Toon posts:

ADSL hoe duur?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe duur is adsl nou precies?
EN moeten er allemaal kabels worden aangelegd?
Je ziet ik weet er niet echt veel vanaf wie geeft mij wat info?

Verwijderd

Ik heb het gewoon van de XS4All/MXStream sites hoor... kan veranderen dus. Je weet het maar nooit :) Het zijn uiteraard de tarieven voor Fast ADSL, de enige variant die een beetje normaal is, wie gaat er nu ADSL aanschaffen voor 512down/64up. Komopzeg.

Eenmalige installatie 212,50 (rekening houdend met introductiekorting)
Maandelijks KPN MXStream 105=
Maandelijks XS4All Adsl abo 70=

Houd maar rekening met een meiertje of 2,5-3 voor de installatie en 175 piek per maand. Fokking duur dus :(

Verwijderd

Even een vraagje, is dat nou echt heel veel sneller? Ik heb nu @home daarmee haal ik 300kB/sec, wat is sneller @home of ADSL?

Verwijderd

ADSL,
Hiermee al je de max. snelheid die je uit je telefoon lijn kunt halen. Maar het moet niet te druk zijn, anders heeft het geen nut.

Verwijderd

en dat is?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:33

Wokschotel

Op 6 wielen

Wat is sneller, kabel of ADSL is een vraag je niet zomaar kan beantwoorden. Theoretisch is kabel sneller, maar omdat je je oprit deelt met andere gebruikers in een segment zal over het algemeen nooit de maximaal haalbare snelheid die een kabelmodem aan kan gehaald worden. En uiteraard is de snelheid afhankelijk van de kwaliteit van het kabelnetwerk, de gekozen techniek (Casema met hun geweldige DEMOS-systeem...) en de fijnmazigheid van het netwerk.

Met ADSL heb je je eigen oprit tot aan de telefooncentrale, en daar kom je op de backbone van je ISP/telco terecht. Het eerste gedeelte heb je dus voor jezelf, maar na de centrale zul je moeten delen. Als een telco dus een snelle backbone heeft en bv films binnen het netwerk zul je die op een goede kwaliteit kunnen bekijken. Buiten het eigen netwerk ben je afhankelijk van de verbinding naar 'het internet' van je ISP.
En oja, de max. haalbare snelheid is ook nog eens afhankelijk van de afstand van je aansluitpunt naar de centrale toe.

KPN ADSL (MxStream) is een wanproduct dat geen gebruikt maakt van de mogelijkheden die er zijn. Snelheid is breedband-onwaardig!

Cistron is al beter bezig, maar helaas worden zijn een tikkeltje tegengewerkt door KPN. Door een recente uitspraak van de OPTA zal hun uitrol misschien wat sneller gaan, maar te vrezen is dat KPN dan al een groot gedeelte van de markt in handen heeft. Over de andere aanbieders heb ik onvoldoende informatie.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe duur is het goedkoopste abbo?

Wat zouden jullie doen kabel of adsl?

Verwijderd

In mijn geval is de keuze makkelijk:

1- Casema kabel :r
2- KPN ADSL :)

Lijkt me een makkelijke keuze...

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Op woensdag 15 november 2000 19:44 schreef Exterminator het volgende:
Even een vraagje, is dat nou echt heel veel sneller? Ik heb nu @home daarmee haal ik 300kB/sec, wat is sneller @home of ADSL?
@home is sneller, trust me. Als jij 300kb/s haalt ben je 3x zo snel als ADSL, dies maar 128kb/s (als je isp netjes de connectie tot 1024kbit knijpt) :p

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Pagina: 1