Krijg computer niet aan de praat :(

Pagina: 1
Acties:

• BeLLiE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
hoi,

Ik heb vandaag een nieuwe moederbord & processor gekocht. Maar wat ik ook doe het lukt me niet om dat ding aan de praat te krijgen. Elke keer als ik hem aandoe dan begint ie na een paar seconden hard te piepen. Dus er verschijnt geeneens beeld. Wordt er nu onderhand wel erg gestoord van.

Ik heb dus gekocht de Asus TUSL2-C

En ik wil erop doen de Celeron 1,3 Ghz, G-Force 4 MX440, Soundblaster Live 5.1, [512 MB SDRAM,Sync, 133mhz, CL3, ECC]

Ik had hiervoor dus een ander moederbord maar die was kapot gegaan. Dus ik heb nog Windows XP op mn HD staan incl. andere rotzooi. Kan dat ook een oorzaak zijn waardoor hij het niet doet??

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ben kippig...

maar, misschien is je CPU te warm aan het worden na luttele sec. ,dat je systeem uitvalt?
Wel in ieder geval een herinstall doen van XP, mocht je pc willen booten van HD.

[ Voor 107% gewijzigd door Exorcist op 13-02-2003 20:19 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Geef eens info wat je allemaal geprobeerd hebt

1) 'Leeg' systeem opstarten: alleen met moederbord, processor, geheugen, videokaart en harde schijf (en toetsenbord en monitor is wel handig) Wat doet hij dan?
2) WAT voor piepjes geeft hij? lang? kort? (bijvoorbeeld pieeeep piep piep piep)
3) Blijft hij piepen of is het even een paar piepjes?
4) etc

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Check de Hangen- en opstartproblemen link onderaan de Technische PMG FAQ eerst eens :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Klinkt als een temp/fan waarschuwing:
Heb je een fan aangesloten op de juiste connector (CPU FAN)?
Doet de fan het? Draait de fan snel genoeg? (sommige mobo's willen minimaal 2500rpm zien ofzo).

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• BeLLiE
  • Niet online
Dat ie te warm wordt betwijfel ik. Fan is juist aangesloten en de fan doet het perfect. die is ook net nieuw.

2 wfvn.

Ik heb dat ook geprobeerd. Gewoon proberen met de basicspullen. De piepjes zijn kort en blijven eindeloos doorgaan zolang ik de stroom er niet afhaal.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dan denk ik toch dat het een temperatuurprobleem is zoals eerder gemeld is.

Check toch even enorm goed de koeler van je processor of die er wel goed op zit (met koelprut ertussen uiteraard)

• BeLLiE
  • Niet online
koeler zit muurvast. Maar er zit geen koelprut (zoals je dat zo mooi noemt :D ) tussen. Kan dat dan nog de oorzaak zijn dan????

Er verschijnt ook geen beeld he. Beeld blijft gewoon zwart. als ie te heet word dan hoort ie toch nog wel beeld te geven of heb ik het mis??

• NLuna
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik denk dat het aan dat ECC geheugen ligt, op de specs site van dat MoBo staat namelijk niet iets van "DIMM ECC" of zo... of iets in die trand. Dus probeer eens non ECC erin te gooien.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• rockfly
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-04 09:12
hoe klinken die piepjes? als die niet eens opstart kan het geheugen zijn tot je harde schijf, koppel alles los behalve video kaart, geheugen en processor met koeler, als dat het niet doet vervang geheugen, videokaart en anders is het je moederboard of processor

• BeLLiE
  • Niet online
Ik heb dat ook geprobeerd Neogames. Heb 256 mb non ecc gehuegen van mn broertje gepakt en ook dan doet ie het niet.

2 rocklfly.... net geprobeerd. werkt niet :S

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

one short beep = no error
long beeps endless loop = no DRAM installed or detected
one long, three short = video card not found or video memory bad
high freq beeps = cpu overheated

ALs ik je goed begrijp heb jij dus een DRAM error?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
[quote]BeLLiE schreef op 13 February 2003 @ 20:35:
koeler zit muurvast. Maar er zit geen koelprut (zoals je dat zo mooi noemt :D ) tussen. Kan dat dan nog de oorzaak zijn dan????
quote]
JAH!! koelpasta tussen de processor en de koeler.
Zoals eerder gemeld lees de Faq`s, voor je een systeem in elkaar gaat zetten.

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

[quote]Gem1e schreef op 13 februari 2003 @ 21:13:
BeLLiE schreef op 13 February 2003 @ 20:35:
quote]
JAH!! koelpasta tussen de processor en de koeler.
Zoals eerder gemeld lees de Faq`s, voor je een systeem in elkaar gaat zetten.
Hmmm, koelpasta zorgt wel voor een betere warmteoverdracht, maar als het koelblok goed gemonteerd is zou die PC toch niet zo snel al moeten gaan piepen. Ik ben toch wel benieuwd eigenlijk....

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:19

Meneer aard

Porsche rulez!

[quote]Microkid schreef op 13 februari 2003 @ 21:15:
Gem1e schreef op 13 februari 2003 @ 21:13:

[...]

