Onbekende tv-kaart, geen geluid (pics included)

Pagina: 1
Acties:

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:23

MrScratch

I am rubber, you are glue

Topicstarter
Ik heb een tv-kaart gehad van een maat. Die moet onder Gentoo Linux gaan werken. Beeld heb ik al, want er zit een bt848 op en op de tuner stond een tekst die ik kon linken aan tunertype 29.

Dus ik heb gedaan:
code:
1
modprobe bttv tuner=29

Met mplayer kan ik nu beeld oppakken, maar ik heb geen geluid. Ik ken het merk van de kaart niet en ik kom er ook niet achter na vele dagen zoeken. Als ik een koptelefoon direct op de uitgangen van de kaart aansluit hoor ik niets, dus doorlussen is niet wat het oplost.

Ik heb een tweetal pics gemaakt, misschien dat een tweaker er iets aan herkent?

De zijkant van de kaart:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pschram/tvkaart.jpg

De in- en uitgangen aan de achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pschram/inout.jpg

1 en 3 zijn audio out en line-in
2 en 6 zijn video in of out achtige dingen
5 is de ingang voor de kabeltv
4 is een tulpachtige ingang.

Alle tips zijn welkom

Look behind you! A three headed monkey!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

voodooless

Sound is no voodoo!

Hmm...

kijk eens in /usr/src/linux/Documentation/video4linux/bttv/Insmod-options , daar staat iets van autoload helper modules en dat staat standaard aan. Als je geluk hebt doet de module dus de sound modules automatisch inladen.

Heb je de line-out wel met de line-in van je soundkaart verbonden? misschien moet je in de mixer het geluid wel eerst aanzetten.

Kijk anders eens wat voor chips erop de print zitten en port hier eens wat nummers...

tevens klopt je initialisatie niet, probeer dit eens:
code:
1
modprobe bttv card=0

Of kijk in /usr/src/linux/Documentation/video4linux/bttv/CARDLIST of je daar misschien een bekende naam tegen komt die ook op jou kaartje staat

[ Voor 21% gewijzigd door voodooless op 13-02-2003 20:35 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Het is logisch dat je geen geluid krijgt. bt848 hebben bijna allemaal geen autodetect mogelijkheden. Op zich maakt dat niet uit, immers, elke bt848 is 't zelfde. Behalve.... datgene wat buiten de bt848 valt: audio en tuning. Dat is wat de card=X en tuner=Y opties regelen. Bij bt878 dingetjes wordt dit over 't algemeen geautodetect...

Probeer eerst eens nummertjes te posten (bv. dat zwarte kleine chipje schuinboven de bt848 chip) die op de kaart staan, en kijk ook ff op http://home.t-online.de/h...er/bttv/bttv-gallery.html rond, is over het algemeen zeer nuttig.

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-04 12:36

Cyril

it's all in my mind

je zou kunnen proberen om de FCC-codes op te zoeken. Ergens op die kaart moet een stickertje staan met de FCC-code. Op de site van de FCC (http://www.fcc.gov/oet/fccid/) kan je dan het juiste type kaart erbij zoeken.

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

en als nix anders werkt gewoon met brute force een oplossing zoeken: http://www.mind.lu/~yg/ftvco/ met het find_tvcardoptions script botweg alle combinaties van tuner+pll proberen.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
pschram2 schreef op 13 February 2003 @ 20:03:
1 en 3 zijn audio out en line-in
2 en 6 zijn video in of out achtige dingen
5 is de ingang voor de kabeltv
4 is een tulpachtige ingang.

Alle tips zijn welkom
4 is inderdaad een tulp stekker ('composite'). Die zit ook op veel moderne TV's, en is dus (waarschijnlijk) video-in (video-uit zou ook kunnen :)). Wel vreemd dat-ie niet geel is, dat is namelijk normaal voor tulp-video stekkers.
Ook erg luxe voor zo'n el-cheapo kaart (dat neem ik aan, anders had er wel een logo op gestaan), want meestal moet je een stekker kopen om je S-video om te zetten naar tulp. (2 en 6 zijn dus S-video; ze hebben waarschijnlijk 4 contactgaten en een vierkant gat voor de polariteit.)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

1. TV-norm in Nederland is PAL B/G
check 's of de tuner niet is ingesteld op NTSC.
Volgens mij krijg je met NTSC-instelling op nederlandse TV wel beeld, maar geen geluid.

Op een oude isa TV-kaart kan ik dat met jumpers instellen, die kaart kent trouwens geen goede fijnafstemming.

2. Ook op de Creative Personal Cinema die ik heb, kan ik de fijnafstemming niet zelf instellen, en mis ik bij een enkel TV-kanaal ook het geluid (doordat ie automatisch niet goed afstemt).

(deze kaarten heb ik nog niet onder Linux gedraaid/ingesteld).

[ Voor 13% gewijzigd door Brothar op 14-02-2003 00:50 ]

eagle

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pschram2 schreef op 13 februari 2003 @ 20:03:Ik ken het merk van de kaart niet en ik kom er ook niet achter na vele dagen zoeken.
Je pic is niet helemaal duidelijk, maar volgens mij staat er rechts bovenaan LR26 REV??2. Googlen op "video LR26" leverde al zeer snel op dat het zeer waarschijnlijk een "Liveview Flyvideo II LR26" is. Jij hebt het kaartje vast, dus je kan vast beter lezen wat er op staat, dus doe je best :) Als het degene is dis ik denk dan is dat card=8 voor bttv. Op de website www.liveview.com.tw kon ik wel drivers vinden voor allerlei windows versies, maar geen specs :(

Als je een windows PC kan regelen, dan kan je in ieder geval kijken of je nog wat info uit de drivers kan halen en of het geluid werkt. Als het onder Windows niet werkt dan zal het onder linux waarschijnlijk ook niet lukken.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:23

MrScratch

I am rubber, you are glue

Topicstarter
Ik kan even niet bij de kaart kijken, ik zit op mijn werk, maar jeroene heeft waarschijnlijk het merk gevonden. Als ik op:

http://home.t-online.de/h...er/bttv/bttv-gallery.html

kijk en zoek op liveview flyvideo dan vind ik plaatjes die op de liveview sticker na, erg op mijn kaart lijken. Ik zal vanavond proberen met card=8 de boel aan de praat te krijgen.

En het werkt. card=8 doet het em. Ik moest nog even de audio-out doorlussen naar de line-in van mijn geluidskaart en nu heb ik geluid.

En bovenin stond LR26 REV:C2, dus revisie C2 van de LR26 (Lifeview Flyvideo II).

Thanks allen

[ Voor 25% gewijzigd door MrScratch op 14-02-2003 18:12 ]

Look behind you! A three headed monkey!

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:20
mijn tv kaart heeft de msp3400 module nodig voor geluid, anders heb ik ook alleen maar beeldjes. Dus, modprobe msp3400 en kijken wat er gebeurd.

edit: mmm te laat, beter lezen :)

[ Voor 12% gewijzigd door DiNo! op 14-02-2003 22:49 . Reden: mmm te laat, beter lezen :) ]

https://github.com/atoomnetmarc/

Pagina: 1