celeron 1.1, waar voltage instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik heb vandaag geprobeerd mijn intel celeron 1.1 ghz over te klokken, ben meteen begonnen de fbs via de moederbord naar 112 te zetten(kleinste stap), en daardoor is de snelheid opgelopen naar 1.23ghz, maar ik vind het niet genoeg dus wil door gaan met over klokken. Ik heb de fsb hoger gezet dan 112, nl. op 124 maar hij starte niet meer op dus ging ik een stap terug. Ik wil de voltage instellen, maar kan die nergens vinden.... :? op de moederboard zie ik niks en in de bios kan ik het ook nergens instellen zo ver ik weet. iemand misschien??
mijn moederbord is een van gigabyte, 6vxc7-4x/6vxc7-4x-p
( http://ftp.gigabyte.com.t...ser_pdf/6vxc7_4x_30_2.pdf / http://ftp.gigabyte.com.t...r_pdf/6vxc7_4x_p_50_2.pdf ), zonder sound onboard.

tnx bijvoorbaat...

ps. ik heb ook de search geprobeerd maar kon niks vinden.

Verwijderd

Het moet in de BIOS zitten of anders met MBM5.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:22
hmmz, mijn celeron 1000a loopt op de standaard vcore probleemloos op 133/66/33

het lijk veel, maar met die tualatin cellies kun j ehet altijd proberen

of heb je een cu'mine :?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen tualatin want mijn moederbord ondersteunt die chipset niet. Alex t. waar kan ik in godsnaam die MBM5 vinden. ik heb op google veel gezocht maar kan hem nergens downloaden of werken de links niet...

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

Die Gigabyte bordjes van de GA-6XX serie hebben de nare eigenschap dat je het met Dipswitches op het mobo moet instellen. Daar heb je toch het manual voor nodig.
Bij mij wil Acrobat reader nu even net meewerken , dus ik kan je manual niet lezen.
Let wel op met het voltage watje instelt : verkeerd switchje omzetten betekent dooie proc. >:)

edit:

Nou ... Acrobat doet het weer ...
Shit zeg ... jouw moederbord heeft daar geen settings voor op het mobo.
Behalve een "Magic Booster" optie naast je ram. ( JP30 , staat op pagina 31 van het pdf-je wat je dus zelf had kunnen vinden)
Daar kan je 10 / 20 / 30 / 40% overvoltage instellen.
Het wordt dus zaak dat je weet op wat voor voltage hij nu draait en dan even te rekenen hoeveel dat dan wordt als je het procentueel gaat verhogen.
Succes :) >:)

[ Voor 45% gewijzigd door Talon op 14-02-2003 01:31 . Reden: Leuk zo'n vervangend pc-tje, maar snel is tie niet ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
40 % overvoltage? is dat niet enorm veel?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
bobo1on1 schreef op 14 February 2003 @ 02:11:
40 % overvoltage? is dat niet enorm veel?
Ja dat is heel erg veel.. bvb 2,1V ipv 1,4V..
Dat heeft als je gewoon luchtkoeling gebruik ook geen zin.. dan gewoon max 20% aanhouden.
Als je phase change gebruik zou je meer voltage kunnen geven, omdat de temp dan ook heel laag is. (dan zou je verder kunnen komen met oc'en)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Dat is een CuMine dus en die willen helaas niet zo extreem als de Tualatin core. 18MHz moet mogelijk zijn is mijn ervaring maar hoeft niet altijd.
Bovendien is dat bordje niet echt een overclock-wonder is mijn ervaring.

Bovendien zal je Boot voltage eerst op het default voltage beginnen en pas na het initialiseren van het BIOS de verhoging doen. Een voltmod (hardwarematig) is dan de optie die je verder moet kunnen helpen.

Meh ...

