FTP forwarden in Draytek 2600 ADSL modem

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:39

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb Bullit FTP server geinstalleerd . Nou heeft deze de IP adres gezien die door de modem/router gegeven wordt.
Verder alles volgens manual ingesteld.

Ook heb ik in de instellingen van de router bij NAT SETUP -->CONFIGURE PORT RED. TABLE het volgende ingevoerd.

-SERVICE NAME: naam van FTP server
-PROTOCOL: niets
-PUBLIC POORT: 21
PRIVATE IP: IP die door de router gegeven is, dus niet de IP van m'n provider.
PRIVET PORT: 21
ACTIVE : aangevinkt.

Met deze instellingen ken ik alleen vanuit andere PC in m'n netwerk inloggen.
Zodra iemand van buitenaf dat wilt krijg ie dus een fout melding :?

Wat doe ik hier fout. Iemand enig idee

iRacing Profile Flickr

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Uitgaande dat je Bullit FTP standaard heb geinstalleerd zonder denials e.d: wijzig het volgende en het zal werken:
-PROTOCOL: TCP
-PRIVATE IP: IP PC met Bullit FTP Server

Voor het ip van je pc: start / uitvoeren / cmd, dan in je dos prompt: ipconfig en kijken bij IP Address. Typ exit of sluit af om uit je dos prompt te komen.

Je DHCP lease wordt zo af en toe vervangen met een nieuwe lease voor je PC, het kan zijn dat je dan een ander IP toegewezen krijgt (maar meestal blijft dit gelijk om dat ingebouwde DHCP server in je Draytek ook niet gek is). NAT in je Draytek is static routing, dus dan kan je beter je PC ook static maken om problemen te voorkomen. Om dit te wijzigen ga je naar de TCP/IP eigenschappen van je netwerk adapter die verbonden is met je router. Vervolgens wijzig je DHCP in een statische instelling. Tenzij je niets hebt gewijzigd voor je subnetmask kan je 255.255.255.0 hier in vullen. Voor je gateway vul je de router ip in, waarschijnlijk 192.168.1.1. En je DNS-en kan je uitlezen uit de verkregen DNS-en in de router configuratie. Als je er echt niet uitkomt kan je 195.64.68.25 en 195.64.68.28 invullen. Verder last but not least je IP adres die gelijk moet zijn aan je NAT instelling, bijvoorbeeld 192.168.1.2.

Nog even een extraatje: je hebt niets ingevuld (dus het streepje laten staan) bij protocol. Je kan kiezen tussen TCP, UDP of - (niets). Als je onzeker bent over TCP of UDP, dan het volgende: TCP is voor verbindingen: je spant als het ware een lijntje tussen de ene en andere pc. UDP zijn pakketjes die over de lijn worden geschoten: alsof je een bal naar iemand gooit. ICQ werkt bijv. met UDP. FTP met TCP. Als je services zoals FTP/SMTP/WWW/TSAC/CITRIX/IMAP/NNTP etc... gaat gebruiken: TCP.

Hopelijk kom je er nu uit,... zo niet laat maar weten.

[ Voor 22% gewijzigd door MindfluX op 13-02-2003 22:20 ]

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

http://faq.bpftpserver.com/#Connection,internet.3

[ Voor 11% gewijzigd door NaWA op 14-02-2003 00:22 ]

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect