Toon posts:

DVD afspelen : wel, VCD afspelen : niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Pc staat beschreven in mijn Sig. hier onder.

Ik heb zowel onder Windows XP als 2000 VCD's proberen af te spelen, dit lijkt wel een dia-show terwijl DVD wel afgespeelt worden. Onder XP heb ik het ook via de DXR3 kaart van de infra kit het nog laten proberen, maar om de een of andere reden geeft deze helemaal geen beeld.

Maar nu de vraag die Gforce 2 32MB kaart moet dat toch ook prima kunnen doen.

ik heb vrij resente drivers geinstalleerd voor :

- Gforce 2
- Via Service Pack 4in1
- Voor XP SP1 en 2000 SP3

Het maakt toch niet uit voor systeem performance dat ik nog een AWE64 geluidskaart gebruik ?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wat gebruik je om de VCD's af te spelen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:36
Move to --> AV?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Move VB --> AV :)

Verwijderd

Topicstarter
Intervideo WinDVD en als ik de DXR3 kaart gebruik de software van creativelabs.

• stylezzz
Probeer eens andere software? powerdvd word ook veel gebruikt. Theatretek heb ik zelf sinds kort en die geeft de beste beeldkwaliteit bij mij.....

Verwijderd

Topicstarter
mmmm overbeeld kwaliteit gesproken, danheb ik een mis koop gedaan met die creative infra kit ... want zo denderend is die kwaliteit niet. DVD speel ik ook dan via mijn Gforce kaart af.

Maar de DXR3 kaart werkt alleen maar met de Creative software.

• stylezzz
Zo'n DXR kaart moet je maar eens op je TV aansluiten, daarop geeft ie een geweldige kwaliteit (eigenlijk doet ie amper onder voor een standalone DVD speler). Op je monitor kun je veel beter een softwarematige decoder gebruiken......

Verwijderd

Topicstarter
op zo'n manier ... Ik gebruik bij de TV tegenwoordig mijn Dell Laptop P4 2Ghz met ATI Radeon 7500c, maar dat is een luxe probleem :-) .... maar ik zal eens andere software proberen ....

• stylezzz
En als je toch je AWE64 verdenkt zou je die er gewoon eens uit kunnen halen en voor de grap je onboard audio (AC97) kunnen gebruiken. (tenzij er die niet op zit uiteraard)

[ Voor 3% gewijzigd door stylezzz op 13-02-2003 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
De Abit KT7-RAID heeft inderdaad geen onboard audio :-), maar ik zou niet weten hoe het aan een geluidskaart moet liggen.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
kijk ook even of de busmastering drivers van je dvd geinstalleerd zijn

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 16:21

tweakerbee

dus..?

Lijkt me sterk dat dat het is als z'n DVD's wel vlekkeloos afspelen.. :?
Misschien een verrotte MPEG1 codec?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nog niet hoe het precies komt, waarschijnlijk ligt het aan de manier hoe de VCD is gemaakt want er ik heb hier nu wel een VCD die prima wordt afgespeelt ?
Pagina: 1