NT loginscripts!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 11:01
Hallo,

Kunnen jullie mij aub helpen met het maken van Login-scripts voor bij het aanmelden van users op een NT-server???

Ik wil alleen maar drivemappings doen, eventuele andere dingen zijn ook welkom!

Hoi.

BansheeBoy Se :), why is he playing with NT???? He doesn't know what a network is, potatoe!

:{ ²

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe simpel ben je? :? :?

Mapping maak je aan door in je netlogon (C:\winnt\system32\repl\scripts\export) een .bat te maken met daarin "net use K: \\servernaam\sharenaam" Waarbij K: een letter is die je de mapping wilt geven.

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 11:01
Bedankt Teigetjuh. Ik dacht al dat het op die manier moest, ik heb het al eerder gedaan, maar ik was het even kwijt. Zijn er nog meer dingen die je met login-scripts kan doen?

:{ ²

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoiets zal wel werken voor nt, ik gebruik het voor samba, maar dat moet hetzelfde zijn.

@echo off
echo Setting Current Time...
net time \\server1 /set /yes
echo Mapping Network Drives to Samba Server Server1....
net use o: \\server1\shadax /yes
net use p: \\server1\public /yes
echo Mapping Network Drives to Samba Server server2....
net use q: \\server2\shadax /yes
net use r: \\server2\mp3 /yes
net use s: \\server2\homepage /yes

Verwijderd

Gebruik voor het maken van NT loginscripts Kixtart. Dit is gemaakt door een nederlander welke bij microsoft werkt. Het zit o.a. in de resource kit van NT, maar is ook te downladen op: http://www.kixtart.org

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het kan vaak handig zijn om eerst de bestaande mapping te deleten.
(net use * /delete)
dit voorkomt dat bestaande mapping problemen kunnen gaan geven

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• Sterk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02-2023
Die problemen kun je tegenkomen onder NT. Naar mijn weten onthoudt Win9x de mappings niet.

Wil je een loginscript maken voor een NT Machine en niet iedere keer de foutmeldingen over je scherm zien lopen als het login-script doorlopen wordt? Gebruik dan de schakeloptie /persistent:no achter een net use command.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ligt er compleet aan wat je wil, in principe kun je met een NT-server en login-scripts bijna alles. Als je wat krachtigere dingen wil doen, moet je eens opzoek gaan naar KIX. Dit is een gratis tool waarmee je zelfs vanuit je login-script printers aan locaties kunt koppelen of registry dingen kun wijzigen, zodat je makkelijk software kun distribueren.... Er staat een hoop in de kix-documentatie (105 blz.)
Pagina: 1