Toon posts:

Luidsprekeradvies icm Onkyo (was: audio aanrader?)

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede audio set en wil een onky receiver kopen. Maar nu zit ik er over te denken wat van boxen ik zal nemen? Wat denken jullie. B&W?
Mijn budjet voor alles is 900 euro.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik heb het hier nog nooit gezegd, maar vaak gelezen:

Ga luisteren :) Een ander kan niets zeggen over jouw smaak.

Daarbij moet wel vermeld worden dat je er met Onkyo en B&W zeker niet naast grijpt.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

B&W enzo is natuurlijk erg mooi spul, welke receiver koop je (typenummer) en istie Multichannel of Stereo, en waar gebruik je hem voor?
Geef eens wat meer info en ga luisteren in de winkel naar verschillende boxen :)

Suc6!

edit: typo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 20:12 ]

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 22:23

-Sander-

///M Powerrrrrr

Stap een audio winkel in en laat je eens voorlichten. Ik kan je alleen nu al wel vertellen dat als je dd/dts oid wil hebben je buget van 900 euro te weinig is!!

Suc6 met je keuze's

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ja als je een receiver koopt ga je al niet meer veel geld over hebben voor dvdspeler/cdspeler/boxen met 900 € .. vooral de boxen zijn belangrijk en ook duur .. kijk eens rond op dit forum , vraag wat rond in hifizaken , en vooral , geef je oren de kost :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een Onkyo tx ds575x. is multichannel.Verder is hier een link met info.
http://www.kieskeurig.nl/...4A403A072C1256AE100765609
Deze kan ik krijgen nu houd ik ongeveer 600 over voor boxen, die onkyo koop ik namelijk tweedehands. Wat kan ik hier het beste van kopen?

• TomSwinnen

TomSwinnen

mooi prijsje voor die receiver .. hmm wil je direct multichannel boxen met dat budgetje of eerst beginnen met stereo ?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:49

DarkSide

theres no place like ::1

Als je nog 600 over hebt en je wilt meteen alle speakers aanschaffen kom je eigenlijk al terecht in de 300 serie. De 600 serie word dan te duur.
Maar pin je niet vast op 1 merk.
Tannoy heeft bv ook leuke speakers. En die zijn nog wat goedkoper ook.
Anders zou ik gewoon eerst een paar goede speakers kopen voor stereo weergave.
En dan sparen voor de rest.
Weet het is best lastig. Maar anders is het misschien ook zonde om geld uit te geven als je eigenlijk wat beters wilt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• TomSwinnen

TomSwinnen

wat DarkSide zegt klopt hoor .. B&W is niet de leider in het Luidsprekerwereldje .. en begin inderdaad eerst met stereo .. ik zou je persoonlijk deze schatjes aanraden :
http://www.wehkamp.nl/win...45&ArtikelNummer=86608622
299 € / paar , nog best goedkoop
of
http://www.diga4u.nl/pages/detail.php?artikelnummer=xti40ke
299 € / stuk

Je raad het al , ben enorm liefhebber van JBL :9 _/-\o_ O+

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet het JBL is ook mooi. En over stereo, eigenlijk wil ik eerst een goede stereo met een goede subwoofer. Ik denk dat ik de luidsprekers wel vind maar wat is een goede subwoofer. Ik heb een hele sterke nodig waarmee je echt scheuren maakt, hehe. En wat denken jullie van infinity alpha40 voor voor speakers?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 20:50 ]

• TomSwinnen

TomSwinnen

REL , REL en ... REL ? voor scheuren moet je REL hebben , gewoon voor subs moet je bij rel zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
wat is de website van rel. Ik heb bij stassen de volgende rel gezien REL QUAKE vooe 450 euro. Iemand hier wat meer info over?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:49

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 20:54:
wat is de website van rel. Ik heb bij stassen de volgende rel gezien REL QUAKE vooe 450 euro. Iemand hier wat meer info over?
Rel heeft idd leuke subs. Al heeft B&W er ook wat. Alleen zijn deze duurder en grooter.
Maar de website staat hier

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is de beste bas voor jullie (wat denken jullie) voor ongeveer tussen de 300 en de 600 euro?

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ik had vroeger een altec lansing pc setje , en die sub deed alles daveren .. meer deed ie ook niet .. voor mij is bass iets dat niet overdreven mag worden , ik heb me een heerlijk passief subje kunne kopen van Mission en die zorgt voor al het laag wat er maar moet zijn , al hebben mijn fronts ook al lekker laag bereik ..
maar voor jou is misschien dit wel iets : http://cgi.benl.ebay.be/w...=3005856390&category=3276
nieuw dan , want dit is ebay belgiË

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

In deze prijsklasse zou ik kijken naar B&W, mission, Tannoy of eventueel wharfedale.(diamond) of zelfbouw. deze merken zijn goed passen bij de kwaliteit van de onkyo, alleen is je budget voor 5 speakers wat weinig, maar ik zou om te beginnen nog geen sub nemen en die later kopen, speakers zijn toch heel belangrijk, ook zou je kunnen zeggen eerst de 2 front speakers te kopen en later te sparen voor goede achter center en sub.

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-08 17:35
Ik heb zelf 2 B&W's 601 S3 icm een Marantz SR4300 voor stereo gebruik.
Staan naast m'n monitor :)

Zeker een aanrader als je van B&W geluid houdt en een lekker stereo geluid wilt.
Of voor die sub, ligt er ook aan wat voor muziek je luistert. (toch :? )

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:45
Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 20:48:
Ja, ik weet het JBL is ook mooi. En over stereo, eigenlijk wil ik eerst een goede stereo met een goede subwoofer. Ik denk dat ik de luidsprekers wel vind maar wat is een goede subwoofer. Ik heb een hele sterke nodig waarmee je echt scheuren maakt, hehe. En wat denken jullie van infinity alpha40 voor voor speakers?
Ik zou iig gaan luisteren naar die infinity alpha's! Ik heb net in een of ander duits testblad een goeie test gelzen over die speaker (urteil: oberklasse). Ik heb zelf onlangs een infinity alpha center gekocht, die nu tot volle tevredenheid z'n werk doet op mijn Yamaha V630, links en rechts bijgestaan door mijn "gouwe ouwe" infinity kappa 7 speakers (van 12 jaar oud)...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Boxen is geen zinnig woord over te zeggen, net als met versterkers. Het enige wat zin heeft is luisteren. Het liefst in de ruimte waar het uiteindelijk moet komen te staan.

Inclusief de bekabeling die je straks gaat gebruiken.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Zoals al vaker in deze thread wordt aangegeven: ga luisteren.
Ga naar een goed gesorteerde audiozaak (nee, geen MegaPool), kijk wat je budget dragen kan en ga luisteren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.