Toon posts:

WSE98 engels update naar XP Ned probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb vanavond na lang aarzelen XP home ed. nederlandse versie gekocht. Bij het setuppen stopt het setup programma met de med. dat de taal van m'n huidige WSE98 (Eng) niet overeenkomt en daarom niet verder kan updaten.
Is dit een grap of klopt dit echt? Zo ja, hoe kan ik dit probleem verhelpen, ik wil wel graag een ned. versie van XP draaien.

gr.
Toro })

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klopt echt. Win98 eraf gooien, clean install doen is voor zover ik weet de enige oplossing.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
maar ben ik dan ook al m'n programma's kwijt? Of kan ik vanuit XP voor nieuwe installatie kiezen en daarmee W98 verwijderen?

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 21:48:
maar ben ik dan ook al m'n programma's kwijt? Of kan ik vanuit XP voor nieuwe installatie kiezen en daarmee W98 verwijderen?
Ja dan ben je alles kwijt, maar gewoon ff de belangrijkste shit backuppen.

Verwijderd

Topicstarter
worden partities op HD ook aangetast?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 22:07:
Volgens mij niet.

Verwijderd

Is dual boot een optie voor je? Weet niet zeker of het wel kan met xp home.

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 22:16
Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 22:07:
de partities blijven gewoon. Maar de partitie waar je nu win 98SE heb geinstalt gaat wel leeg. Die bestanden op de partitie ben je dus wel kwijt. Maak gewoon een extra partitie als je die nog nie heb en backup de belangrijke dingen gewoon. Format de partitie waar win 98SE op staat en install win xp daarop.

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 22:16
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 22:56:
Is dual boot een optie voor je? Weet niet zeker of het wel kan met xp home.
ik weet alleen dat je een oudere versie van windhoos niet kan installe als je win xp heb geinstalt staan. Dan krijg je geen dualboot. MAar alleen de windows die je het laatst heb geinstalt

Verwijderd

Als je een lagere (mindere) versie van windows geinstaaled hebt, dan zou een op NT gebaseerd OS geen probleem mogen zijn.

Met win2k en XP als hogere en Win9x en WinME als mindere.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 10:23

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 23:07:
Als je een lagere (mindere) versie van windows geinstaaled hebt, dan zou een op NT gebaseerd OS geen probleem mogen zijn.

Met win2k en XP als hogere en Win9x en WinME als mindere.
Maar wel als het een andere taal is.

Je kunt beter geen talen met elkaar gaan mixen, ik heb het ook eens gedaan met Windows 98 NL en Windows ME UK. Het resultaat is nogal "apart", sommige vensters zijn in het Nederlands, andere Engels... alles was door elkaar.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Ik ging er even in mijn onschuld vanuit dat er geen Nedelands talige software bestaat.

De enige oplossing is al het belangrijke op een andere partitie zetten en daarna winXP schoon installeren. (Format c: dus) Download ook eerst allen drivers voor je hardware, zeker als je een raid controller oid hebt.
Pagina: 1