Sicce Idra kapot, hoe? En heb ik nog garantie?

Pagina: 1
Acties:

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 16:25
Ik zat zojuist op de wc en in1s hoor ik mijn pc zo'n 'tuut tuut' geluidje maken, ik denk auch dat is niet goed.. Als een gek naar boven gerent en me pc uitgegooid. Ik heb zo'n senfu lcd termometertje geplaats bij me core (zat er dus al voor het gebeurde), ik snel kijken op dat ding.. Hmm 60', warm achtig..
Ik eerst dmv al mijn fans op max te zetten, zonder me pc dus aan te zetten, (met Xterne voeding) na een tijdje was het water en me gloeiend hete ddmaze2 blokje afgekoelt. Nou oké PC aan (en dus ook pomp). Ik denk die pomp is altijd wel stil, maar zó stil.. Ik voel met mijn hand aan de pomp en kom er achter dat de pomp helemaal niet werkt!! Shit, pc snel weer uit. Ik nog een paar keer de stekker van de pomp in en uit het stopcontact gehaalt. En verder de pomp aflaten coolen (dit was meer dan 25watt). De laatste keer deed ie het spontaan weer, veel herrie inene, maar ging redelijk snel weer over.
Ik heb van die industriele fluor shit in mijn water zitten en toevalliger wijs kijk in ik mijn kast (plexiplaat bedekt het hele zijpaneel) en ik zie allemaal water onder mijn hardeschijven, op de bodem van me kast liggen.
Snel alles weer uit, alles controleren...
Mijn opstelling van boven na beneden in mijn Aopen HQ08 is als volgt: Pomp, Dvd, hd, hd, hd, hd, bodemplaat kast.
Ik alles nagelopen, g1 lekkende slange en koppelinge ed. Maar bij de pomp was
dit gedeelte gescheurd. Het gedeelte waar het bovenste stukkie in zit dus, wat moet ik hier nu mee aan? Kan ik dit lijmen of is dit gewoon garantie (is nog g1 maand oud)?
En hoe kan dit überhaubt gebeurt zijn, alle fans hebben gewoon gedraaid, dus de pomp moet op een gegeven moment gewoon uitgevallen zijn.. toch?!?

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Zal wel onder garantie valle, maar zeg beter maar dat je een mooi aquarium hebt en geen wc. Er onstaat namelijk wat druk in een wc (niet dat het iets doet). En daar zouden ze eens over kunnen zagen.

edit: Dus: "Help meneer, mijn vissen hebben geen lucht meer. Mag ik er een nieuwe, ik wil niet da ze sterven (lees, ik wil mijn wc terug)"

[ Voor 27% gewijzigd door jvvv op 13-02-2003 21:10 ]

• arnoman
Ehm ja, ik denk dus dat dat nou juist net gaat werken.. Ik heb de pomp namelijk bij de OC-Shop gekocht en ik denk niet dat die het gaan geloven als ik die voor me vissies heb gebruikt.

• jvvv
Kan ik niet ruiken dat je het bij de boer hebt gekocht

• arnoman
Who.. chill! Maareh het was idd misschien de moeite waard zijn geweest dit te vermelden. Maar is er toevallig ook een importeur van Sicce in Nederland, waar ik evt langs zou kunnen gaan wanneer ut niet zou lukken bij de OC-shop.

• jvvv
waarschijnlijk bestelt OC-shop bij de importeur en wordt de garantie met de importeur geregeld. Vraag ze het adres dan.

Verwijderd

Koop gewoon een eheim, ik heb ze nu allebij sicce idra en eheim 1048.
Maar shit he wat is die sicce een klote ding heb m meteen ergens in mn kast gegooid, koop gewoon eheim goeie kwaliteit pompen _/-\o_

Verwijderd

ik heb me pomp bij www.seame.com gekocht daar is super goedkoop en ze leveren het ook netjes en snel af. P.S ik heb me pomp 3 weken en nog steeds geen rare dingen gehoord.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
Mijn sicce (nova?) 800 l/h pompje is ook een keer kapot gegaan. Ding leek wel ontploft ofzo.. hele dikke bult op het pompje :? maar iig.. ik mailen en opsturen naar OC-Shop en kreeg gewoon een nieuwe (onder garantie) en dan lijkt me eigenlijk ook wel logisch.

Ik had btw niet zoveel pech als jij, want ik heb pomp in me reservoir staan dus er heeft niks gelekt.

• arnoman
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 22:00:
Koop gewoon een eheim, ik heb ze nu allebij sicce idra en eheim 1048.
Maar shit he wat is die sicce een klote ding heb m meteen ergens in mn kast gegooid, koop gewoon eheim goeie kwaliteit pompen _/-\o_
Waar slaat dat nou weer op!? Ik snap ook wel dat Eheim beter is als Sicce, maar om nou 2x zoveel te betalen, neu dat verschil vind ik iets te groot.. Waar mij het dus nu ook om gaat is of ik nog garantie heb op die pomp en hoe dit gebeurt kan zijn na 4 weken zonder problemen te hebben gedraaid..
Pagina: 1