Verwijderd

gehehe die 1.1 Cu cellie's zijn heetstookers. Je kan nog altijd de wiretrick toepassen maar das wel met enige risico's natuurlijk... ik heb niks voor niks een paar cellie's zo hard door de grnad getrapt met dit geintje maar eindelijk is het gelukt (zie me sig. :P)

Maare idd check je mobo om dipswitch. bij gigabyte meestal blauwe hulsje op de een stel pinnetjes... maar let wel wat voor koeling je hebt en hoe ver je gaat met je voltage.. er zijn al meninge voor jou je gaan om die celly pro6er naar de eewige jachtvelden gestuurt zijn.

BTW: ik zoek ff direct uit hoe en wat je alles je moet doen met je JOU mobo (settings, wiretrick voltmods enz enz).. moet vandaag zo aan het werk in de bar tot een uurtje of 4 vannacht dus.... het wordt zaterdag ofzo....
Leuk draatje is dit, ik heb namelijk veel dingen uit gevreten in me leven met Celly's

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 11:51 ]

Verwijderd

Dictator.. schreef op:
Alex T. waar kan ik in godsnaam die MBM5 vinden. ik heb op google veel gezocht maar kan hem nergens downloaden of werken de links niet...
Zie -> http://mbm.livewiredev.com/download.html
Ik weet niet of je hier je voltage kan instellen ( denk het niet ) maar je kan het wel bekijken. Heb heb je geen softfsb?, dat meegeleverd wordt bij je moederbord.

Succes verder..;)

Verwijderd

Topicstarter
ik draai die 1.1 nu zelfs op 1.24 (wat ik heel raar vind, want gister nog 1.23)

bij sisof sandra zegt hij bij de optie mainboard information(gedeeltelijk gekopieerd):
SiSoftware Sandra

System Mainboard
Manufacturer : Gigabyte Technology Co., Ltd.
MP Support : No
Model : 6VXC7-4X / 6VXC7-4X-P
Version : 1.0
Serial Number : 00000000
BIOS ID : 62-1001-001199-00101111-071595-V694V686

On-board Devices
VIA Inc. : Unknown

Memory Controller
Error Detection Method : 64-bit ECC
Error Correction Capability : 1-bit
Supported/Current Memory Interleave : 1-way / 1-way
Number of Memory Slots : 3
Maximum Installable Memory : 3072MB
Maximum Module Size : 1024MB
Supported Memory Types : FPM, EDO, Parity, ECC, DIMM, SDRAM
Supported Memory Voltages : 3.3V

Physical/BIOS Memory Banks
DIMM1 (RASL-0 RASL-1) : 128MB DIMM SDRAM single-bank
DIMM2 (RASL-2 RASL-3) : 128MB DIMM SDRAM single-bank
DIMM3 : Empty

System Chipset
Model : VIA Technologies Inc VT82C694X Apollo Pro 133A System Controller
Bus(es) : ISA AGP IMB USB SMBus/i2c
Front Side Bus Speed : 1x 112MHz (112MHz data rate)
Max FSB Speed / Max Memory Speed : 1x 133MHz / 1x 133MHz
In Order Queue Depth : 4 req(s)

Logical/Chipset Memory Banks
Bank 0 Setting : 128MB SDRAM 7-1-1-1R 4-1-1-1W 3-3-3CL
Bank 2 Setting : 128MB SDRAM 7-1-1-1R 4-1-1-1W 3-3-3CL
Bank Interleave : 4-way
Speed : 1x 149MHz (149MHz data rate)
Multiplier : 1.33x
Power Down Mode : No
Fixed Hole Present : No

Environment Monitor 1
Model : VIA 686PM PCI
Version : 10.02
Mainboard Specific Support : Yes

Temperature Sensor(s)
Board Temperature : 24.5°C / 76.1°F
CPU Temperature : 28.5°C / 83.3°F
Power / Aux Temperature : 30.7°C / 87.3°F

