Toon posts:

Voor iedereen die het ratelen beu is!

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit is gaaf!! Download dit proggie : ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/winaam18.zip zeg weiter, en zet hem op 128. Voila, ieder merk hd 2 x zo stil qua ratelen :) Ze zeggen dat de schijf dan 2 x zo traag wordt, maar ik merk er helemaal niks van. Beter!!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:24

AMDFreak

Intel is zo..

Ik weet het niet zo hoor... :/

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Dit stinkt. Dit ruikt niet echt fris, maar het stinkt nou ook weer niet. :P

Als het zonder nadelen zo makkelijk zou zijn, zouden fabrikanten van harddisks hier zelf wel wat mee doen.
Ik ben benieuwd naar wat het programma is en doet.

[ Voor 17% gewijzigd door Positron op 13-02-2003 22:48 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

dus je wil zeggen dat je HDD ipv 7200 nu maar 4800 loopt. dit kan vast niet goed zijn voor de motor die erin zit omdat die dat niet ewent is lijkt me.
neej dit ga ik zeker niet proberne veel te gevaarlijk.
enne hoe krijg je hem nu dan weer op de normale stand?

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:23

scorpie

Supra Addict

hij verlaagt dus gewoon je omwentelingen van de hd... hij wordt wel trager, alleen merkt de ts het niet, misschien wij wel.
ik ga het iig niet gebruiken :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:23

scorpie

Supra Addict

Twix schreef op 13 februari 2003 @ 22:40:
dus je wil zeggen dat je HDD ipv 7200 nu maar 4800 loopt. dit kan vast niet goed zijn voor de motor die erin zit omdat die dat niet ewent is lijkt me.
neej dit ga ik zeker niet proberne veel te gevaarlijk.
enne hoe krijg je hem nu dan weer op de normale stand?
3600 bedoel je.. ;)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:27

Sick Nick

Drop the top!

acousting management aanzetten dus, vertraagt de koppen van de harde schijf dus de seektime wordt hoger. Qua doorvoersnelheid lever je niet zoveel in aangezien de schijf zelf NIET in rpm daalt!

[edit]
Positron, de fabrikanten hebben dit ook zelf. Maxtor heeft hier zeker een tooltje voor.

[ Voor 21% gewijzigd door Sick Nick op 13-02-2003 22:42 ]

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Sick Nick schreef op 13 February 2003 @ 22:41:
Positron, de fabrikanten hebben dit ook zelf. Maxtor heeft hier zeker een tooltje voor.
Ik weet dat maxtor hier inderdaad iets voor heeft, maar over het algemeen wordt hiet niet standaard bij schijven geleverd op floppy bijvoorbeeld. Dat zal niet voor niets zo zijn. :)

Je levert dus duidelijk in op je snelheid. Als je voor stil gaat, neem je een 5400rpm, maar dat is mijn mening, het gaat in dit topic om het ratelen.

Het programmaatje is dus onschuldiger dan het me in de eerste instantie leek, ik vond de topicstarter nogal onvolledig in z'n informatie en daarom vertrouwde ik het niet helemaal. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Positron op 13-02-2003 22:47 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Topicstarter
Positron schreef op 13 February 2003 @ 22:45:
[...]

ik vond de topicstarter nogal onvolledig in z'n informatie en daarom vertrouwde ik het niet helemaal. :)
Met mensen als Scorperito en Twix op dit forum moet je soms wel onvolledig zijn "zucht" :7

edit:
Positron schreef op 13 februari 2003 @ 22:45:
[...]
Je levert dus duidelijk in op je snelheid. Als je voor stil gaat, neem je een 5400rpm, maar dat is mijn mening, het gaat in dit topic om het ratelen.
)
Dit valt reuze mee

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 22:56 ]

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
Ik heb dus net een nieuwe maxtor diamond plus 9 120 gig ATA133 schijf. En die maakt dus echt een takke herrie, ik hoor het boven de fans uit komen als de kast dicht is. Laat staan als de kast open is. MIsschien is de schijf kapot, ik heb het nog nooit gehoord namelijk bij de andere 5 schijven die ik heb/ heb gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Omschijf de herrie eens goed?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

TheDweep schreef op 13 February 2003 @ 23:16:
Ik heb dus net een nieuwe maxtor diamond plus 9 120 gig ATA133 schijf. En die maakt dus echt een takke herrie, ik hoor het boven de fans uit komen als de kast dicht is. Laat staan als de kast open is. MIsschien is de schijf kapot, ik heb het nog nooit gehoord namelijk bij de andere 5 schijven die ik heb/ heb gehad.
Kan je ff stukie opnemen ? Pak desnoods een stel oude oordopjes en stop die in de line-in van je gel kaart als je geen microfoon hebt :P

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 12:24

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 22:11:
Dit is gaaf!! Download dit proggie : ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/winaam18.zip zeg weiter, en zet hem op 128. Voila, ieder merk hd 2 x zo stil qua ratelen :) Ze zeggen dat de schijf dan 2 x zo traag wordt, maar ik merk er helemaal niks van. Beter!!
2x zo stil? hoe heb je dat gemeten? En jij merkt ook nix van vertraging? Dan heb je dus ook geen snelle schijf nodig. Kun je beter een nieuwe 5400 toeren maxtor halen, die zijn muisstil.

