Toon posts:

Wazige foto's "repareren", gemaakt met digicam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus vorig weekend naar Zwan geweest in Parijs, en heb daar met een digicam foto's gemaakt. Er mocht alleen niet geflitst worden, en in combinatie met inzoomen leverde het zulke foto's op:

http://www.xs4all.nl/~alohmann/zwan/P1010014.JPG
http://www.xs4all.nl/~alohmann/zwan/P1010016.JPG

Nu is mijn vraag, zijn deze foto's nog te "repareren"? Ik ben niet zo'n expert in Photoshop, heb wel wat geprobeerd met de Sharpen filter, maar wil niet echt lukken. Is er iemand hier die wil proberen om deze foto's voor mij mooi te krijgen???

Alvast heel erg bedankt!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 21:18 . Reden: foto's zijn een beetje groot, dus heb er maar ff urls van gemaakt ]

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:09
ik denk dat dat erg moeilijk wordt

trillerige handjes?

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik denk dat je daar érg weinig meer van maken kunt. Als het detail er niet is, kun je het ook niet creëren helaas.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik denk niet dat je hier iets scherps van kunt maken... :|

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Sorry, maar het kan jammer genoeg niet..

Er mist gewoon te veel informatie, informatie kun je niet toevoegen aan een foto.

[ Voor 1% gewijzigd door CrashOne op 13-02-2003 21:33 . Reden: typo ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Er zijn wel algoritmen voor om het te herstellen, maar dan worden er nog vrij veel parameters gevraagd, zoals mate van trilling enzo.
Ik heb dit soort dingen gezien in m'n studie boek bij het vak computer vision. (stonden foto's bij van opnamen gemaakt uit een rijdende auto en na restauratie waren zelfs details als nummerplaten leesbaar.)

Helaas ben ik het echter nog nooit tegen gekomen in een stukje software.
Dus als iemand een suggestie heeft voor een bestaand programma, dan houd ik me aanbevolen.

* TD-er heeft ook wel "een" bewogen fototje in het archief zitten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:23

keur0000

-------- N O N E --------

Voor foto's te bewerken/herstellen gebruik ik meestal DCenhancer http://www.mediachance.com/ ;)
Werkt prima suc6

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 20:55
Nee..... Het enige wat je met deze foto's kunt "herstellen"is het publiek dat er zit :)
De rest is net een stel spoken :D

.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

EvolutionX schreef op 13 February 2003 @ 22:21:
[...]

Nee..... Het enige wat je met deze foto's kunt "herstellen"is het publiek dat er zit :)
De rest is net een stel spoken :D
Eh, kijk uit wat je er over zegt hè... hij is er denk ik een huge fan van, anders had hij daar niet in de zaal gezeten, en helemaal niet van die trilhandjes gehad :X

[ Voor 33% gewijzigd door Willem op 14-02-2003 11:20 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Die foto's van dat optreden zijn gewoon zwaar overbelicht, kun je wel alle algoritmes tegen aangooien die je maar wilt, maar dáár kun je niets meer van bakken...

[ Voor 11% gewijzigd door Willem op 14-02-2003 11:20 ]

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

mag ik vragen welke camera je hebt? :)

ik bedoel...voor 300 euro (weinig voor een digicam!) heb je al camera's die dit soort situaties toch echt wel aankunnen

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Zo, offtopic reacties getrashed, gaarne weer ontopic mensen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Willem op 14-02-2003 11:21 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

keur0000 schreef op 13 februari 2003 @ 22:08:
Voor foto's te bewerken/herstellen gebruik ik meestal DCenhancer http://www.mediachance.com/ ;)
Werkt prima suc6
Je bedoelt DCE AutoEnhance? Ik heb niet het idee dat het daar mee gaat lukken...
Ik ben wel benieuwd wie WEL de oplossing heeft (dmv plugin of zo)...
Ik heb wel het idee.. dat het kan.. met overbelichte/bewogen foto's (in een richting bewogen dat wel)...

Verwijderd

Zet de volgende tijd je sluitertijd wat korter, dan krijg je ook niet zoveel last van het tril effect. Ikweet niet hoe het bij digicam's gaat, maar waarschijnlijk word je diafragma dan automatisch op de juiste waarde gezet. Anders zou je dit handmatig moeten doen, met een digicam is dit niet zo moeilijk omdat je de "test"-foto's toch direct kunt weggooien.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

statief de volgende keer?

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1