[ADSL] Abonnement (adsl)lijn afhankelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb er goed naar gezocht], ik kwam vaak in de buurt van een antwoord, maar het zit steeds net iets anders;

Situatie: ik heb werkend adsl op een telefoonlijn hier in huis. Een vriend van me die hier 20 meter verderop woont wil dat ook, en zo heeft hij ook een abo en lijn die voor adsl geschikt is. Het zou moeten werken, maar dat is niet zo bij hem.

Kan ik nu mijn adsl modem losmaken en bij hem neerplanten en met mijn username en pass adsl'en bij hem in huis? Of gaat dit zowiso niet?

De reden hiervoor bespaar ik jullie; dat ligt nogal ingewikkeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Cubix op 13-02-2003 23:09 ]

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 19:29

Cybje

First Post!

Je kunt op zich gewoon jouw DSL modem bij hem neerzetten, mits jullie DSL modems dezelfde settings hebben. Je maakt dan overigens wel gebruik van zijn abo en op deze manier test je dus ook eigenlijk alleen of z'n modem stuk is of niet :)

Wat ruist er door het struikgewas

• Cubix
  • Niet online
Cybje schreef op 13 February 2003 @ 23:11:
Je kunt op zich gewoon jouw DSL modem bij hem neerzetten, mits jullie DSL modems dezelfde settings hebben. Je maakt dan overigens wel gebruik van zijn abo en op deze manier test je dus ook eigenlijk alleen of z'n modem stuk is of niet :)
Ik weet dat je adsl modems kunt uitwisselen, je kan ze immers ook los kopen!
Maar kan ik met mijn modem, waarin ik mijn username en pass niet verander, op mijn abo adsl'en over zijn lijn die geschikt is gemaakt voor adsl?

[ Voor 3% gewijzigd door Cubix op 13-02-2003 23:13 ]

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 19:29

Cybje

First Post!

Waar zou je het user/pass moeten invullen dan? De DHCP server van je provider geeft je gewoon een IP adres. Demon doet dat hier aan de hand van je MAC adres van je NIC, misschien dat andere providers dat wel aan de hand van welke aansluiting het is kunnen doen, dat weet ik niet zeker. Maar je krijgt volgens mij sowieso het IP van je vriend dan.

Wat ruist er door het struikgewas

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:10

cue

Dit gaat niet werken aangezien je adsl account gekoppeld zit aan je telefoon nummer.

Kortom je zal wel kunnen inloggen maar je krijgt geen data over de lijn heen.

Verwijderd

De modem maakt niet uit zolang jij maar de instellingen van de gene gebruikt want alleen het wachtwoord en gebruikers naam is gelinkt aan het huis waar je bent je kan wel inloggen met je eigen gebruikersnaam maar dan kan je alleen niet internetten ik heb zelf ook adsl maar dan van planet. Als ik het account van een vriend van me pak van de andere kant van apeldoorn kan ik onder zijn account ook gewoon inloggen alleen niet internetten.
Ik heb het ook eens met een wannadoo account geprobeert werkt ook gewoon alleen geen internet dus de modem maakt niks uit waar je die neerzet zolang er maar een account is bij dat huis voor dat huis.
Waar je wel op moet letten of het een analoge of een isdn modem is want als je een analoge op een isdn verbinding zet blaas je hem op

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Dit gaat wel werken. Heb het zelf al eens gedaan. Als hij dezelfde dsl-aanbieder heeft (Mxstream, BBned of BabyXL) en op dezelfde centrale zit (zeer aannemelijk in dit geval) zou het gewoon moeten werken.

Het schijnt zelfs zo te zijn dat als je met dezelfde username + paswoorde op dezelfde centrale 2x precies tegelijk inlogt dat je dan ook dat je dan op beide modems de volle snelheid kan halen. Als de 1 iets later is dan de anders krijgen ze wel beide verbinding maar er krijgt er maar 1 data binnen.

• Cubix
  • Niet online
Heineken schreef op 13 February 2003 @ 23:34:
Dit gaat wel werken. Heb het zelf al eens gedaan. Als hij dezelfde dsl-aanbieder heeft (Mxstream, BBned of BabyXL) en op dezelfde centrale zit (zeer aannemelijk in dit geval) zou het gewoon moeten werken.

Het schijnt zelfs zo te zijn dat als je met dezelfde username + paswoorde op dezelfde centrale 2x precies tegelijk inlogt dat je dan ook dat je dan op beide modems de volle snelheid kan halen. Als de 1 iets later is dan de anders krijgen ze wel beide verbinding maar er krijgt er maar 1 data binnen.
Dan ga ik het zeker proberen; we hebben allebij Planet met de snelheid comfort.

Bedankt voor jullie replies.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 14:58
heineken... ik heb het geprobeert... maar bij planet internet werk dat iig niet... ik kan met mijn account wel connectie maken bij de buurvrouw maar geen data versturen/ontvangen, dit terwijl ik bij mij thuis internet uit had staan

-edit- sorry had niet goed gelezen :|

[ Voor 9% gewijzigd door sPENKMAN op 14-02-2003 00:37 ]

Eve char: Warock <TEST>

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 19:57
Cubix schreef op 13 februari 2003 @ 23:09:
Situatie: ik heb werkend adsl op een telefoonlijn hier in huis. Een vriend van me die hier 20 meter verderop woont wil dat ook, en zo heeft hij ook een abo en lijn die voor adsl geschikt is. Het zou moeten werken, maar dat is niet zo bij hem.
Is de lijn geschikt en opgeleverd of alleen potentieel geschikt? Heeft die vriend van je ooit een aanvraag gedaan voor ADSL voor die telefoonlijn? Als hij het nooit heeft aangevraagd gaat het niet werken.

• Cubix
  • Niet online
jochemd schreef op 14 February 2003 @ 01:00:
[...]

Is de lijn geschikt en opgeleverd of alleen potentieel geschikt? Heeft die vriend van je ooit een aanvraag gedaan voor ADSL voor die telefoonlijn? Als hij het nooit heeft aangevraagd gaat het niet werken.
Het zit zo; hij zelf heeft het niet aangevraagd, maar een "kennis" van zijn buurmeisje. Omdat iedereen in die gang weinig tot geen verstand heeft van ADSL en netwerken, laten ze het iemand anders opknappen. Die kennis lukt het niet om verbinding te krijgen, terwijl KPN zegt dat de lijn goed is. Die gozer blijft volhouden dat de lijn slecht is.
Nu vroeg die vriend van me of ik de lijn kon testen, want die gozer komt maar af en toe; en hij bakt er niks van. Ze betalen al abo geld etc!

[ Voor 4% gewijzigd door Cubix op 14-02-2003 08:10 ]

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 19:57
In dat geval kan je in elk geval je modem daar eens gaan inpluggen. Je kan aan de lampjes wel zie of je sync hebt. Indien niet, KPN bellen en hun het probleem laten oplossen. Indien je sync hebt zou je moeten kunnen inloggen, dat is namelijk niet aansluitlijngebonden. Wat wel aansluitlijngebonden is is dataverkeer, je krijgt namelijk een IP adres toegewezen op basis van je username password, maar tegelijkertijd wordt die ook gerouteerd naar 1 vaststaande access concentrator.
Pagina: 1