Dit is dus gewoon het Acoustic Management van een HD, en dit werkt zeker NIET met elke harde schijf. Als ik de oude Quantum Stoeptegel Bigfoot van 4 GB pak, wedden dat het nix helpt?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
DaRoot schreef op 13 February 2003 @ 23:32:
[...]

2x zo stil? hoe heb je dat gemeten? En jij merkt ook nix van vertraging? Dan heb je dus ook geen snelle schijf nodig. Kun je beter een nieuwe 5400 toeren maxtor halen, die zijn muisstil.

Dit is dus gewoon het Acoustic Management van een HD, en dit werkt zeker NIET met elke harde schijf. Als ik de oude Quantum Stoeptegel Bigfoot van 4 GB pak, wedden dat het nix helpt?
Laut is 254, Standard is 128. 2 x zo stil :> Ik merk niks van vertraging and like the man above me says, maxtor is herrie... Deze seagate (120 gig, 8mb, ata 133, SWEET) is overal als stilste getest, ik denk dat mijn hele systeem nu op de 37 db zit ofzo, SUPER de super aangenaam, en geen geratel meer!!

Ik zou zeggen, probeer het met die oude quantum :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 23:42 ]

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 23:40:
[...]

Laut is 254, Standard is 128. 2 x zo stil :> Ik merk niks van vertraging nee, ik heb zeker geen pruts systeempje. Deze seagate (120 gig, 8mb, ata 133, SWEET) is overal als stilste getest, ik denk dat mijn hele systeem nu op de 37 db zit ofzo, SUPER de super aangenaam, en geen geratel meer!!

Ik zou zeggen, probeer het met die oude quantum :)
Je stelling klopt niet helemaal. Die schijfkoppen bewegen volgens een algoritme. Dit algoritme kent totaal 255 verschillende waardes. 254 is iets meer dan 2x 128. Dus volgens jou zou de schijf 254x zo stil zijn, als ik hem op 1 zet? En wat dan als ik hem op 0 zet? is ie dan ineens onhoorbaar?

Btw, op die stoeptegel is win 98 geinstalleerd, dus ik kan het proggie niet testen, alleen onder NT/2000/XP

[ Voor 8% gewijzigd door DaRoot op 13-02-2003 23:55 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Nee hoor, maxtors maken gewoon takke herrie... Heb hier 3x 7200rpm Maxtor (helaas ouder type) in Raid5, en heb mijn case vol met in totaal 8 fans... Als ik de schijven loskoppel is mijn pc een genot, zet ik de schijven aan hoor ik mijn pc niet meer, enkel de schijven... Fuck performance, komende instaal gaan ze iig alle drie op silence mode. En ik moet ze maar eens vervangen door 4x120GB Seagate Barra5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Kippenijzer schreef op 13 February 2003 @ 23:55:
[...]

Nee hoor, maxtors maken gewoon takke herrie... Heb hier 3x 7200rpm Maxtor (helaas ouder type) in Raid5, en heb mijn case vol met in totaal 8 fans... Als ik de schijven loskoppel is mijn pc een genot, zet ik de schijven aan hoor ik mijn pc niet meer, enkel de schijven... Fuck performance, komende instaal gaan ze iig alle drie op silence mode. En ik moet ze maar eens vervangen door 4x120GB Seagate Barra5
Die nieuwe serie Maxtors, die met 2/3 van de normale schijfhoogte, die zijn lekker stil. Vloeisfof gelagerd, maar 1 of 2 platters en toch 7200 rpm, terwijl je ze niet hoort. Betrouwbaarheid is echter een ander verhaal. Wij doen (te) veel Maxtor schijven terug voor RMA.

