[raid] geheugen voor promise fasttrack sx4000

Pagina: 1
Acties:

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
ik ga binnenkort deze kaart kopen voor een computer, echter kan ik niet echt vinden wat voor geheugen er op moet.
Er kan ecc geheugen of non ecc geheugen op, heeft het bij deze kaart voordeel om ecc geheugen te nemen?

verder kan ik niet vinden of er 100mhz of 133 op gaat.

en heeft het nog zin om registred geheugen te nemen?

meer info over de kaart is hier te vinden:

http://www.promise.com/pr...p?productId=94&familyId=2

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:13
Gewoon standaard 168 pins PC133 SDRAM will do the job :) Kijk ook eens op de Promise site bij de FAQ voor deze kaart, staat een hele waslijst aan 'successfully tested DIMM's'.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
bedankt abbadon!

die 'successfully tested DIMM's' had ik dus nog niet gevonden, helaas staat dane-elec er niet bij, of leveren die ook andere merken (ik kan me herinneren dat ik een keer dane-elec besteld heb en toen een dane elec doosje kreeg met samsung geheugen er in)

ander ga ik gewoon voor een kingston reepje

edit: informatique heeft ook gewoon kingston, en het is 1 euro duurder dan dane elec :) ik neem dus gewoon kingston

[ Voor 18% gewijzigd door AtlonXP1800 op 13-02-2003 21:08 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:13
Dane-Elec is Dane-Elec, een geheugen merk en leveren dus ook Dane-Elec DIMM's (met chips van andere fabrikanten zoals o.a. Samsung). Persoonlijk zou ik er zo een Dane-Elec DIMM op prikken; dat spul vodloet aan dezelfde eisen en specs als alle andere DIMM's in dat lijstje :)
Wat je andere vragen betreft, neem geen registered, ik zie ze daar namelijk niet expliciet op wijzen en gezien de enkele DIMM die er maar op past zie ik de technische noodzaak ook niet (integendeel, denk eerder dat het niet werkt maar dat weet ik niet zeker). ECC of non-ECC is up to you. Qua snelheid zal het nul komma nul uitmaken maar het biedt je wel weer iets meer zekerheid (zekerheid wat imo schijnzekerheid is als je sowieso een striped array gaat aanmaken i.p.v. RAID1 en/of 5 array(s)). Have fun (lijkt me een leuke kaart bij de weg :P )

edit:
OK, je neemt Kingston, dus heb ik het verhaaltje deels voor jan joker zitten tikken :+

[ Voor 6% gewijzigd door Abbadon op 13-02-2003 21:18 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

PC133 SDRAM is niet voor niets gestandaardiseerd. In principe zouden alle PC133 DIMMs erop moeten werken.

• Koning Piet
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik heb er een Dane-Elec ingeprikt, 256MB ECC, werkt feilloos.
Pagina: 1