Toon posts:

Compaq evo d310 weigert te werken met HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu eindelijk!
Maar als ik de Maxtor hardeschijf erafhaal en een Seagate Baracuda(HP) wil opzetten zegt hij voordat het xp logo komt Schijf ............... druk op Del+Alt+del.
Wat is dit nou weer ?
Ik heb ook gezien dat op die Seagate. Hewlet Packard op staat. Maar hij moet hem toch pakken eigenlijk ?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je post is een beetje onduidelijk, zou je misschien ook wat meer informatie willen geven? Bijvoorbeeld:
• Wat heb je al geprobeerd
• Wat zijn je (jumper)/BIOS instellingen

Wat bedoel je trouwens met 'Schijf .....................'? Waar staan die puntjes voor? Volgens mij zou je uit die foutmelding wel iets van een oorzaak kunnen halen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 20:47:
Ik heb hem nu eindelijk!
Maar als ik de Maxtor hardeschijf erafhaal en een Seagate Baracuda(HP) wil opzetten zegt hij voordat het xp logo komt Schijf ............... druk op Del+Alt+del.
Wat is dit nou weer ?
Ik heb ook gezien dat op die Seagate. Hewlet Packard op staat. Maar hij moet hem toch pakken eigenlijk ?
Kan wel kloppen, als die schijf in een andere pc is geconfigureerd dan is de kans groot dat ie op de Evo niet wel booten...

Verwijderd

Topicstarter
Kan schijf niet lezen ofzo zegt ie dan!
Maar die Seagate komt ook van een EVO! Alleen die was uit een Hewlet Packard Compaq evo. Maar dit is de nieuwe versie van de evo en deze is alleen van COMPAQ.

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 13 februari 2003 @ 20:53:
Je post is een beetje onduidelijk, zou je misschien ook wat meer informatie willen geven? Bijvoorbeeld:
• Wat heb je al geprobeerd
• Wat zijn je (jumper)/BIOS instellingen

Wat bedoel je trouwens met 'Schijf .....................'? Waar staan die puntjes voor? Volgens mij zou je uit die foutmelding wel iets van een oorzaak kunnen halen.
Die jumper staat recht op! :::*: *=jumper moet hij horizontaal of verticaal liggen ?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:57

Meneer aard

Porsche rulez!

De jumper setting staat waarschijnlijk op de hd zelf, ik heb ook een barracuda (28 gb) daar staat het op. heb dit gevonden van de barracuda serie op de seagate site.
http://www.seagate.com/pr...ales/datasheet/index.html .

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
en nog een vraag! Wat raden jullie nu aan ? Een Maxtor van 5400 of een Seagate van 7200 rpm ?

Verwijderd

Topicstarter
aard schreef op 13 February 2003 @ 21:13:
De jumper setting staat waarschijnlijk op de hd zelf, ik heb ook een barracuda (28 gb) daar staat het op. heb dit gevonden van de barracuda serie op de seagate site.
http://www.seagate.com/pr...ales/datasheet/index.html .
Maar op een andere Compaq werkt hij wel probleemloos!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:51
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 21:15:
en nog een vraag! Wat raden jullie nu aan ? Een Maxtor van 5400 of een Seagate van 7200 rpm ?
Wat denk je zelf 8)7 8)7

7200rpm is natuurlijk een stuk rapper, vooral bij veel kleine files (zoektijden beter)

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 13 February 2003 @ 21:17:
[...]

Wat denk je zelf 8)7 8)7

7200rpm is natuurlijk een stuk rapper, vooral bij veel kleine files (zoektijden beter)
Ja endus daarom wil ik hem daarin doen. Want die Maxtor 5400 rpm is waardeloos. Ik zie het verschil wél maar ik twijfelde aan mn zelf of ik het overdrijfde.
Want de nieuwe wil géén seagate HD accepteren. Eigenlijk kan ik ook de wat oudere Compaq evo nemen. Maar als ik kijk naar de cooler zie ik dat de nieuwere compaq een totaal plastic koelertje heeft met aan de zijkanten nog wat. Maar de wat oudere compaq heeft het in het metallic (ijzer ofzo) met dichte zijkanten.
Ik kan dus géén keuze maken!
de nieuwe compaq met 5400rpm + plastic koeler of de compaq die net ervoor is gekomen met 7200rpm+ ijzer koeler.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:57

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 21:17:
[...]

Maar op een andere Compaq werkt hij wel probleemloos!
heb je er nog iets anders aan de ide poorten hangen, of kwam het uit een compaq pc met meerdere ide poorten bezet, slave bv.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
nee het is gewoon standaard. Dat kabel met stroom en dat kabel met data sturen en ontvangen ofzo. Sorry ben niet zo handig met HD''s

Verwijderd

Topicstarter
Maar welke pc raden jullie aan?
Die Compaq met 7200rpm schijf of 5400rpm schijf?
Pagina: 1