Mijn IBM Deskstar 60 GXP en 120 GXP doen het gelukkig nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Trouwens nog een tip: Ik heb die beide IBM-schijven van mij, in hun kooitje geplaatst met een strip tochtband tussen schijf en kooitje. De schroeven heb ik voorzien van rubberen ringetjes, en ze niet te strak aangedraaid. Hierdoor worden de vibraties van de schijf veel minder sterk op het chassis van de pc overgebracht. Dit scheelt meer in herrie dan ik had verwacht. Dit zou ik zeker een ieder eens aanraden om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaRoot schreef op 13 februari 2003 @ 23:45:
[...]

Je stelling klopt niet helemaal. Die schijfkoppen bewegen volgens een algoritme. Dit algoritme kent totaal 255 verschillende waardes. 254 is iets meer dan 2x 128. Dus volgens jou zou de schijf 254x zo stil zijn, als ik hem op 1 zet? En wat dan als ik hem op 0 zet? is ie dan ineens onhoorbaar?

Btw, op die stoeptegel is win 98 geinstalleerd, dus ik kan het proggie niet testen, alleen onder NT/2000/XP
Is dit serieus bedoeld? De schijf is nu onhoorbaar...
DaRoot schreef op 14 februari 2003 @ 00:01:
[...]

Die nieuwe serie Maxtors, die met 2/3 van de normale schijfhoogte, die zijn lekker stil. Vloeisfof gelagerd, maar 1 of 2 platters en toch 7200 rpm, terwijl je ze niet hoort. Betrouwbaarheid is echter een ander verhaal. Wij doen (te) veel Maxtor schijven terug voor RMA.

Mijn IBM Deskstar 60 GXP en 120 GXP doen het gelukkig nog prima.
Feit is dat de Seagates stiller zijn. En als je de Maxtors niet hoort, ben je doof! Kheb ze gehoord bij de computer boer. Herie!!
DaRoot schreef op 14 februari 2003 @ 00:06:
Trouwens nog een tip: Ik heb die beide IBM-schijven van mij, in hun kooitje geplaatst met een strip tochtband tussen schijf en kooitje. De schroeven heb ik voorzien van rubberen ringetjes, en ze niet te strak aangedraaid. Hierdoor worden de vibraties van de schijf veel minder sterk op het chassis van de pc overgebracht. Dit scheelt meer in herrie dan ik had verwacht. Dit zou ik zeker een ieder eens aanraden om te proberen.
Die van mij ligt naast de pc op een kussentje (lief he!). Als je fluistert hier maak je meer herrie dan die pc :+
Kippenijzer schreef op 13 February 2003 @ 23:55:
[...]

Amen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Kun je je voorstellen, ik heb er 2 van deze schijven in mijn systeem 8)7 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Occy74 op 14-02-2003 00:21 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 18:57
Es wurde keine ATA-Festplatte gefunden, die 'Acoustic Management' unterstützt! :| :'( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 00:17:
[...]

Is dit serieus bedoeld? De schijf is nu onhoorbaar...

[...]

Feit is dat de Seagates stiller zijn. En als je de Maxtors niet hoort, ben je doof! Kheb ze gehoord bij de computer boer. Herie!!

[...]

Die van mij ligt naast de pc op een kussentje (lief he!). Als je fluistert hier maak je meer herrie dan die pc :+

[...]

Amen
1. Als je ff nadenkt, snap je vanzelf hoe serieus dit was bedoeld ;)

2. And guess again? Wie werkt er bij zo'n lokale PC boer? Right, ikke dus. Als ik die huidige maxtor-schijven beluister (dus die van ongeveer 2/3 bouwhoogte) en die vergelijk met de oude (volledige hoogte), zijn die huidige een flink stuk stiller. Het is best mogelijk dat die Seagates stiller zijn, ik geloof je meteen. Maar je kunt onmogelijk beweren, dat de allernieuwste Maxtor 40 GB 7200 rpm (zo'n DiamondMax Plus) lawaai maken.

3. Da's inderdaad heel lief 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 15:32

DaOverclocker

Overclocker for life...

wat een geschreeuw topic is dit zeg, dit is allang bekend, dit is echt niet nieuw ofzo.
IBm, Maxtor en Seagate hebben ook zon proggie. er zijn ook diverse tests over te lezen.
En of een Maxtor nou wel of gee lawaai maakt verschilt per type HD en hoe je hem hebt gemonteerd en wat voor kast je hebt.
Dit is een beetje een flame topic, met een iets te enthousiaste topicstarter.
Verder wel leuk dat je dit proggie gevonden hebt, maar zoek voortaan eerst ff in de search.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