Hmmm, koelpasta zorgt wel voor een betere warmteoverdracht, maar als het koelblok goed gemonteerd is zou die PC toch niet zo snel al moeten gaan piepen. Ik ben toch wel benieuwd eigenlijk....
wat voor een koeler zit erop, heb je dat standaard koelgum gebruikt wat er op de cooler zat?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Gem1e
Er zijn ook koelers die te langzaam draaien naar de zin van de pc.
Ook dat is in t bios in te stellen.

• BeLLiE
  • Niet online
2 microkid: Ja dar dacht ik dus ook. Maar ik heb dus ook het geheugen geprobeerd dat bij mn broertje in de computer zit. en dat is 256mb 110mhz non ecc. en ook dat doet het niet. Ik dacht eerst dat het moederbord niet goed was dus ik had hem weer omgeruild en een nieuwe meegekregen,maar dat heeft dus niks geholpen.

Dat van die koelpasta lijkt me nou niet echt de reden waarom hij het niet doet. Er zit nu een (grote)coolermaster op. Weet het type niet. Doosje kan ik effe niet vinden nu. Maar hijs goed genoeg iig.

2 gem1e: Dat was een stuk makkelijker geweest als ik ook IN de bios kon komen :p ;)

---------
Ik heb alles maar weer losgemaakt en breng hem morgen gewoon terug. Word hier echt pisnijdig van. Ruil hem wel om voor een Athlon moederbord. Dan maar een nieuw systeem maken. Heb het echt helemaal gehad met die celeron.

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:57
Het kan inderdaad niet aan de koelpaste liggen. Dat heb ik er ook niet tussen en dat ding draait nu al een jaar stabiel. Het zorgt alleen voor "betere" geleiding.

Het lijkt me inderdaad dat het aan het geheugen ligt. Of dat het Mobo gewoon stuk is. Voeding is in orde, anders zouden je fan's niet draaien.

• BeLLiE
  • Niet online
Ja maar het is toch raar dat ie dat bij 2 moederborden doet. Geheugen is gewoon in orde want bij mn broertje doen ze het gewoon zonder problemen. Enige wat mij dan het meest logische lijkt is dat de processor naar de klote is. anders weet ik het ook niet :(

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:57
Dat kan natuurlijk ook nog. Maar dan is de error weer zo raar.

• BeLLiE
  • Niet online
mja...

kan het ook aan de voeding liggen?? Of dat ik een oudere kast heb.
Is het van groot belang dat alle stekkertjes in het moederbord worden geplugged?
Ik heb het dus over deze stekkertjes

Power LED
HDD LED
DC. SW.
Speaker
Reset SW
COM LED

En in de handleiding staat dit.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/vqbel/kutcomputers.jpg

Behalve HDD LED & COM LED weet ik alles te plaatsen.
Mijn vraag dus. is het van belang dat die andere 2 er ook op komen te zitten. Ik heb ze al geprobeerd op die andere plekken maar dat werkte ook niet

[ Voor 18% gewijzigd door BeLLiE op 13-02-2003 23:02 ]

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Die HDD led en COM led zijn absoluut on-interessant voor het booten van je systeem.
Ik weet niet uit m'n hoofd of je dit mobo ook kan jumperen, maar ik zou zeggen: jumper hem eens hardware matig. Dus goede voltage instellen, multiplier, FSB133, vcore enz. En dan nog eens proberen. En begin eerst met wat lagere waardes (bijv FSB100)
Ik zag dat je 256MB 110Mhz hebt geprobeerd. Heb je er wel aan gedacht de FSB dan op 100 te zetten? 133 gaat dan niet werken.

• BeLLiE
  • Niet online
2 microkid: Ow dat was een tikfoutje :).Was gewoon 100mhz hoor.

Maar goed, ik heb het al opgegeven. Ik breng hem vanmiddag terug en koop gewoon nieuwe mobo,geheugen en proc. (athlon). Iig bedankt voor jullie hulp :)

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:20

Goku33

Ownage!

Ik zag daar boven net echt staan:
high freq beeps = cpu overheated

dus ik zou er toch maar eens koelpasta tussen gaan doen...

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52
probeer iig eens een andere proc, je zegt dat je het mobo omgeruild heb, en nog steeds niet goed gaat, ook je geheugen is niet stuk, anders zou die 256mb het wel gedaan hebben.
dus zou ik je het advies geven een andere processor in te zetten :)

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Gaat ECC en niet ECC wel samen :?

Als dat niet zo is, dan moet je 1 van de 2 weghalen :)

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

:? snap alleen niet hoe hij dit draadje kan vullen als zijn systeem niet opstart _/-\o_

whehee

• Gem1e
gvdh81 schreef op 14 februari 2003 @ 21:31:
:? snap alleen niet hoe hij dit draadje kan vullen als zijn systeem niet opstart _/-\o_

whehee
8)7

Verwijderd

BeLLiE schreef op 14 February 2003 @ 09:35:
2 microkid: Ow dat was een tikfoutje :).Was gewoon 100mhz hoor.

Maar goed, ik heb het al opgegeven. Ik breng hem vanmiddag terug en koop gewoon nieuwe mobo,geheugen en proc. (athlon). Iig bedankt voor jullie hulp :)
Bellie haalt al een nieuw moederbord.....................
Pagina: 1