Cooling Device(s)
Auto Fan Speed Control : No
CPU Fan Speed : 5114rpm

Voltage Sensor(s)
CPU Core Voltage : 1.78V
+3.3V Voltage : 3.34V
+5V Voltage : 5.13V
+12V Voltage : 12.31V

thnx nog voor de reacties, maar weet nog steeds niet hoe ik dat precies moet doen, want met % omhoog gaan vind ik het erg gevaarlijk. Als het niet anders kan dan doe ik het denk ik toch maar zou graag toch een andere manier vinden...
kan ik misschien een andere bios op zetten, die misschien mijn moederborden ondersteunt? want dat zou ook een optie zijn. ik heb zelf de bios een paar keer geflashed, maar hij ziet nog steeds het zelfde uit.

Verwijderd

Topicstarter
Talon schreef op 14 februari 2003 @ 01:23:
Die Gigabyte bordjes van de GA-6XX serie hebben de nare eigenschap dat je het met Dipswitches op het mobo moet instellen. Daar heb je toch het manual voor nodig.
Bij mij wil Acrobat reader nu even net meewerken , dus ik kan je manual niet lezen.
Let wel op met het voltage watje instelt : verkeerd switchje omzetten betekent dooie proc. >:)

edit:

Nou ... Acrobat doet het weer ...
Shit zeg ... jouw moederbord heeft daar geen settings voor op het mobo.
Behalve een "Magic Booster" optie naast je ram. ( JP30 , staat op pagina 31 van het pdf-je wat je dus zelf had kunnen vinden)
Daar kan je 10 / 20 / 30 / 40% overvoltage instellen.
Het wordt dus zaak dat je weet op wat voor voltage hij nu draait en dan even te rekenen hoeveel dat dan wordt als je het procentueel gaat verhogen.
Succes :) >:)
nou ik heb de moederbord nog eens goed gechecked en de JP30 staat er niet op.

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:20

Dr_Love

Best drugs are made by love

Dat ding gaat niet veel hoger. die core is maar geproduceerd tot de 1.1 ghz.
Ze zijn niet voor niks over gestapt.
Op mijn werk heb ik mijn pctje celleron 700mhz@1100 op standaard voltage en temp niet hoger dan 40 graden. Hoger gaat gewoon weg niet wat voor voltage ik ook gebruik. zelfs niet op 2.1 volt (normaal 1.65) dus die core gaat gewoon weg niet hoger. (1240 mhz boot ie wel maar dan 1 dag stabiel en daarna crash)

Je mag dus blij zijn dat al stabiel wil draaien op die snelheid waar jij hem op hebt.
Helaas hij ken niet hoger meer..

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-01 09:57

T1eA

Browser

Ik had een celeron 1.10ghz tutalyn (ofzo) en ik kon op me mobo alleen maar kiezen tussen 100 en 133mhz en op 133mhz=1.46GHz deed hij het gewoon goed hij werd maar 36*C [AC]
Was trouwens een brakke ECS Elitegroup P6S5AT dus

ICT G33K

Verwijderd

Topicstarter
gigabyte heeft zelf ook een tool(easytune) die je kan gebruiken voor overklokken en daar haal ik wel rond 1340 ofzo, maar dat start altijd met windows en soms als ik te veel programma's draai dan is het niet stabiel meer want da programma werkt dan niet goed meer en dan begint het te crashen. Dus hoger dan die 1.24 moet wel kunnen. Ik heb ook op de moederbord gekeken en er staat 6vxc7-4x-p en in de pdf bestand(de manual) staat ook dat JP30 de voltage is, maar de plaats op de moederbord zelf is leeg. zouden ze het gewoon vergeten zijn op te zetten in de fabriek of is het gewoon een andere model?

Verwijderd

Topicstarter
heeft er iemand nog ervaring met onofficele bios?? ik heb ergens op www.overclockers.nl gelezen dat die er zijn, maar ik het verder niet veel van gezien op internet. Zou niet weten welke search key ik moet gebruiken.
Pagina: 1