Cursor stopt even om de 5 seconden. Normaal?

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Hey, ik heb net nieuwe koeling op een proc gezet, en daarna even uit gewoonte alles geformateerd en opnieuw geinstalleerd.

Nu ontstaat er ineens een heel apart probleem. De cursor stopt eventjes voor een halve seconde. Daarna kan je weer voor iets van 5 seconden muizen en daarna 'hangt' ie weer.

Iemand enig idee waar dit van kan komen?

specs:
AMD 450
Windows Millenium
(volgens mij deed hij dit ook al vòòr de nieuwe koeling, maar dat weet ik niet 100% zeker want dit is de pc van een huisgenoot)

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Haperingen kunnen ontstaan door slechte koeling, ofwel oververhitting van je PC. Zet de kast eens open, of versier een huiskamerventilator die je in de kast laat blazen. Als de PC dan wel goed loopt, weet je of het de koeling is. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Dat zou dus betekenen dat de nieuwe koeling die ik erop heb gezet, niet goed genoeg werkt...
Als ik namelijk nu de heatsink aanraak... voelt ie niet zo warm aan (eerder koud dan warm)
Misschien werkt de koelpasta niet goed?
hmm...

• bratos
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

heb dit es gehad met n netwerkkaart , 100 Mbit, waar geen utp kabel in zat.

eerst kijken dan zeiken

• Positron
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Rolex schreef op 13 februari 2003 @ 22:29:
Dat zou dus betekenen dat de nieuwe koeling die ik erop heb gezet, niet goed genoeg werkt...
Als ik namelijk nu de heatsink aanraak... voelt ie niet zo warm aan (eerder koud dan warm)
Misschien werkt de koelpasta niet goed?
hmm...
Ik zeg niet dat je haperingen daardoor ontstaan, maar het kán een oorzaak zijn. Het oplossen van computerproblemen bestaat voornamelijk uit het uitsluiten van mogelijke oorzaken.

Als je heatsink duidelijk minder warm wordt dan voorheen, kun je concluderen dat de warmtegeleiding er op achteruit is gegaan, dus je koelpasta zou slecht aangebracht kúnnen zijn. :)

offtopic:
By the way: lollige icon :D

[ Voor 4% gewijzigd door Positron op 13-02-2003 23:01 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!