INFO over deze slot1 > 370 converter

Pagina: 1
Acties:

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb hier een converter en lijkt deze te zijn. met een 500 cel.
Afbeeldingslocatie: http://www.ezcomputers.co.uk/images/thumbnails/MISC-3702P2II.jpg
hier 3elco's boven ik heb er 2 naast de socket, voor de rest is hij het zelfde.
Er zitten geen jumpers op wel een linkje gesoldeerd tussen auto 1&2, 3 is overclock.

Deze heeft de zelfde omvang maar de layout is anders
Afbeeldingslocatie: http://www.allproducts.com.tw/computer/agama/03as370-l.jpg

TEKST:
links bovenin staat 370CPU
rev. 1.0
Ander kant 3 stickers 1 heeft aa370p en cijfers:0002235344 de rest is ok en made in china.

http://www.nickles.de/static_cache/537317991.html
hier hebben ze het over het zelfde ding geloof ik. ook een 500cel.
kan echter geen FCC nummer vinden(zit er geloof ik niet op)

wie heeft er ook zo'n 1 of weet er meer van.

[ Voor 9% gewijzigd door gp500 op 13-02-2003 21:30 ]

Verwijderd

http://www.heise.de/ct/english/99/10/202/

hier staan verschillende converters. mischien staat tie van jou er tussen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uh. misschien een stomme vraag maar wat wil je er precies over weten :?

Als ik het zo hoor klinkt het als een erg standaard PPGA->Sl1 convertor. Daar kan dus een Celly 300A tem 533 op. Om FC-PGA CPU's ermee te gebruiken (P3-550E->1100E, Celly 533A->1100) zul je een kleine mod op de achterkant moeten uitvoeren. Voor FC-PGA2 (P3/Celly-1000A->1400) moet je daar nog een tweede mod bovenop doen.

Verder zitten er geen jumpers op, zeg je, dus de multiplier en voltage wordt gewoon in de CPU bepaald en de FSB op het mobo.

Als dat niet genoeg is moet je duidelijker aangeven waar je het voor wilt gebruiken :)

Oslik blyat! Oslik!

• gp500
  • Niet online
killerloop> nee staat er niet tussen bedankt.

dion_b> ik wil wat meer over hoe ik hem beter kan overklokken dat linkje heeft daar mee te maken en er zit nog een linkje op.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

gp500 schreef op 14 februari 2003 @ 19:22:
killerloop> nee staat er niet tussen bedankt.

dion_b> ik wil wat meer over hoe ik hem beter kan overklokken dat linkje heeft daar mee te maken en er zit nog een linkje op.

Een convertor zonder jumpers of andere instelmogelijkheden is gewoon een passief apparaat- z'n enige invloed op de OC mogelijkheden is dat het trace lengths vergroot- maar dat valt alleen met een So370 mobo op te lossen...

Die gesoldeerde 'jumper' verbindingen geven alleen de pin B21 setting door- of iets 66MHz of 100MHz of hoger dient te draaien. Met een beetje geluk en een Celly 300A of 333 zou dat relevant kunnen worden, maar met een Celly 500 kom je nooit in de buurt van zo'n FSB. De Mendocino celeron heeft z'n max rond de 550MHz, dus hoger dan 7.5x75=568MHz is ERG onwaarschijnlijk.

Maar wederom, als je je vraag herformuleert in 'hoe doe ik dit of dat met m'n convertor' heb je kans dat we meer kunnen helpen dan algemeen 'info gezocht over' :z

Oslik blyat! Oslik!

• gp500
  • Niet online
568 is het hoogste inderdaad.

kun je dat met zekerheid zeggen over die gesoldeerde link (natuurlijk zo geen 100%) dan zou ik een sneller type celeron/p3 kunnen halen en dan die op mijn bordje gooien.

Verwijderd

dion_b schreef op 14 februari 2003 @ 02:32:
Uh. misschien een stomme vraag maar wat wil je er precies over weten :?

Als ik het zo hoor klinkt het als een erg standaard PPGA->Sl1 convertor. Daar kan dus een Celly 300A tem 533 op. Om FC-PGA CPU's ermee te gebruiken (P3-550E->1100E, Celly 533A->1100) zul je een kleine mod op de achterkant moeten uitvoeren. Voor FC-PGA2 (P3/Celly-1000A->1400) moet je daar nog een tweede mod bovenop doen.

Verder zitten er geen jumpers op, zeg je, dus de multiplier en voltage wordt gewoon in de CPU bepaald en de FSB op het mobo.

Als dat niet genoeg is moet je duidelijker aangeven waar je het voor wilt gebruiken :)
Dus volgens jou kan ik ook een oud PPGA S370 board gebruiken om een nieuwe Celly 1.4 te laten draaien?

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:08
Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 14:22:
[...]

Dus volgens jou kan ik ook een oud PPGA S370 board gebruiken om een nieuwe Celly 1.4 te laten draaien?
Een oud Slot 1 bord met een goede converter :)

Verwijderd

Sir_Killalot schreef op 16 February 2003 @ 14:47:
[...]

Een oud Slot 1 bord met een goede converter :)
:?

Ik had het over die aanpassing waar hij het over had voor S370. Ik heb Slot 1 niet genoemd...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Door gp500 - 15-02-2003 15:41
568 is het hoogste inderdaad.

kun je dat met zekerheid zeggen over die gesoldeerde link (natuurlijk zo geen 100%) dan zou ik een sneller type celeron/p3 kunnen halen en dan die op mijn bordje gooien.
100% zekerheid is wel erg veel gevraagd :z

Maar bij converters met een enkele jumper is het vrijwel altijd daarvoor.

Let wel op: dit is dus een PPGA converter, om een P3/Celly CuMine of hoger te gebruiken moet je eerst die PPGA->FC-PGA mod uitvoeren (niet al te moeilijk- met een search kun je hier veel over vinden (en www.tomshardware.com heeft een geillustreerde HOWTO)
Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 14:22:
[...]

Ja mits:

- de chipset ermee overweg kan
- je mobo de juiste voltage kan leveren
- de BIOS iets met de CPU aankan
- er niet andere problemen met timings ontstaan (veel PPGA borden zijn nooit op 100MHz FSB berekend)

Dit gaat met vrijwel geen enkele PPGA bord lukken (al ben ik bereid met een Abit ZM-6 te proberen als iemand mij een Tualatin wel lenen :+ ), maar er zijn mensen (ook op GoT als ik een bepaalde topic herinner) die een PPGA->Slot1 converter eerst naar FC-PGA gemod hebben en dan weer naar FC-PGA2 en dat vervolgens aan de praat gekregen hebben op een late BX Slot1 plank.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1