Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Shuttle + Zalman80hp = mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/thamar/shuttle/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/thamar/shuttle/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/thamar/shuttle/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/thamar/shuttle/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/thamar/shuttle/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/thamar/shuttle/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/thamar/shuttle/7.jpg

Tnx 2 the amazing Y voor da groot gaat te cutten ;)
Moet wel nog een beetje afgewerkt worden, maar daar heb'k momenteel geen gerief voor liggen thuis. Ga mij eens moeten zoeken achter wa fijne chrome molding ofzo...

Tnx 2 BOshop

Verwijderd

ziet er wel stoer uit die zalman in dat kastje hehe maar alleen een beetje jammer dat je de zijkant niet dicht kan houden! maar vd rest toppie!

Verwijderd

Is het rechtsonder een beetje verkeerd gegaan met het 'da groot gaat cutten' zoals je dat zelf noemt ? :P

Verwijderd

echt een mooi dingetje zo'n ati radeon in zoon klein casje, heeft zo'n kans nou veel nadelen boven een 'gewone' atx uitvoering?

Verwijderd

Hades; zoals ik al eerder zei: PRACHTIG ;) ;)

Verwijderd

Topicstarter
I know ;)
Moet da allemaal nog een klein beetje afwerken...
Blame the amazing Y vr't cutten :p

Verwijderd

Topicstarter
Jalla, is een Gainward GF4 Ti4600 golden sample dat erin steekt ;)
En je moet er eigenlijk wel voor zijn, het is kiezen of delen. Persoonlijk vind'k het heel handig en 'k kan er alles insteken wat'k er in kwijt moet. Raid-controllers enzo heb'k niet nodig...

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik zie het niet goed op het plaatje, maar zit er nog een window in? ziet er heel leuk uit zon klein kastje, en dan toch gemod

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 13:57

Sedat

Tweaker...

Super wreed.... hoop dat als je de zijkant maakt dat je dat ook even post hier met een foto ben we benieuwd.

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Heel kewl :)

Is het niet mogelijk dat je er een (speciaal hiervoor gemaakte) kap omheen zet, die wat bol eromheen geplaatst wordt?

Dit principe:

_/‾‾\_

Snappie? :)

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
dus er is nog ruimte over om een zalman80hp in zon bakkie te proppen.. kan ie dus nog wel kleiner :+ alleen jammer dat ie een beetje uit de case steekt, maar je kan misschien een stuk plexi verwarmen en dan er een bol ruitje inzetten. of es gaan kijken of je een bakje van doorzichtig plastic kan vinden, en daar een leuk raampje van fabriceren :)

Mn 3D printer blogje..

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:05
Conan schreef op 13 February 2003 @ 22:50:
Heel kewl :)

Is het niet mogelijk dat je er een (speciaal hiervoor gemaakte) kap omheen zet, die wat bol eromheen geplaatst wordt?

Dit principe:

_/‾‾\_

Snappie? :)
waarom zou hij dat doen, als ie buiten zijn kast hangt koelt hij toch beter! :7

Maar ik vindt dit wat de mod's zijn, iets doen wat eigenlijk niet kan is gewoon mooi _/-\o_

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
pcmadman schreef op 13 February 2003 @ 22:56:
[...]

waarom zou hij dat doen, als ie buiten zijn kast hangt koelt hij toch beter! :7

Maar ik vindt dit wat de mod's zijn, iets doen wat eigenlijk niet kan is gewoon mooi _/-\o_
Mjah..en dan lopen er allemaal vieze 'bugs' in 8)7
En niet te vergeten stof..

Verwijderd

Ziet er wel relax uit , denk alleen niet dat me vader dit nou gaat doen.
Die wilt nl de koeler van de videokaart afhalen !!
En hij heeft zelf een slix , vind ik persoonlijk ook wel mooie kasten .