henri schreef op 14 February 2003 @ 00:38:
wat een geschreeuw topic is dit zeg, dit is allang bekend, dit is echt niet nieuw ofzo.
IBm, Maxtor en Seagate hebben ook zon proggie. er zijn ook diverse tests over te lezen.
En of een Maxtor nou wel of gee lawaai maakt verschilt per type HD en hoe je hem hebt gemonteerd en wat voor kast je hebt.
Verder wel leuk dat je dit proggie gevonden hebt, maar zoek voortaan eerst ff in de search.
Misschien ideetje voor jou: ga solliciteren als modje ofzo.
En ik leg de topicstarter inderdaad uit (op een normale toon, zou je ook eens moeten proberen, werkt net wat beter), dat het niet met elke schijf werkt. En als je goed kijkt, zie je dat dit een universeel programmaatje is. De topicstarter begint in elk geval niet te blaten dat zowel IBM, Maxtor als Seagate zo'n proggie hebben.
Verder probeer ik nog wat (in mijn ogen) nuttige tips te geven, om je schijf nog wat stiller te krijgen. Tja, als jij dat flamen vind?
Verder geef ik volgens mij vrij duidelijk aan welke Maxtor ik bedoel.

Alle harde schijven die dit Acoustic Management ondersteunen, kun je op een en dezelfde manier stiller instellen. Met het programma dat de topic-starter bedoelde bijv., maar ook met debug. Stond ooit eens ergens in de duitse C'T Magazin. Wil het voor de liefhebbers wel eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
henri schreef op 14 februari 2003 @ 00:38:
Seagate heeft geen tool om precies te zijn, wel hebben ze vanaf de Barracuda IV en de Medalist U10 AAM (Automatic Acoustic Management) in z'n disks zitten, dit kan je ook met tooltjes van IBM of Maxtor uitzetten. AAM is een standaardprotocol, dus je kunt elke tool gebruiken. Seagate raad het af om het met deze proggies te doen (uiteraard) maar het werkt wel. Seagate wil niet dat je het aanpast, dus hebben ze geen tool.

edit: Ennuhh.; Flame Topic? Freak! "Zoek voortaan eerst in de search" blablabla, shut up :) :+
henri schreef op 14 February 2003 @ 00:38:En of een Maxtor nou wel of gee lawaai maakt verschilt per type HD en hoe je hem hebt gemonteerd en wat voor kast je hebt.
"kijkt als iemand die dom is" DUHHHH 8)

Edit2:en DaRoot, volgens de maker van het proggie werkt het wel bij elke schijf...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm... Ik heb dus ook zo'n DMAX9 en nog een D740X, misschien omdat ik herriefans heb ofzo, maar ik heb geen problemen met het geluid wat van die Maxtors komt, ik hoor ze iig niet boven die 6x80MM uitkomen B) . Volgens Maxtor komen ze dankzij die FDB motor ergens op de 35DB... 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 23:29:
Omschijf de herrie eens goed?
Het "klikken" of "kraken" hoor je dus als hij aan het schrijven is. Ze zijn erg onregelmatig. verder kan ik er weinig over vertellen. Ik heb het opgenomen, maar de kwaliteit is brak en ik heb geen plek waar ik het kan hosten.
Occy74 schreef op 14 February 2003 @ 00:20:
[...]
Kun je je voorstellen, ik heb er 2 van deze schijven in mijn systeem 8)7 8)7
dat meen je niet? Ik voel met je mee. Dit zuigt verschrikkelijk. Ik ga zometeen m'n superswap 1000 ophalen, misschien helpt dat een beetje isoleren. En er zitten ook fannetjes in die de schijf ook wat koeler houden. Hij word wel heet. Maar geloof niet zo heet als de WD 800BB. Ik ben dus gelijk een beetje maxtor beu en ga dus gewoon weer terug naar WD.
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 07:31:
Euhm... Ik heb dus ook zo'n DMAX9 en nog een D740X, misschien omdat ik herriefans heb ofzo, maar ik heb geen problemen met het geluid wat van die Maxtors komt, ik hoor ze iig niet boven die 6x80MM uitkomen B) . Volgens Maxtor komen ze dankzij die FDB motor ergens op de 35DB... 8)7
nou ik durf te wedden dan deze echt over de 35 dB heen gaat.

[edit] typo's

[ Voor 67% gewijzigd door TheDweep op 14-02-2003 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zulke tooltjes bestaan inderdaad al langer dan nu :)

Leuk dat je zelf eentje hebt gevonden en er erg tevreden mee bent. Maar dit topic heeft een erg hoog Thank You For Sharing That With Us gehalte, dicht dus.

En:
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 01:22:
edit: Ennuhh.; Flame Topic? Freak! "Zoek voortaan eerst in de search" blablabla, shut up :) :+

[...]

"kijkt als iemand die dom is" DUHHHH 8)
Doe eens normaal, joh?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.