Toon posts:

PC die niet uit wil

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb de laastse tijd een vervelend probleem.
Als ik na een uurtje of wat computeren de pc wil uitzetten gaat deze niet uit.
Je hoort de hdd wel even uitschakelen en ook zie je de ledjes even uitgaan maar daarna start alles gewoon weer op.
Dit kan wel 5 keer achter elkaar gebeuren.

Zelf verdenk ik de voeding, er komt flink warme lucht uit.
Bij de voeding heb ik het rooster aan de achterkant al groter gemaakt en de fanguard vervangen door een met minder weerstand.
De voeding is een :Jou Jye Electronic Co., Ltd switching power supply
300w max

Het systeem is een tb 1100 @ 1100
asus a7v133
512 mb ram
gf4ti4200
cdrom ASUS 52x
brander creative 12-10-32
floppy
zip100
De cpu en northbridge zijn h20 cooled.

Aan de voorkant van de kast zit een 120mm papst als intake, dus airflow is er wel.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Lijkt wel alsof je on/off button verwisseld is met je resetbutton. Maken de draadjes van je leds en buttons geen sluiting?

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

Topicstarter
ik denk het niet, als de pc kort aanstaat of als het flink koud is zijn er geen problemen
Als ik na flink gamen de pc 10 min laat koud draaien gaat het vaak wel goed!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 22:13 ]

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:41

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Klinkt misschien stom, maar trek de power kabel er eens uit (terwijl ie uitstaat natuurlijk).
Ik heb iets soortgelijks gehad bij mijn moeder's computer en toen werkte dit ook, raar maar waar.

Trouwens ook maar eens de search gebruiken, want ik heb er toendertijd best wat suggesties voor gevonden.

Vertel voor de volledigheid ook eens welk besturingssysteem je gebruikt.

Eentje gevonden met keywords afsluiten+opstarten+vreemd is bijvoorbeeld dit draadje...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik winxp Pro + sp1

Verwijderd

Misschien is je voeding kapot en is dat de reden.

Voor je verder gaat met die gedachte in je hoofd zou kunnen proberen om je BIOS te updaten, misschien is daar iets mis mee.

Heeft je PSU een aan/uit knop? Als die bijna uit is, voor de ledjes weer aan gaan, zet hem uit, hoef je hem niet drie keer aan en uit te zetten.

Voordat je echt tot de conclusie komt dat je PSU stuk is, probeer je computer eens "aan te drijven" met een andere PSU. Als je dan nog de problemen hebt, dan... is het waarschijnlijk toch niet de PSU ;)

Succes

• MTops
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Als je pc opnieuw opstart bij het afsluiten in plaats van uitgaat, dan kan het zijn dat je een BSOD krijgt waarna de pc meteen opnieuw opgestart wordt.

Ga naar:
Control Panel -> System Properties
Advanced -> Startup and Recovery Settings
System failure -> Automatically restart

Uitvinken en kijken wat ie dan doet...

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Topicstarter
Twee Dee schreef op 13 februari 2003 @ 22:19:
Klinkt misschien stom, maar trek de power kabel er eens uit (terwijl ie uitstaat natuurlijk).
Ik heb iets soortgelijks gehad bij mijn moeder's computer en toen werkte dit ook, raar maar waar.

dit draadje...
Als ik dat doe krijg ik een kleine power up waarna de pc weer vanzelf uit moet gaan.
Vaak gaat dit goed maar de laatste tijd minder. pc start even op schakeld weer uit en voor de hdd stilstaat gaat ie weer aan. :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 22:28:
Misschien is je voeding kapot en is dat de reden.

Voor je verder gaat met die gedachte in je hoofd zou kunnen proberen om je BIOS te updaten, misschien is daar iets mis mee.

Heeft je PSU een aan/uit knop? Als die bijna uit is, voor de ledjes weer aan gaan, zet hem uit, hoef je hem niet drie keer aan en uit te zetten.

Voordat je echt tot de conclusie komt dat je PSU stuk is, probeer je computer eens "aan te drijven" met een andere PSU. Als je dan nog de problemen hebt, dan... is het waarschijnlijk toch niet de PSU ;)

Succes
Bedankt voor de tips iedereen _/-\o_

Maar dat stukje van een andere voeding zal wat moeilijk worden ik heb maar 1 300w atx voeding liggen, wel nog 2 oude at voedingen maar daar kan ik niet veel mee.
En mijn voeding heeft een powerknop maar die zit aan de achterkant van de pc en de pc staat onder mijn buro.
Dus die optie zie ik niet echt zitten.
Ik kan ( en doe dit ook) wel de powerknop aan de voorkant 5 sec vast houden dan gaat alles wel uit.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ja welkom in de wondere wereld van ATX.
Je kan ook nog even dit checken:
je hebt in je bios bij je ATX powerbutton de instelling instant off ingesteld, wat eigenlijk soft off moet zijn.

[rml]Rody in "[ HD]ATX powerknop sloopt HD?"[/rml]

:)

Verwijderd

Topicstarter
na een niewe bios update lijkt het probleem verholpen te zijn :)
bedankt allemaal

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik heb er ook een met zo'n eigen wil en ik krijg niet gevonden waar het hem in zit. als ik hem uit zet blijft hij een minuut of 3 uit en dan gaat hij weer aan. Ik heb een tijd gehad dat hij 24/7 stond te draaien zo'n twee maanden lang en sinds dien doet hij dit. het is net of de computer zelf internet verslaafd is geworden want hij wil gewoon geconnect zijn. opnieuw opstarten en zo zijn geen probleem dat werkt allemaal perfect allen het uit blijven niet.

ik heb al :
mijn bios geupdate
kaarten verwijderd en andere geplaatst.
voeding in anders pc geprobeert
etc. etc.

niks wil helpen dus ik zal ermee moeten leren leven

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-08 12:57
heb je misschien logitech software geinstalleert vorr je muis?
want bij mij liep mouseware 9,nog wat altijd vast , en dan startte de pc opnieuw op als je afsloot
Pagina: 1