Toon posts:

Advanced port replicator

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen een dockingstation en de bij compaq gebruikte Advanced port replicator??

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

een port replicator is een kastje dat van 1 poort meerdere maakt.
ik heb er geloof ik nog een voor serieel liggen
zo kon je 3 seriele apparaten aan 1 poort hangen en ze tegelijk gebruiken.

een dockingstation is een doosje waar je je laptop in schuift zodat je makkelijker met een groot scherm en normale keyb+muis kan werken. (hoef je niet zoveel kabels lost te trekken als je weg loopt met je toplappie.)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het hangt maar net af van de naam die de fabrikant eraan wil hangen... Zo heeft een Toshiba Libretoo en de oude IBM Thinkpad's (Sony Vaio denk ik ook) een portreplicator omdat op het apparaat zelf geen [poorten zitten om zo het ding extreem klein te kunnen houden. Daarnaast heeft Toshiba bijvoorbeeld voor de meeste Lappies een portreplicator, zodat je zonder elkaar keer alle kabel weer in en uit je lappie te moeten halen een pc op een andere locatie kunt plaatsen, en meteen al je muis,keyb,vga enzo hebt aangesloten... De meeste advanced portreplicators zijn gewoon hetzelfde exter meestal iets uitgebreider... Veelal door een extra PCMCIA slot... Meeste Dockiingstations die ik ken zijn echt uitgebreide units... Die Van Tohiba bijvoorbeeld hebben veelal een extra 5,25 slot, extra hotswap perhipal bay e.d. Heb hier iig een Toshiba Deskstation staan met zelfs een ISA, en PCI en een shared PCI/ISA slot... Erg fijn wel, Laptop met VooDoo2 SLI :-P

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een compaq N800v . Maar ik kan geen dockingstations vinden bij compaq dus ik heb heel erg het gevoel dat die APR gewoon een dockingstation is. Ik heb echter nog nooit met een DS gewerkt dus wat het echt is weet ik ook niet

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-12 19:23
Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 00:01:
Het gaat hier om een compaq N800v . Maar ik kan geen dockingstations vinden bij compaq dus ik heb heel erg het gevoel dat die APR gewoon een dockingstation is. Ik heb echter nog nooit met een DS gewerkt dus wat het echt is weet ik ook niet
Tegenwoordig worden die dingetjes die je op je usb-bus aansluit ook wel port replicators of docking stations genoemd.
Daar zit dan 2x ps/2, serieel, parallel, usb en netwerk op.
Bijvoorbeeld bij Conrad de 99 96 28-23

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

dat zijn geen echte dockingstations.
dat zijn dan eerder portreplicators.

een dockingstation is een doos waar je de hele laptop in kwijt kan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-12 19:23
FireWurX schreef op 14 februari 2003 @ 00:20:
dat zijn geen echte dockingstations.
dat zijn dan eerder portreplicators.

een dockingstation is een doos waar je de hele laptop in kwijt kan.
Weet ik, maar iig Conrad noemt het echt een docking station :) Niet dat ik hem overigens terugvind op de site, maar hij staat wel in de voorjaarscatalogus.

Maar het verschil is dus inderdaad dat je in de ene je hele laptop stopt zodat het ofwel een complete desktop wordt danwel een verdeeldoos waar je je laptop in kunt doen, en het andere echt aangesloten wordt op een poort op je computer.

Technisch gesproken is een dockingstation dus ook een port replicator, aangezien je meestal op je laptop maar 1 (grote) connector hebt die het contact tussen DS en laptop verzorgd, maar dat is mierensex :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

De Advanced Port Replicator is het dockingsbase voor de nieuwere Compaq's. We werken hier zelf met de Evo 610c en die heeft ook zo'n ding nodig. Het verschil tussen de "gewone" en de Advanced port replicator is dat je bij de ARP een monitorsteun kan plaatsen.

Living the American Dream

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12 15:29
Dit is makkelijk zelf uit te zoeken...

http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

En daarbij meteen de eerste link geeft al: http://mobilix.org/Mobile...tion-port-replicator.html

Een dockingstation is gewoon een compleet ding waar je een laptop inzet of opzet.. Daarin kunnen floppy-drives, cdroms, pcmcia cards etc. geplaatst worden..
Een port-replicator is eigenlijk niks anders dan wat het woord al zegt: een ding waar de externe poorten van de laptop op zitten zodat je makkelijk je seriele/parallelle/usb/ps2/vga apparatuur op aansluit :)

Even een tip voor de volgende keer: Besteed eens wat meer aandacht aan je openingspost (geef aan wat je al gezocht hebt), en probeer eerst zelf eens wat uit te zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.