Ja zijn bijna het zelfde als een shuttle alleen staat er mooi slix op !! :P

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

hoe gaat dat met die heatpipe en het verticaal plaatsen van de Zalman 80HP??
als ik het goed herinner kan die zalman heatpipe niet in alle standen goed functioneren; transporteert hij de warmte wel goed van de ene naar de andere kant???
wel jammer imo dat het eigenlijk toch niet past in die kast.

Van klussen krijg je grijze haren

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11 08:56
Hmm...interesant...op dit moment is mijn radeon 9700 de grootste bron van herrie in mijn systeem, ik zou hier maar al te graag een Zalman op willen gooien.

Het probleem wat ik heb met de kast open laten (en de zalman uit te laten steken) is dat ik mijn systeem regelmatig meeneem (daarom heb ik ook een shuttle :}), dan is het natuurlijk niet verstandig om de heatsink zo uit te laten steken.

Maar tis wel een goed idee :}

Nog een vraagje, heb jij je PCI slot in gebruik? Ik heb de heatsink van chipset een kwartslag moeten draaien omdat mijn gigabit NIC anders niet in mn Shuttle past...ik zou me goed voor kunnen stellen dat die Zalman er niet meer bij past wanneer het PCI slot in gebruik is; zou jammer zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Abom op 14-02-2003 08:21 ]

Verwijderd

Zou het ook niet lukken als je een low profile netwerkkaartje gebruikt?

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-11 13:19

ChUcKiE

Dus........

Kun je er niet een plexiglasplaat indien, met in het midden een gat waar het koelblok uitkomt? Dan is de kast verder gewoon afgesloten.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Abom
Packo, er zit een degelijke NIC onboard. Alleen heb ik zo nu en dan 1gbit nodig. :}

Verwijderd

fenrir schreef op 13 February 2003 @ 23:41:
hoe gaat dat met die heatpipe en het verticaal plaatsen van de Zalman 80HP??
als ik het goed herinner kan die zalman heatpipe niet in alle standen goed functioneren; transporteert hij de warmte wel goed van de ene naar de andere kant???
wel jammer imo dat het eigenlijk toch niet past in die kast.
Dit komt van de zalman website
2. The computer should be placed according to the following diagrams in order for the product to function properly. If the set-up is so that the video card's GPU faces upwards, then it is not appropriate for this product. If you attempt to adjust the positioning of the computer by flipping it in a reverse direction, the product will not function properly either, so you should place your computer case in its normal position.
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/5080case.gif

Verwijderd

Topicstarter
ff snel antwoorden vanop school sie ;)

Je bent idd het pci-slot kwijt. Maar ik gebruik't niet dus kan zoveel kwaad niet. En idd onboard-lan is goed. Dit weekend lanparty gehad, constant 11-11.5MB/sec (411GB erdoor gejaagd, incl prelan)
Onboard sound is ook heel verzorgt dusjah.

Die plexi bol zetten en erovergeen is geen goed idee. Je hebt de warmte afgifte nodig. Plexi isoleert namelijk enorm, dus slim zou het niet zijn.
'k Moet ook zien dat'k de kap er makkelijk kan afnemen he. Dit gaat nog allemaal eens goed bekeken en uitgetekend worden.
Shuttles hebben wonder boven wonder bijna geen last van stof. Hij heeft tijdje opengestaan bij me thuis en gewoon niks van stof erin...
Scheelt ook wel een pak doordat die op een bureau staat, dan trek je altijd minder stof dan als hij op de grond staat. En daar is een shuttle toch wel net iets te mooi voor vind'k ;)

• Abom
Hmm...afwegen wat belangrijker is...1gbit NIC of een stille radeon 9700.

Ik denk dat ik dan maar voor de stille radeon ga.

