Toon posts:

Goedkope Spacer heeft iedereen!

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedkope spacer nodig?

Kijk eens in je portemonnee, daar heb je vast wel een overbodig stuk plastic in zitten... De Specificaties voor deze kaartjes zijn:

ISO 7810 geeft drie formaten:
ID-1, 85.60 x 53.98 mm, dikte 0.76 mm

Ergens anders vond ik nog de maximum hoogte van het kaartje, die mag 0,84 mm bedragen!

Kijken we in de spec sheet van de AMD precessoren onder Mechanical Data dan zien we dat de DIE hoogte minimaal 0,8mm is en maximaal 0,88mm.

De ideale goedkope spacer voor je XP dus! Je kan het pasje netjes op maat snijden/knippen om hem passend te maken. Zelf heb ik er een klein beetje warmtegeleidende pasta tussen gedaan, niet zozeer voor de wamte geleiding, maar wel om hem netjes op zijn plaats te houden op de processor!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 20:48:
Goedkope spacer nodig?

Kijk eens in je portemonnee, daar heb je vast wel een overbodig stuk plastic in zitten... De Specificaties voor deze kaartjes zijn:

ISO 7810 geeft drie formaten:
ID-1, 85.60 x 53.98 mm, dikte 0.76 mm

Ergens anders vond ik nog de maximum hoogte van het kaartje, die mag 0,84 mm bedragen!

Kijken we in de spec sheet van de AMD precessoren onder Mechanical Data dan zien we dat de DIE hoogte minimaal 0,8mm is en maximaal 0,88mm.

De ideale goedkope spacer voor je XP dus! Je kan het pasje netjes op maat snijden/knippen om hem passend te maken. Zelf heb ik er een klein beetje warmtegeleidende pasta tussen gedaan, niet zozeer voor de wamte geleiding, maar wel om hem netjes op zijn plaats te houden op de processor!
Hej, dat is wel een leuk en handig idee :D

Geleid ook niet... dus geen probleem.

Alleen wat doet een creditcard bij 70 graden celcius? Houdt ie dat ?

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 20:01
heb je fotos, of het je het nog niet geprobeerd?
Lijkt me idd een goede en goedkope oplossing!

Verwijderd

Topicstarter
tot 50 graden gaat het iig wel goed, temperatuur specificaties van de bankpasjes heb ik nog niet gevonden... Spacer is voornamelijk belangrijk bij het erop en afhalen van de koeler, als het pasje heet wordt zonder druk erop zal het niet veel vervormen lijkt me...

Verwijderd

Topicstarter
De chips die op de bankpasjes gebruikt worden zijn gespecificeerd van 0 tot 55 graden celcius... Het lijkt me logisch dat je pasje dan nog niet aan het smelten is...

Heb er geen foto's van, het zit er nu op, en er zit vrijwel geen speling tussen het plastic en proc/waterkoeling...

Waar je wel even op moet letten is, als je de schaar gebruikt, dat je de randjes even een beetje afvijlt met de nagel vijl van je moeder, door het knippen vervormt het plastic namelijk iets.

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:59
Een spacer kost haast niets. Ik heb voor mijn spacer (copper) 2,91 betaald.

www.perfect-systems.nl

Verwijderd

je kan ook gewoon een munt pakken en die een beetje bewerken.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
met die dikte?

TheS4ndm4n#1919

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

bouw gewoon een hele heatspreader om je DIE heen?
nee ff serieus.

leuk idee maar wel erg riskant, vooral met die XPtjes van tegenwordig
en een coper spacer is vast heel goedkoop maar als je de rembours kosten erbij rekend (7/12 euro) dan is hij ineens duur :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tja, spacers... IMHO ben je een prutser als je niet fatsoenlijk een cooler kunt monteren. Heb in mn hele leventje nog nooit een gekraakte athlon of duron gezien en ik heb toch al zeker minstens 50 van die coolers mogen monteren.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Bedankt voor de tip maar ik doe 'm nu dicht omdat het alle kanten al uit gaat met deze 'discussie' :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.