[WinXP] Een programma toevoegen aan de lijst met services

Pagina: 1
Acties:

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter
Ik heb op m'n pc D2OL draaien een Distributed Computing Project voor meer info zie: /5 en www.d2ol.com.
Ik gebruik verschillende gebruikers op m'n Windows XP Pro.
Het probleem met die D2OL node (zo noemen ze die client) is dat hij als je uitlogt en op een andere naam of opnieuw inlogt overnieuw begint met hetzelfde blokje als hij daar nog niet mee klaar is.
Wat hier de oplossing voor zou kunnen zijn is die D2OL node als service te draaien in windows.
Wat daar ook het voordeel van is is dat hij doorgaat met uitrekenen ook als er niemand is ingelogd.
Daar begint het probleem, ik heb al op verschillende manieren die client aan die lijst met services toe te voegen.
Met msconfig.exe kun je alleen services aan en uitschakelen en wat andere dingen eraan wijzigen.
Ook als je naar Configuratiescherm > Systeembeheer > Services gaat kun je alleen de instellingen van de huidige als service ingestelde programma's wijzigen en nergens iets toevoegen.
Iemand op msn zei tegen me dat ik D:\windows\system32\control.exe set 'd2ol.exe' moest uitvoeren in start > uitvoeren om hem toe te voegen aan die lijst maar ook dat werkt niet.
Mijn vraag is dus is er hier iemand die weet hoe dit moet, want ik weet bijna zeker dat het moet kunnen. :)
Ik heb overigens gezocht met google en met de omega search hier.
zo das lang verhaal, maar weten jullie in ieder geval wat ik bedoel :)

[ Voor 6% gewijzigd door _WgV_ op 13-02-2003 22:30 ]

#StopBurningStuff

Verwijderd

runasservice programmaatje om programma's als service te laten draaien
http://binaries.it-faq.pl/windows/tools/system/RunAsService/

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 11:53
Alsjeblieft:
FireDaemon
info
Quote van webpage:
FireDaemon is a utility that allows you to install and run virtually any native Win32 application or script as a Windows NT/2K/XP service.

[ Voor 33% gewijzigd door Occy74 op 13-02-2003 22:44 ]

Systeem Specs

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 22:39:
runasservice programmaatje om programma's als service te laten draaien
http://binaries.it-faq.pl/windows/tools/system/RunAsService/
Occy74 schreef op 13 February 2003 @ 22:39:
Alsjeblieft:
FireDaemon

Quote van webpage:
FireDaemon is a utility that allows you to install and run virtually any native Win32 application or script as a Windows NT/2K/XP service.

En het is nog gratis ook.. :)
Dank u beiden :)

#StopBurningStuff