Toon posts:

Raid data backuppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Mijn mobo, een Asus A7V333 Raid is laatst overleden nu wil ik direct overstappen naar een Asus A7N8X met S-ATA.
Aangezien ik nogal wat data op mijn bestaande harde schijven heb staan wil ik deze ergens op backuppen.
Het is niet vanzelfsprekend dat de A7N8X mijn raid config herkend vanwege de S-ATA aansluiting en de andere raid controller.
Nu is mijn vraag aan jullie of er nog andere mogelijkheden zijn om de data van de harde schijven zo te backuppen dat ik ze daarna weer over kan zetten naar mijn systeempje met het Asus A7N8X mobo.

Alvast bedankt.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

van die ombouw printjes kopen voor S-ATA controller naar Par-ATA schijf en dan de raid goed instellen?
dat zou goed moeten werken

anders ff bij iemand anders met hetzelfde plankje een Ghost backup maken ofzow.

[ Voor 25% gewijzigd door McKaamos op 13-02-2003 23:28 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Denk dat er weinig andere opties zijn dan inderdaad proberen iemand met een identiek MB te vinden en daar een backup te maken.

Zelfs als je binnen hetzelfde merk controller blijft is overzetten van een array vaak een crime.

Denk dat hier geen andere oplossing voor is.

ARME AOW’er

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:55

tweakerbee

dus..?

Vraag aan de computerwinkel waar je je A7N8X wilt kopen of je evt. tijdelijk ook een A7V333-RAID mag lenen... of zoek een tweaker die er een heeft :D

You can't have everything. Where would you put it?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
De A7V333 is voorzien van dezelfde merk controller als de A7N8X (Promise PDC20276 vs PDC20376) . In theorie moet dat wel werken; de IDE/SATA interface doet er weinig toe, het is slechts een communicatiemiddel van de controller met de harddisks. Ik zou eerst gewoon proberen om de schijven direct aan te sluiten en aankijken of de controller de bestaande array direct herkent. Indien dat niet het geval is, dan zou ik een andere mobo/controller met diezelfde PDC20276 controllerchip opzoeken om ermee te backuppen :)