Is het trouwens niet mogelijk om een soort van 'finger guard' te maken, ik weet niet of de aluminium case daar stevig genoeg is.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ziet er leuk uit, ondanks dattie uitsteekt :) Heb zelf ook een Shuttle (en er erg tevreden over) maar een raampje erin..mijn gpu is niet zo fancy, bovendien zie je alleen de kaart maar..maar die onboard VGA is niet zo geschikt om mee te gamen...hehe..
Toch wel leuk, hoop dat je toch besluit er een soort van raampje van plexi in te zetten, al was het maar een plexi raam met ook een groot gat erin!
Dat CCFL-etje is natuurlijk meteen burolamp..hendig :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Topicstarter
Abom, da is mogelijk. MAAR dan krijg je er geen zalman in...
Die steekt daar toch wel een paar mm uit.

2dutch, we'll see about that ;) Als'k dat doe, moet'k ergens schone smoked plexi vinden want doorzichtig vind'k afgrijselijk eerlijkgezegd...
Nadeel van plexi, da krast gelijk zot. Minste dat je ertegen botst met't één of ander heb je prijs.

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-11 22:13
Ik zou een stukkie plexiglas om die zalman heen knutselen;)

[ Voor 9% gewijzigd door Shyne op 14-02-2003 20:17 ]

Verwijderd

mm . koel

[offtopic/]maar wat zeuren die mensen nou allemaal : je bent zo wel een pci slotje kwijt.
dat ben je toch zowiezo kwijt als je een kaart hebt met een gewoone fan.
oke . ik kan er nog zo'n pci geval onder doen maar dan zuigt de fan geen lucht meer aan

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Bij die shuttles zitten het AGP en PCI slot andersom, dus een PCI kaart kan nooit in de weg zitten voor de koeling van een AGP kaart

Hier stond achterhaalde informatie…

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

WOW zeer cool, maar koelt dit nog voldoende, aangezien ik helemaal geen fans zie?
Ik weet dat je in feite geen actieve koeling op je zalman hoeft te zetten, maar aan de binnenkant lijkt he met toch best warm worden in dat kastje.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:32

Maximus

There is no substitute

ik ben zelf al druk aan het sparen voor een barebone :) dat spul is toch wel zo cool :)

PhD i.o.

Verwijderd

Topicstarter
Qua temperaturen & fans:
ICE-Fan: Cooler Master TLF-R82 - 80 x 80 x 25 mm. 2500rpm 25dba, fanspeed wordt geregeld door het moederbord. Draait 1800rpm ongeveer.
PSU-Fan: Papst 412/2 - 40 x 40 x 20 mm 6000rpm 18dba @ 7V
Dan nog een extra fan gemonteerd aan het HD-rack. Dat is een delta, zo ééntje dat je vindt op coolermasterkes. Uiteraard ook op 7V ;)
Temps: CPU (constant load, RC5-72) 55°C
Northbrigde 38°C
Sensor onder de voeding: 39°C
Baracuda V 35°C
Baracuda IV 32°C

'k Moet wel zeggen dat het hier nu in m'n kamer niet erg warm is.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Erg mooi allemaal.. maar of je nou echt over een mod kunt spreken? het is gewoon in elkaar schroeven en een raampje maken omdat de zaltman anders niet past.. verder vind ik het wel leuk gedaan!

Aleen wat bedoel je nu met de text onder het topic? .. ik begrijp er niet van :+

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Topicstarter
Looki, vlaams leren :p Ik zit hier soms ook te vloeken op jullie hoor ;)

Bij een shuttle kan je enkel alleen maar kleine mods doen, omdat je de structuur moet behouden...

Verwijderd

Dit past meer in het kleine MOD's topic, het is alleen maar een window :)
Wel geinig natuurlijk, alleen je ziet de binnenkant helemaal niet meer en die CCFL helpt ook niet echt zo :P
En verder kan je je kast natuurlijk ook nooit meer dicht doen, lekker ivm stof :)

Verwijderd

Topicstarter
Kast nietmeer dicht & stof gaat niet op ;)
Zoals'k al gezegd heb trekt die shuttle bijna geen stop. De kasten die het meeste stof trekken zijn die lelijke chieftecs, die zuigen letterlijk al het stof naar binnen. Verschrikkelijk gewoon...
Pagina: 1